Hop til indhold

Agility vs doping


Gæst BrunBisse
 Share

Recommended Posts

Dem jeg kender i agility, får nu medicinsk kast. deres hunde, hvis de er tæveglade.
Jeg ved jo kun noget om udstilling..Og ved udstilling har det været brugt til at dæmpe aggresiv adfærd overfor andre hanhunde i ringen. Jeg kender en terrieropdrætter som har brugt det jævnligt når hun har skulle have avlsgodkendt en hanhund. Jeg aner ikke om der er mange der har gjort det, men det må DKK jo hvertfald tro.
Link til indlæg
Del på andre sites

De får da skrumpe boller af det. Det burdte enhver udstillingsdommer kunne opdage.
Du sagde selv burde... Det er ikke alle dommerne der tjekker boller..Og jeg ved at den opdrætter sørgede for at han kom til at stå side om side med en tævei løb i bur nogle dage inden. Så hæver de...

Og nej det er sq da uetisk og virkelig ikke noget at avle videre på

Link til indlæg
Del på andre sites

Du sagde selv burde... Det er ikke alle dommerne der tjekker boller..Og jeg ved at den opdrætter sørgede for at han kom til at stå side om side med en tævei løb i bur nogle dage inden. Så hæver de...

Og nej det er sq da uetisk og virkelig ikke noget at avle videre på

 

WTF, sådan en opdrætter burde sende på gaden. Godt jeg ikke kender sådan nogle mennesker

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst BrunBisse

Jeg skylder et svar...:blink:

 

@Siri havde skrevet "...betragtes som doping, men er ok hvis man konkurrerer?"

til dette skriver

@Korvis "yes" med symbol tumps up

 

Jeg kender selvfølgelig ikke @Korvis begrundelse, men i henhold til de oplysninger jeg har fået, er konklusionen lodret forkert!

 

Hunden må IKKE konkurrere, hvis den er kemisk kastreret! Og det var faktisk det jeg startede emnet med.:slem:

 

Kan så en hund som er kemisk kastreret konkurrere?

Selvfølgelig kan den det, fordi: Som det fremgår i tråden fra flere sider, kan det være meget svært at afgøre om en hund er kemisk kastreret, men det er så en helt anden historie...:blink: (Man bryder mod dopingreglerne)

 

Hvordan dommere og stævne ledelser skal håndtere evt. sager vides ikke.

 

Jeg har selv en handhund som blev kemisk kastreret for 2 år siden, hvorvidt han nu er udelukket venter jeg stadigvæk besked på. Da dyrlægerne mener at effekten af en kemisk kastration forsvinder efter 4-6-8 måneder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skylder et svar...:blink:

 

@Siri havde skrevet "...betragtes som doping, men er ok hvis man konkurrerer?"

til dette skriver

@Korvis "yes" med symbol tumps up

 

Jeg kender selvfølgelig ikke @Korvis begrundelse, men i henhold til de oplysninger jeg har fået, er konklusionen lodret forkert!

 

Hunden må IKKE konkurrere, hvis den er kemisk kastreret! Og det var faktisk det jeg startede emnet med.:slem:

 

Kan så en hund som er kemisk kastreret konkurrere?

Selvfølgelig kan den det, fordi: Som det fremgår i tråden fra flere sider, kan det være meget svært at afgøre om en hund er kemisk kastreret, men det er så en helt anden historie...:blink: (Man bryder mod dopingreglerne)

 

Hvordan dommere og stævne ledelser skal håndtere evt. sager vides ikke.

 

Jeg har selv en handhund som blev kemisk kastreret for 2 år siden, hvorvidt han nu er udelukket venter jeg stadigvæk besked på. Da dyrlægerne mener at effekten af en kemisk kastration forsvinder efter 4-6-8 måneder.

Som jeg tidligere har citeret - et svar direkte fra DKK, hvor de bl.a. svarer at man har mulighed for at konkurrere mod at det bli'r nedlagt avlsforbud på hunden. Dette er, ifølge DKK's svar, en bestemmelse der er vedtaget på baggrund af henvendelser fra netop (bl.a.) agilityfolk, der gerne vil kunne konkurrere med hunde som de ved ikke skal indgå i avl.

 

Så jo, man kan konkurrere med kemisk kastrerede hunde - prisen er et avlsforbud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du sagde selv burde... Det er ikke alle dommerne der tjekker boller..Og jeg ved at den opdrætter sørgede for at han kom til at stå side om side med en tævei løb i bur nogle dage inden. Så hæver de...

Og nej det er sq da uetisk og virkelig ikke noget at avle videre på

Wow... Hvad fanden tænker folk dog på?? Ikke hundene, i hvert fald... Og ikke på racen på langt sigt.. Det er virkelig noget svineri...
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...