Hop til indhold

Venstre hjørnetand i undermunden


Gæst Williwap
 Share

Recommended Posts

Gæst Williwap

Hej,

 

vi har en dejlig lille Cotonhvalp på 6 mdr. Desværre er der lidt problemer med venstre hjørnetand i undermunden. Der er ikke meget plads til den, og retter det sig ikke, kan det nemt koste mellem 20 - 25.000 kr.

Vi håber selvfølgelig at det retter sig. Det er jo frygtelig mange penge at skulle betale.

nu er det så jeg tænker.... Kan en hund vænne sig til at mangle en hjørnetand. Ved godt det ikke er optimalt for hunden, og jeg ofrer gerne dyrelægeregninger på min hund men så mange penge på én gang...... Det er altså frygtelig mange penge!

Hvad tænker I? Hvad ville I vælge?

 

Mange hilsner Heidi

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne du lokkes til at beskrive hvad problemet med den tand er?

Og osse hvad det er der skal gøres siden det vil koste det samme som 2 nye hunde at ordne det?

 

Der er flere eksempler på hunde med underudviklet underkæbe, hvor hjørnetænderne trækkes ud, fordi de ellers sidder og laver huler i ganen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Williwap

Det er vores dyrelæge der har nævnt den høje pris, da en tandregulering foregår over en længere periode ved en speciel dyretandlæge. Problemet vil netop være, at den kan lave en hule op i ganen, men hun siger samtidig, at det ikke er sikkert, at det er noget der vil genere ham. Muligvis retter det sig af sig selv, men må nok indrømme, at hvis dette ikke er tilfældet, må vores dejlige lille trold nok være nødt til at undvære den hjørnetand. Er glad for at høre at andre hunde har fået trukket hjørnetænder ud, for så kan vores lille hund altså også få et godt hundeliv på trods, hvis det bliver nødvendigt at hive den ud:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidder den langt inde i munden? eller er det en tand hvor der har siddet en mælketand på ydersiden?

Det lyder ikke som noget jeg overhovedet ville bekymre mig om... MAnge af bichonerne får hjørnetænderne ved siden af hinanden så den n ye kommer ind mod tungen.. Når den gamle ryger ud alternativt blvier hevet ud så rykker den nye sig ud på plads... Det er helt normalt med de her små bichonracer.

Jeg ville kun bekymre mig hvis tanden havde en meget forkert hældning.. Kan du ikke tage et billede af den?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...