Hop til indhold

Hoster efter hviletid

aanonymoss
 Share

Recommended Posts

nej har sendt video til dyrlægen som jeg venter på ringer og fortæller om vi skal komme, de ville se på den senere idag og så ringe til os om vi skal komme efter arbejde med hende.

hvis det er lungeorm ville det vel være der hele tiden?

Ikke nødvendigvis. Hunde reagerer meget forskelligt på lungeorm. Min harker, kaster op, spiser ikke og bliver sløv. Andre får diarre, hoster eller lign.

Dog synes jeg det er tidligt at den har lungeorm, men ved faktisk ikke om det kan smitte fra moderen?! Dog er det nemt at få tjekket, og kræver ikke engang at hunden skal til dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

? Hvad mener du?

Man får chekket hjerte/lungeorm ved at samle tre lorte fra hunden, lagt med mindst 6 timers mellemrum. Som regel samler man en lort tre dage i træk. Lortene skal opbevares køligt, men frostfrit (vigtigt).

Og de tre lorte afleverer man så -efter aftale-- til dyrlægen, som så enten får dem undersøgt på klinikken eller lortene bliver sendt til et laboratorium. Pris og svartid er afhængig af, hvad dyrlægen gør.

Men altså, dyrlægen behøver ikke at se hunden for at undersøge den for hjerte/lungeorm

Anne1979: Jeg tror at det var DET aanonymoss mente... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites