aanonymoss Skrevet Marts 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Marts 12, 2013 Hej vores chihuahua/pomeranian, hoster lidt når den har sovet eller hvilet lidt, og får så opkast lyd, hvad kan det være. Den er 11 uger. Var ved læge for 1.5 uge siden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hope Besvaret Marts 12, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2013 Jeg ser en del med kennelhoste lige for tiden, synes du skal kontakte din dyrlæge og lade dem undersøge hunden. Din hund er meget ung og ville ikke risikere noget hvis jeg er dig. Hvilken race er din hund? God bedring! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hope Besvaret Marts 12, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2013 Undskyld er træt (kan se du nævner racen). Vil som sagt anbefale at dyrlægen tilser din hund (lytter på lunger/hjerte mm.) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
aanonymoss Besvaret Marts 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2013 Den blev kontrolleret sidste fredag og vaccineret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Marts 13, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2013 Lungeorm, lungeorm, lungeorm:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Marts 13, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2013 Uh, og har dyrlægen tjekket for blød gane? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Marts 13, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2013 Tænker også: kom afsted hurtigst muligt og få det undersøgt. Hoste skal man ikke undervurdere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
aanonymoss Besvaret Marts 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2013 nej har sendt video til dyrlægen som jeg venter på ringer og fortæller om vi skal komme, de ville se på den senere idag og så ringe til os om vi skal komme efter arbejde med hende. hvis det er lungeorm ville det vel være der hele tiden? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Marts 13, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2013 nej har sendt video til dyrlægen som jeg venter på ringer og fortæller om vi skal komme, de ville se på den senere idag og så ringe til os om vi skal komme efter arbejde med hende. hvis det er lungeorm ville det vel være der hele tiden? Ikke nødvendigvis. Hunde reagerer meget forskelligt på lungeorm. Min harker, kaster op, spiser ikke og bliver sløv. Andre får diarre, hoster eller lign. Dog synes jeg det er tidligt at den har lungeorm, men ved faktisk ikke om det kan smitte fra moderen?! Dog er det nemt at få tjekket, og kræver ikke engang at hunden skal til dyrlæge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
aanonymoss Besvaret Marts 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2013 ? Hvad mener du? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Marts 13, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2013 ? Hvad mener du? Kan du være lidt mere specifik? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Marts 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2013 ? Hvad mener du? Man får chekket hjerte/lungeorm ved at samle tre lorte fra hunden, lagt med mindst 6 timers mellemrum. Som regel samler man en lort tre dage i træk. Lortene skal opbevares køligt, men frostfrit (vigtigt). Og de tre lorte afleverer man så -efter aftale-- til dyrlægen, som så enten får dem undersøgt på klinikken eller lortene bliver sendt til et laboratorium. Pris og svartid er afhængig af, hvad dyrlægen gør. Men altså, dyrlægen behøver ikke at se hunden for at undersøge den for hjerte/lungeorm Anne1979: Jeg tror at det var DET aanonymoss mente... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts