Hop til indhold

drikker, drikker og drikker..

Gæst Mathildehaugaard
 Share

Recommended Posts

Gæst Mathildehaugaard

Hej allesammen.

jeg har en dejlig lille hund på 8 måneder som er en rigtig lille bisse :)

Men han drikker vand hele tiden.. vi fylder vandskålen op hele tiden, for vi kan næsten ikke følge med? han har altid drukket meget, men jeg synes at det er helt vildt.. han kan sagtens drikke en hel skål fuld, efter vi lige har fyldt den op IGEN??

nogle af jeres hunde der gør det samme?? det undre mig lidt at han kan være SÅ tørstig hele tiden?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mathildehaugaard

ja, jeg har også tænkt på og få ham tjekket.. har været inde og kigge på symptomer for sukkersyge, men han spiser "normalt" og taber sig ikke.. han har tværtimod lidt hvalpe flæsk ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er egenligt meget????Jeg mener en normalhund skal indtage 40 ml vand /kg i døgnet, altså en 10 kg´s hund skal så indtage 400 ml. Og hvalpe sikkert lidt mere, for at holde nyren igang. Så hvis han drikker op mod en liter/døgn må du til dyrlæge.Selvfølgelig vil stor aktivitet også give stort vandforbrug.

Voldsom drikketrang, ofte med stor støj på ,sådan hektisk, kan også være pzykisk betinget.

Det har jeg oplevet på en hektisk genbrugshund.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, jeg har også tænkt på og få ham tjekket.. har været inde og kigge på symptomer for sukkersyge, men han spiser "normalt" og taber sig ikke.. han har tværtimod lidt hvalpe flæsk ;)

Mine forældres gamle hund havde sukkersyge, men vægttabet blev maskeret af hypothyroidisme, og begge sygdomme blev først diagnosticeret og behandlet da symptomerne efter lang tid, var blevet klare. :cry: Så jeg ville få vapsen tjekket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også få ham tjekket..

Hvordan ser hans urin ud? Hvis han tisser på gulvet om natten er pletten så klæbrig, som hvis man har spildt sodavand?

En af mine hunde har Diabetes insipidus..Vi troede først det var almindelig diabetes, men han havde ingen sukker i urinen. Dyrlægen fik førs et "clue" da han spontant tissede på Natascha, mens han sad på hendes skød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mathildehaugaard

Jeg har snakket med dyrlægen, så nu skal jeg måle hvor meget han præcist drikker i døgnet.. han tisser ikke om natten.

men dyrelægen siger at hvalpe også tit kan få den idé at drikke meget fordi de synes det er sjovt, og simpelthen bare fordi de kan. men efter et par dage hvor vi har fået målt hvor meget kan drikker, skal jeg ringe igen og så ville hun tage den derfra :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Drikke behovet kan også hænge sammen med foderet. Hvis ikke han får vand på sit foder kan de jo tømme vandskålen lynhurtigt - desuden er visse fodertyper mere tørst fremkaldende alt efter hvad de indeholder.

Link til indlæg
Del på andre sites