Hop til indhold

Lidt video af min GD på 7 mdr.

Hopsa
 Share

Recommended Posts

Jeg har lavet en facebookgruppe for grander der bliver trænet, så i dag gik jeg ud og lavede et par videoklip af noget af det jeg laver med mine egne til vores fællestræning :-)

Hvis I kan lade være med at være for skrappe, må I godt fortælle hvad I synes :mrgreen:

Det er Dana der er med, hun blev 7 mdr. her i påsken.

th_slalom5_zpse1832a43.jpg

th_smaringbaljer_zps9d517ec8.jpg

th_storbalje1_zpsc2d4e3aa.jpg

th_storbalje2_zps8b233134.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes hunden er pragtfuld;) men jeg er ikke til den måde at arbejde på, jeg tænker at det du lærer hunden er i bund og grund blot at følge en godbid;) jeg ville have godbidden væk fra hånden, vis hunden et par gange hvad du vil og vent så og lad den tænke selv, ros og beløn straks den begynder på øvelsen, få lokning væk og gå over til belønning;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes hunden er pragtfuld;) men jeg er ikke til den måde at arbejde på, jeg tænker at det du lærer hunden er i bund og grund blot at følge en godbid;) jeg ville have godbidden væk fra hånden, vis hunden et par gange hvad du vil og vent så og lad den tænke selv, ros og beløn straks den begynder på øvelsen, få lokning væk og gå over til belønning;)

Jeg er grundlæggende ikke uenig med dig.... der er bare det at indtil de her hunde har fået noget at vælge imellem, så tilbyder de ikke rigtig noget, og så blir det jævnt svært at belønne. Samtidig er det rigtig vigtigt for mig at oparbejde og bevare hundenes positive tilgang til at lave noget sammen med mig. Så for nu arbejder jeg sådan her med dem, når de har fået en "kartotek" de kan slå op i, så bliver de belønnet for de tilbud de kommer med.

At dreje 360 grader med hele kroppen på baljen har hun ikke prøvet før, at skifte mellem de to små baljer lærte jeg hende i påsken og slalom er noget hun har gjort nogle gange til fællestræning - alt i alt har jeg intet at udsætte på hende, hun er opmærksom og glad og så er jeg glad ;-)

*det ovenstående skal ikke opfattes som bortforklaringer og undskyldninger, blot som en forklaring på hvorfor jeg gør som jeg gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget gerne;) jeg elsker at se kæmpedyrene lave noget;)

Tak du er et godt menneske :bighug:

Hey, jeg har set dem og liket! :mrgreen: Jeg syntes, at det var sjovt at se, men jeg vidste ikke rigtigt, hvad du ønskede kommentarer til?

Jeg tænkte bare det kunne være sjovt at vise og snakke lidt om det at arbejde med sådan nogle grander/molosser/mastiffer, men "en hver so et eller andet med sine egne grise", kan ikke lige huske ordsproget ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var lidt i tvivl på den første video om, hvad det er, du ønsker af øvelsen - er det "bare" at hun skal gå slalom mellem stolperne, eller vil du have, at hun skal følge dig rundt i plads i slalom?

Nååår nej der er sgu ikke noget der er "perfekt" eller helt så analt som I andre træningsnørder vil ha' det. Jeg hyggede mig med min hvalp, var glad for hendes lyst til at samarbejde og ja.... bare rolig, det er gået over ;-)

Jeg holder mig bare til gruppen jeg har lavet, det går vist meget bedre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nååår nej der er sgu ikke noget der er "perfekt" eller helt så analt som I andre træningsnørder vil ha' det. Jeg hyggede mig med min hvalp, var glad for hendes lyst til at samarbejde og ja.... bare rolig, det er gået over ;-)

Jeg holder mig bare til gruppen jeg har lavet, det går vist meget bedre :-)

Det var altså ikke ment som en kritik, jeg var bare i tvivl. :vedikke: Men man kunne da tydeligt se, at I hyggede jer, og at hun havde det sjovt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var altså ikke ment som en kritik, jeg var bare i tvivl. :vedikke: Men man kunne da tydeligt se, at I hyggede jer, og at hun havde det sjovt. :-)

Tænker det samme - men altså ikke som en kritik :-D

Det er fedt, at du har fået lidt blod på tanden med træningen. Det kunne være super godt at se flere grander i rally!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det ser dejligt ud, sikken en skøn hund. Jeg synes Grander ser så elegante ud, selvom de er så store.

