Hop til indhold

Lupo Natural


Gæst Caligo
 Share

Recommended Posts

Gæst Caligo

Ja, indrømmet, jeg klikkede i første omgang bare på det fordi det deler navn med min hund :lol: Men da jeg læste lidt om det, så synes jeg faktisk at det så ret interessant ud. Især tiltaler det mig, at der er stort fokus på dyrevelfærden, da det er noget jeg går ret meget op i, samt at der ikke er nogle kunstige tilsætningsstoffer i. Da jeg er en rimelig ny hundeejer og ikke ved særlig meget om foder endnu, så håber jeg at der er nogle der kan forklare mig, om det her foder lader til at være god kvalitet? Når Lupo engang ikke skal have hvalpefoder længere, så kunne jeg nemlig godt overveje at skifte ham over på dette foder.

 

Jeg ved at der er delte meninger om hvorvidt koldtpresset foder er godt eller dårligt, men jeg må indrømme at jeg ikke rigtig har indsigt i, hvilke fordele og ulemper der er ved disse ting.

 

Link:Lupo Natural hundefoder billigt hos zooplus: Lupo Natural schweizisk kylling

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Hvorfor er der ler i ingredienslisten?

 

Derudover så synes jeg, det ser fint ud, hvis hunden kan tåle det koldpressede. Som jeg forstår, er der en del, der gylper af koldpresset foder

 

Ler har en beskyttende virkning på mave/tarm systemet

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor er der ler i ingredienslisten?

 

Derudover så synes jeg, det ser fint ud, hvis hunden kan tåle det koldpressede. Som jeg forstår, er der en del, der gylper af koldpresset foder

 

Er der en del der gylper af det? Det lyder jo ikke så fantastisk.

 

Ler har en beskyttende virkning på mave/tarm systemet

 

Ja det er også hvad jeg har indtryk af (ved hjælp af Google) :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke fodret med den specifikke slags, men derimod med deres "almindelige" foder Lupo San og med Markus Mühle. Det er også koldpresset og vist fra samme fabrik. Mine hunde har ikke haft problemer med at gylpe. Min ene hund har dog skiftet til Royal Canin Hypoallergenic, da han altid har haft problemer med fordøjelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Mine beagler fik en overgang Lupo Natural - dengang hed det Canis Natural. Ingen af dem havde problemer med gylp eller dårlig mave - men fungerede ret godt på det foder. Markus Mühle havde de problemer med - jeg tror de lavede deklarationen om for det gik godt i starten indtil "pillerne" blev ændret. Det var også grundet det jeg gik over på Lupo Natural.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Fedt mange tak for feedback allesammen :-D

 

Beaglepack: Hvorfor skiftede du væk fra Lupo Natural? :-)

Det gjorde jeg fordi jeg oplevede de kørte træt i det - foderet er faktisk ret godt skruet sammen - meget bedre end Markus Mühle.

Der er jo ikke andet for end du bare prøver det af - mener man kan få 5 kg poser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...