Hop til indhold

Agility vs doping


Gæst BrunBisse
 Share

Recommended Posts

Gæst BrunBisse

Bemærk at kemisk kastration fremover bliver betragtet som doping.

 

Man kan se mere på DKK dopingliste

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Bemærk at kemisk kastration fremover bliver betragtet som doping.

 

Man kan se mere på DKK dopingliste

Var det ikke lidt kort det der?

 

Det er rigtigt at kemisk kastration men du kan da stadig deltage i alle slags aktiviteter..Der er bare avlsforbud på en hund der tidligere har været kastreret.. Men mange af dem der f.eks dyrker agility er jo alligevel ikke interesseret i at avle med deres hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BrunBisse

Kort, måske... ref. fra AG's dommerseminar "Oplysning omkring at 'kemisk kastration' nu er kommet på DKK's dopingliste."

 

Du skriver "men du kan da stadig deltage i alle slags aktiviteter.." Er du sikker på at en hund som er kemisk kastreret må deltage i et Agility stævne...???

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg har læst reglerne er det med avlsformål at det anses fir doping, at man kasterer hunden for at opnå resultater med avl for øje, det synes jeg er fair nok, ellers ved man jo reelt ikke hvad man får (som hvalpe køber) hvis hunden f.eks kun er kontrolerbar under kastaration, det er i avls øjemed ikke ønskeligt at avle på (eller bør i hvert fald ikke at være).

Link til indlæg
Del på andre sites

Sakset fra FB, del af svar fra DKK om sagen:

 

"Som supplement kan jeg sige, at der i oktobernummeret af Hunden var en beskrivelse af baggrunden for at DKK har valgt at betragte kemisk kastration som doping – ligesom man f.eks. også gør i Sverige. Den beskriver ikke muligheden for at deltage hvis man får nedlagt avlsforbud på hunden, for det er en bestemmelse der er vedtaget efterfølgende, på baggrund af henvendelser fra bl.a. agiliy folk, der var kede af ikke at kunne konkurrere med en hund, som de vidste ikke skulle indgå i avl."

 

Så jo, man kan godt være med - men får, som Janni skriver, nedlagt avlsforbud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sakset fra FB, del af svar fra DKK om sagen:

 

"Som supplement kan jeg sige, at der i oktobernummeret af Hunden var en beskrivelse af baggrunden for at DKK har valgt at betragte kemisk kastration som doping – ligesom man f.eks. også gør i Sverige. Den beskriver ikke muligheden for at deltage hvis man får nedlagt avlsforbud på hunden, for det er en bestemmelse der er vedtaget efterfølgende, på baggrund af henvendelser fra bl.a. agiliy folk, der var kede af ikke at kunne konkurrere med en hund, som de vidste ikke skulle indgå i avl."

 

Så jo, man kan godt være med - men får, som Janni skriver, nedlagt avlsforbud.

 

Så det betragtes som doping, men er ok hvis man konkurrerer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Sakset fra FB, del af svar fra DKK om sagen:

 

"Som supplement kan jeg sige, at der i oktobernummeret af Hunden var en beskrivelse af baggrunden for at DKK har valgt at betragte kemisk kastration som doping – ligesom man f.eks. også gør i Sverige. Den beskriver ikke muligheden for at deltage hvis man får nedlagt avlsforbud på hunden, for det er en bestemmelse der er vedtaget efterfølgende, på baggrund af henvendelser fra bl.a. agiliy folk, der var kede af ikke at kunne konkurrere med en hund, som de vidste ikke skulle indgå i avl."

 

Så jo, man kan godt være med - men får, som Janni skriver, nedlagt avlsforbud.

 

Så det betragtes som doping, men er ok hvis man konkurrerer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Kort, måske... ref. fra AG's dommerseminar "Oplysning omkring at 'kemisk kastration' nu er kommet på DKK's dopingliste."

 

Du skriver "men du kan da stadig deltage i alle slags aktiviteter.." Er du sikker på at en hund som er kemisk kastreret må deltage i et Agility stævne...???

Ja 100 % sikker...