Elsker dine slalom "stænger" :-D, men uden at have noget forstand på det, står de så ikke lidt for tæt til sådan en stor hund. Jeg ved ikke om der er en eller anden afstand der "skal" være mellem dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker det samme - men altså ikke som en kritik :-D

Det er fedt, at du har fået lidt blod på tanden med træningen. Det kunne være super godt at se flere grander i rally!

Søde piger :-)

Det er ikke jeres respons jeg "kokser" over, mere følelsen af at komme til at blande sig i det bedre selskab med noget så ligegyldigt som en grandehvalp der end ikke trænes målrettet mod en eller anden præmieringsgrad. Efter gentagne gange at have snakket træning her inde og læst om de "problemer" nogle har med racer af samme type som min, ja så fik jeg bildt mig selv ind at det måske kunne være sjovt eller inspirerende for nogle af disse hundeejere at se at man godt kan få disse hunde til at samarbejde og faktisk komme i mål med en masse ting.

Nå.... jeg har vel egentlig haft det sådan her noget tid, men bare trukket på skuldrene over det. Men faktisk er det sgu egentlig noget kedeligt at opleve en konsekvent ignorering fra ellers aktive brugere, når man (jeg) smider billeder/video op her inde.

Jeg synes det ser dejligt ud, sikken en skøn hund. Jeg synes Grander ser så elegante ud, selvom de er så store.

Elsker dine slalom "stænger" :-D, men uden at have noget forstand på det, står de så ikke lidt for tæt til sådan en stor hund. Jeg ved ikke om der er en eller anden afstand der "skal" være mellem dem.

Altså, jeg har valgt at have dem sådan for ikke at træne på noget der er helt ved siden af virkeligheden, hvis jeg nu en dag skulle få lyst til at starte en af hundene til noget rally, der har jeg ihf. bemærket at der ikke tages hensyn til hundenes individuelle størrelser. Jeg vil tro de står tættere på en rigtig rallybane, men jeg ved ikke om der er en officiel afstand?

Link til indlæg
Del på andre sites

Søde piger :-)

Det er ikke jeres respons jeg "kokser" over, mere følelsen af at komme til at blande sig i det bedre selskab med noget så ligegyldigt som en grandehvalp der end ikke trænes målrettet mod en eller anden præmieringsgrad. Efter gentagne gange at have snakket træning her inde og læst om de "problemer" nogle har med racer af samme type som min, ja så fik jeg bildt mig selv ind at det måske kunne være sjovt eller inspirerende for nogle af disse hundeejere at se at man godt kan få disse hunde til at samarbejde og faktisk komme i mål med en masse ting.

Nå.... jeg har vel egentlig haft det sådan her noget tid, men bare trukket på skuldrene over det. Men faktisk er det sgu egentlig noget kedeligt at opleve en konsekvent ignorering fra ellers aktive brugere, når man (jeg) smider billeder/video op her inde.

Altså, jeg har valgt at have dem sådan for ikke at træne på noget der er helt ved siden af virkeligheden, hvis jeg nu en dag skulle få lyst til at starte en af hundene til noget rally, der har jeg ihf. bemærket at der ikke tages hensyn til hundenes individuelle størrelser. Jeg vil tro de står tættere på en rigtig rallybane, men jeg ved ikke om der er en officiel afstand?

For det første: tænk lige på os IT-hæmmede. Hvordan i alverden skulle vi regne ud, at dine billeder i virkeligheden var en video? Ja, undertegnede er ikke altid den skarpeste kniv i skuffen - bær over :blink:

For det andet: at du har følelsen af at blande dig i "det bedre selskab", det tror jeg altså kun er din følelse. For mit eget vedkommende synes jeg du blander dig i et skidegodt selskab med skidegode input.

For det tredje: jeg tror altså ikke du bliver ignoreret! Jeg går tit ind og ser videoer eller billeder, uden nødvendigvis at kommentere. Det betyder ikke, at det er mindre underholdende, lærerigt eller inspirerende for mig at se!

Og så lige en sidste ting: når man ser på tablets, så er det megafedt, når videoerne er embedded i indlægget (altså eks. via youtube) :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

For det første: tænk lige på os IT-hæmmede. Hvordan i alverden skulle vi regne ud, at dine billeder i virkeligheden var en video? Ja, undertegnede er ikke altid den skarpeste kniv i skuffen - bær over :blink:

Og så lige en sidste ting: når man ser på tablets, så er det megafedt, når videoerne er embedded i indlægget (altså eks. via youtube) :-D

Tak for din respons, Siri!

