Hop til indhold

Fremadsendelse med target


James Bond
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Jeg søger lidt råd omkring træning af fremadsendelse med target, til min boxer på 1 år.

Det skal bruges til DCH, hvis vi engang kommer i B klassen.

 

På nuværende tidspunkt har han indlært taget på nært hold. Og nu er jeg så i tvivl på hvordan jeg skal fortsatte her.

 

Hvis jeg nu ligger target 1 til 2 meter fra mig. Han løber ud og sætter poten på, jeg klikker. Skal jeg så gå ud og belønne ham ved target eller skal jeg lade ham komme til mig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lader hunden komme tilbage, så er den jo klar til endnu en omgang, jeg flytter så bare mig selv baglæns længere og længere væk fra target, så afstanden på den måde øges, husk at komme hurtigt videre så ikke hunden kan se target ret hurtigt, ellers kan det blive svært at komme videre

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar.

 

Hvad gør i mht. hastighed. Han kan godt finde på bare at lunte til target eller i en lille bue dertil. Så hvordan for i oparbejdet hastighed på?

 

Når hunden er helt sikker på selve target, så ville jeg, hvis det var mig, begynde ikke at belønne for dårlig tempo, eller buer eller andre uønskede ting på vej til target.. Men tilgengæld ville jeg så også køre max. belønningsfest de gange tempo og det hele sidder lige i skabet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er ofte eller altid hunden lunter eller buer ;) så start forfra med kort afstand og få belønningen op dvs du skal belønne med noget hunden rigtig gerne vil, det kunne være leg, flæskesteg eller råt kød, det skal være noget hunden virkelig elsker, så skulle tempoet gerne komme op;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil belønne ved target. Detvil nok også gøre noget for tempoet. Når jeg skal have min hund til at løbe fremad, så er det der jeg belønner. For at skabe en forventning, der trækker frem og ikke tilbage. Du kan bruge fjernbelønning (en skål med mad, som ligger længere fremme end target) eller bold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøvede også target, og det resulterede også i luntetrav og buer. Vi er i stedet gået over til at hun løber til bolden (som enten ligger i holder eller kanon), og på 3 mdr. har hun fået en nær perfekt fremadsendelse, hvor hun er obs på retningen og løber som fik hun betaling for det (det gør hun jo egentlig også:mrgreen:)

 

Jeg siger ikke at det ene er bedre end det andet, men hvis det ene ikke fungerer...... Og husk at træne med markeringspindene på et tidspunkt, så hunden ikke tror at markørerne er target!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...