 

Som jeg har læst reglerne er det med avlsformål at det anses fir doping, at man kasterer hunden for at opnå resultater med avl for øje, det synes jeg er fair nok, ellers ved man jo reelt ikke hvad man får (som hvalpe køber) hvis hunden f.eks kun er kontrolerbar under kastaration, det er i avls øjemed ikke ønskeligt at avle på (eller bør i hvert fald ikke at være).
JA netop, får ikk at man skal få en aggressiv hund avlsgodkendt mens den er "dopet"

 

Næ jeg har nu også hørt at det hører ind under dopingreglerne. Det var dog i rally, men mon ikke det er det samme i alle sportsgrene.
De lavede reglerne om i november... Hunden må nu deltage i alle aktiviteter..Den har forever avlsforbud

 

Sakset fra FB, del af svar fra DKK om sagen:

 

"Som supplement kan jeg sige, at der i oktobernummeret af Hunden var en beskrivelse af baggrunden for at DKK har valgt at betragte kemisk kastration som doping – ligesom man f.eks. også gør i Sverige. Den beskriver ikke muligheden for at deltage hvis man får nedlagt avlsforbud på hunden, for det er en bestemmelse der er vedtaget efterfølgende, på baggrund af henvendelser fra bl.a. agiliy folk, der var kede af ikke at kunne konkurrere med en hund, som de vidste ikke skulle indgå i avl."

 

Så jo, man kan godt være med - men får, som Janni skriver, nedlagt avlsforbud.

Dansk kennel klub
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Tak for info! Så hvis hunden bliver kemisk kastreret og det opdages, så har den permanent avlsforbud?
Konceptet er jo nu at "ansvaret skal tilbage til os alle..Opdrættere, udstillere, agilityløbere osv"..Så alle fortæller jo selv at deres hund er kemisk kastreret..For vi er jo alle så ærlige :roll:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BrunBisse

@ Siri, jeg deler dit spørgsmålstegn...???

 

@ JanniPrivat, du ref. fra noget i november, min henvisning er fra dommermøde 2013

 

Jeg har sendt spørgsmålet videre til formanden for AG udvalget, tror det er bedre at de som var til stede til mødet, udtaler hvad dommerne kommer at dømme...

 

God weekend

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Nu kender jeg ikke lige reglerne herfor, men det burde blive registreret når hunden bliver kemisk kastereret, ellers kan man frygte meget snyd :(
Det burde det ja..Dem som ville få deres hund kemisk kastreret for at få den avlsgodkendt..Vil sq da ikke nævne et ord om det..frivilligt
Link til indlæg
Del på andre sites

Konceptet er jo nu at "ansvaret skal tilbage til os alle..Opdrættere, udstillere, agilityløbere osv"..Så alle fortæller jo selv at deres hund er kemisk kastreret..For vi er jo alle så ærlige :roll:

 

Ja, netop! Er helt sikker på, at alle gladeligt fortæller hvis deres hunde er blevet kemisk kastreret :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
@ Siri, jeg deler dit spørgsmålstegn...???

 

@ JanniPrivat, du ref. fra noget i november, min henvisning er fra dommermøde 2013

 

Jeg har sendt spørgsmålet videre til formanden for AG udvalget, tror det er bedre at de som var til stede til mødet, udtaler hvad dommerne kommer at dømme...

 

God weekend

Jeg snakkede med dem for en uge siden i DKK..angående samme spørgsmål.. Og jeg fik det svar jeg har linket til.

MEn det kan da godt være de har ændret det igen? Jeg ser frem til at høre dit svar

Link til indlæg
Del på andre sites

@ Siri, jeg deler dit spørgsmålstegn...???

 

@ JanniPrivat, du ref. fra noget i november, min henvisning er fra dommermøde 2013

 

Jeg har sendt spørgsmålet videre til formanden for AG udvalget, tror det er bedre at de som var til stede til mødet, udtaler hvad dommerne kommer at dømme...

 

God weekend

Tror allerede det har været oppe i de div. udvalg hos DKK..? Det jeg har sakset fra FB er et svar fra DKK, på det samme spørgsmål, og det er givet for ca. en uge siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Tror allerede det har været oppe i de div. udvalg hos DKK..? Det jeg har sakset fra FB er et svar fra DKK, på det samme spørgsmål, og det er givet for ca. en uge siden.

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
@ Siri, jeg deler dit spørgsmålstegn...???

 

@ JanniPrivat, du ref. fra noget i november, min henvisning er fra dommermøde 2013

 

Jeg har sendt spørgsmålet videre til formanden for AG udvalget, tror det er bedre at de som var til stede til mødet, udtaler hvad dommerne kommer at dømme...

 

God weekend

HAr du fået svar fra formanden for AG udvalget?
Link til indlæg
Del på andre sites

Det burde det ja..Dem som ville få deres hund kemisk kastreret for at få den avlsgodkendt..Vil sq da ikke nævne et ord om det..frivilligt

Jeg er lidt tung i optrækket her....får folk deres hunde kemisk kastrerede for at dæmpe en aggressiv hund? Altså - hvis den ikke blev kemisk kastreret, så ville alle kunne se, at hunden var skingrende aggressiv og derfor ikke burde blive avlet på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...