Jeg har ikke kunne finde ud af at ligge videoer op på youtube, så jeg ved ikke hvem af os to der er den hæmmede ;-)

Men øøhm et lille hint mht. "billederne"... jeg ville aldrig ligge så ringe billeder op nogle steder og i trådens overskrift står der video :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for din respons, Siri!

Jeg har ikke kunne finde ud af at ligge videoer op på youtube, så jeg ved ikke hvem af os to der er den hæmmede ;-)

Men øøhm et lille hint mht. "billederne"... jeg ville aldrig ligge så ringe billeder op nogle steder og i trådens overskrift står der video :lol:

Nej, din nød! Jeg ved da godt at det ikke lige er din stil billeder, men jeg troede måske noget var gået galt med videoerne :mrgreen:

Det er altså lidt hårdt at være IT-hæmmet i dagens DK - overvejer om jeg skal lære mig det der Twitter engang!

Men anyway jeg synes det er skønt at se granderne arbejde - så er det i hvert tilfælde sagt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, din nød! Jeg ved da godt at det ikke lige er din stil billeder, men jeg troede måske noget var gået galt med videoerne :mrgreen:

Det er altså lidt hårdt at være IT-hæmmet i dagens DK - overvejer om jeg skal lære mig det der Twitter engang!

Men anyway jeg synes det er skønt at se granderne arbejde - så er det i hvert tilfælde sagt!

Twitter :confused:

Ej ved du hvad, min telefon er sådan en der kun kan ringes til og fra og sms'er kan den osse, men så stopper det osse det ;-)

Nettet besøger man fra sin computer, altså den der er udstyret med en 17" skærm og ikke har netforbindelse hvis man ta'r den med på tur :pift:

Tak, jeg lover de blir ved med at arbejde, der går nok bare noget tid før jeg flasher det på HF igen, men så er der jo altid det der facebook du kan se dem på :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Se det syntes jeg så er uretfærdigt over for os der jo også gerne vil se kæmperne arbejde :(

Det kan være jeg ombestemmer mig når jeg holder op med at være sur og træt af HF, man ved aldrig :mrgreen:

Men ellers så er facebookgruppen åben så alle kan se indholdet, der er en svensker der har lagt nogle klip fra lydighedsprøver ind, det er bare så dejligt at se hendes samarbejde med hunden, den er på, glad, opmærksom og har konstant logrende hale og fremdrift :-)

https://www.facebook.com/groups/141010416080230/

Link til indlæg
Del på andre sites

Kæft, hvor er hun da sød og dejlig:lun: Og hvor er det dejligt t se at hun gerne vil (læs: kan lokkes:mrgreen:)

Nu bliver din slalom diskuteret lidt, og først vil jeg foreslå at du laver lidt bedre plads mellem stolperne, så hun kan følge din rundt uden at det bliver så kantet og kejtet. De første mange gange lokkede jeg også min rundt. Siden skruede vi langsomt ned for godbidderne, og i dag løber hun selv hen og går slalom (uden mig) mellem keglerne - det er nemlig dét man bruger kegler til:engel:

Jeg ville synes det var MEGA sejt hvis i begyndte at gå rally:-) Men ville blive børnesur over at få tæsk af en grande (ligesom jeg blev mopset over at få klø af en japansk spids (!!!!!!) i lydighed:lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kæft, hvor er hun da sød og dejlig:lun: Og hvor er det dejligt t se at hun gerne vil (læs: kan lokkes:mrgreen:)

Nu bliver din slalom diskuteret lidt, og først vil jeg foreslå at du laver lidt bedre plads mellem stolperne, så hun kan følge din rundt uden at det bliver så kantet og kejtet. De første mange gange lokkede jeg også min rundt. Siden skruede vi langsomt ned for godbidderne, og i dag løber hun selv hen og går slalom (uden mig) mellem keglerne - det er nemlig dét man bruger kegler til:engel:

Jeg ville synes det var MEGA sejt hvis i begyndte at gå rally:-) Men ville blive børnesur over at få tæsk af en grande (ligesom jeg blev mopset over at få klø af en japansk spids (!!!!!!) i lydighed:lol:)

Nu kender jeg en grande, som render rundt med titlen DKRLCH, så det kan sagtens lade sig gøre, at du får tæv af en grande.

Link til indlæg
Del på andre sites