Hop til indhold

Tisser i seng/tæpper


Katrine92
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg troede jo at Ronja var ved at være renlig og synes jeg var kommet let henover det :cool:

 

MEN her den sidste uges tid, synes jeg hun har været virkelig forfærdelig (nok pga. stederne.)

Sidste fredag da jeg lagde mig i senge, synes jeg der lugtede underligt, og der var så vådt på dynen, så der har hun nok tisset.

I onsdags, tissede hun også i sengen, denne gang på lagnet.

I går tissede hun på dårmåtten

Og nu troede jeg hun ville ligger sig ved siden af mig og sove i tæppet i sofaen, men nej, hun satte sig og tissede lige ved siden af mig :hmm:

 

Hun ved udemærket godt at det skal forgå udenfor, og der har ikke været så mange problemer, self. uheld i starten, men der har ingen ting været i laaaang tid, please sig det er en fase:megaked: (Ronja er 5 mdr.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, men burgte det så ikke være oftere, og burgte hun ikke hyle/give tegn på det gjorde ondt når hun tisser?

 

Hunde viser ofte ikke når de har ondt. Og det gør jo ikke så ondt at man skriger af smerte, det niver bare lidt:???: Og man kan jo holde sig til en vis grænse når man har blærebetændelse.

 

Jeg ville helt bestemt få undersøgt for potentielle infektioner hvis min renlige hund blev urenlig! Hvis det ikke er fysisk, vil jeg i stedet tro at det er noget adfærdsmæssigt. Men få altid undersøgt det fysiske først:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er ikke teenager når hun er 5 mdr. Hun har vel knap skiftet alle tænder endnu? Og er stadig et par måneder fra kønsmodning.

 

Hvad tænker du skulle få hende til at tisse fx i sengen? Er det et sted hun normalt opholder sig? Hvorfor tisse hvor man sover? Hunde gør ikke noget i protest (undtagen Petrinemors:mrgreen:), men i frustration. Så hvis det ikke er noget fysisk, fx en urinvejsinfektion, ville jeg se på om hun er angst, stresset, understimuleret, overstimuleret eller lignende.

 

Det er helt normalt at hvalpe får infektioner. Mange får blærebetændelse, og vi hørte til den anden gruppe der døjede med øjenbetændelse. Det gode er at begge dele er nemme at kurere, men der er altid en risiko for at det kommer igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænkte også blærebetændelse eller noget hormonelt først - og så det at mange hunde helst tisser på noget som suger! Så forsvinder tisset jo (selvom, det gør det jo ikke helt).

 

Siger hun normalt til når hun skal ud? Siden hun ikke gjorde det da hun satte sig ved siden af dig og tissede?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...