Hop til indhold

Vægt på apportbuk til newf


Anne&vuf
 Share

Recommended Posts

Hej kloge mennesker :blink:

 

Hvad vil I anbefale/hvad bruger I til en hund i str. newfoundlænder.

Der er tale om en ganske almindelig træapport. Den skal min. veje 400 gram, men jeg synes bare det virker som "for lidt".. :hmm:

Nogle der kan hjælpe?

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: Fortryder groft at jeg har bestilt en 650 g.. :stupid:Tænkte bare, at nu hun var noget større end eksempelvis labber og andre mindre hunde = tungere/større apport. Der tænkte jeg så fejl. :genert::lol:

 

Vi træner DcH-programmet, og der skal den jo min. veje 400 g - hvad sørensen gør de mindre hunde der?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi træner DcH-programmet, og der skal den jo min. veje 400 g - hvad sørensen gør de mindre hunde der?

 

Det samme som de større hunde. Henter apporten...

 

Det er altså ikke et problem for hunden at bære 400 gram. Jo... hvis det er en chihuahua kunen jeg forestille mig det kunne blive et problem, men som udgangspunkt, nej.

 

Istedet for at hænge dig op i hvad sådan en vejer, så ville jeg hellere tage en, i volumen, større dummy. Simpelthen fordi det fjerner lidt af muligheden for at hunden begynder at rulle med den, eller tygge i den osv.

Men nu har jeg så også lidt andre briller på en DCH.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, så er jeg da helt galt på den.. :genert: Godt at I kan hjælpe (apport-)forvirrede mig.

Så en dummy vil være et bedre valg til indlæring? - Vi er stadig i indlæringsfasen og bruger baglænskædning. Hun griber fint og kan holde den ganske kort. Længere er vi ikke.

 

dummy, apportbuk, tøjbamser, en sok....who cares. hvis det virker, så er det fint.

 

Personligt ville jeg foretrække en dummy af én eller anden art, der i ren og skær størrelse (ikke vægt) er så stor at hunden rent faktisk skal åbne gabet lidt, for at undgå at kræet begynder at rende rundt med forkert greb, eller begynder at rulle med den eller tygge i den eller hvad den nu kan finde på.

Og igen skrev jeg dummy. Der skal man så lige huske at jeg har lidt andre briller på hvad det her angår.

Link til indlæg
Del på andre sites

dummy, apportbuk, tøjbamser, en sok....who cares. hvis det virker, så er det fint.

 

Personligt ville jeg foretrække en dummy af én eller anden art, der i ren og skær størrelse (ikke vægt) er så stor at hunden rent faktisk skal åbne gabet lidt, for at undgå at kræet begynder at rende rundt med forkert greb, eller begynder at rulle med den eller tygge i den eller hvad den nu kan finde på.

Og igen skrev jeg dummy. Der skal man så lige huske at jeg har lidt andre briller på hvad det her angår.

 

Vi startede med tøjbamser, men dem ville hun ikke holde i munden/tyggede i dem. Lige pt. bruger vi en hård "bidestick" og en vandapport, og det virker til hun helst vil holde hårde ting i munden. Jeg tror, at jeg prøver en af hver - så har jeg ihvertfald den af træ til konkurrencer.

 

Tak for jeres hjælp. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg startede Maggie op på dummyer, og hun tager 500 gr. dummyer uden problemer.

 

Hun har dog haft lidt problemer med at omsætte det til træapporten. Hun har den klassiske bløde labradormund og har lidt besvær med at tage ordentlig fat om apportten, når den skal afleveres og kommer nemt til at rulle den lidt. Det problem har jeg slet ikke med dummyerne.

 

Hun har en 650 gr. apport, men af den her slags

3222_apportbuk.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...