Hop til indhold

Uniq Nordic gold, erfaringer søges.


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Jeg har kigget lidt på uniq Nordic gold fodret, og det tiltaler mig det er nordiske råvarer. start

 

Er der nogle der har forsøgt sig med det? Jeg har fået en lille pose "Mimer" til Luca, og er spændt på hvad maven og nyseriet siger. Indtil videre tegner det ok.

 

Har I forsøgt jer med det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Charlie bliver fodret på UniqNordicGold - han får Sif varianten - Han har fået det gennem 1-1½ måned kun lige afbrudt af en uges tid hvor han fik essential foderet.

Charlie fungerer kanon på det foder så det stopper jeg ikke med lige med det samme. Hans afføring er rigtig fin og han stor trives bare på det foder. De andre to får det 1 gang om dagen for variationens skyld og deres maver følger med - ingen mave problemer hos hverken Oscar eller Darwin. Så det er et foder jeg er meget positiv overraskset over - det er længe siden jeg har oplevet et foder der bare virker fra dag 1.

Link til indlæg
Del på andre sites

Charlie bliver fodret på UniqNordicGold - han får Sif varianten - Han har fået det gennem 1-1½ måned kun lige afbrudt af en uges tid hvor han fik essential foderet.

Charlie fungerer kanon på det foder så det stopper jeg ikke med lige med det samme. Hans afføring er rigtig fin og han stor trives bare på det foder. De andre to får det 1 gang om dagen for variationens skyld og deres maver følger med - ingen mave problemer hos hverken Oscar eller Darwin. Så det er et foder jeg er meget positiv overraskset over - det er længe siden jeg har oplevet et foder der bare virker fra dag 1.

 

Sikke en dejlig update på beaglerne:-D

Det er sjovt du skriver det virkede fra dag et, det er nemlig lidt det jeg ser hos Luca også. Luca er dog langt fra kørt over på fodret, men har fået det et par dage som tilskud. Vi "plejer" allerede nu at kunne se hvis det er noget galt, især Luca snøfteri begynder ret hurtigt, hvis hun ikke kan tåle det, indtil videre er alt godt. :blink:

Et stort plus er hun elsker det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Ja det er rigtig dejligt. Endelig ved vi hvad der er galt med Darwins mave og derfor kan vi drible udenom de ting der giver ham gasser i maven. Til nu har han og Oscar kunnet tage Sif foderet uden problemer - udover det får de Omnisense pt samt våd foder. Våd foderet har vist sig rigtig gavnlig for maverne. Sif var først tænkt til Charlie - men jeg besluttede at prøve det af på de andre to. De elsker virkelig foderet og spiser det med velbehag. Det virker til at være noget rigtig godt og jeg er i sær tilhænger af, at det er baseret på danske råvarer - det her nordiske princip tiltaler mig meget.

 

Jeg håber Luca kommer til at fungere på det - der er en masse godt olie i foderet som også er gavnligt for mave/tarm systemet - dejligt at hun kan lide det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Pablo får godt nok ikke Nordic gold, men Uniq basic...har selv været et smut forbi Grindsted og besøge stedet, og den ene af gutterne der arbejder der fortalte en masse...det virker meget reelt og Pablo fungerer godt på foderet...:-D...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har brugt UniQ Nordic Gold efterhånden længe, da vi også var test familie på foderet inden det kom på markedet.

De var utrolig seriøse omkring tilgangen til at lave det helt perfekt. Det var ikke nok at det var okay, og ved at de brugte utrolig lang tid på at finde seriøse leverandører omkring deres råvarer. Vi bruger nu både den almindelige UniQ serie og Nordic Gold serien, for vores jagthund som skal arbejde meget hårdt har brug for den ekstra energi der er i UniQ Power, og har kun positivt at berette om det. Nu er vores hunde heller ikke verdens sværeste at få til at fungere fornuftigt, men alligevel er det dejligt med at foder der bare virker. Vi bestiller det altid bare på www.hammersgaard.dk og så har vi det lyn hurtigt derefter så det fungerer perfekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg må erklære mig enig. Jeg tror ikke jeg har haft et foder hjemme der i den grad har givet mig en god mavefornemmelse fra start som det her NordicGold foder har givet. Det virker bare helt rigtig - det er svært at forklare, for jeg har ledt virkelig længe efter noget mine beaglers maver kunne fungere på. Sammen med Omnisense foderet har det bare været en hel banebrydende vending - så Omnisense er også et foder jeg vil fremhæve til hunde der har noget med mave eller anden allergi (selvom tråden ikke handler om det) - men for Darwin har Omnisense foderet været vejen ud af hans dårlige mave. Han har fået det siden Jul (kun afbrudt af et øjebliks sindsforvirring fordi dyrlægen ville have ham over på RC gastro :genert::evil:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Omnisense fodret har jeg før haft kig på, men fik ikke afprøvet det. Vil have det i tankerne, hvis det her glipper. Luca har med Nordic gold, 3 slags foder hun kan tåle. Det er rart med lidt afveksling. Indtil nu er olivers adult (og kun den variant, de andre dur ikke) været hovedfoder. Vi bruger Platinum Iberico and Greens som supplement. Eftersom Luca intet får af rester, højest vores egne hjemmeavlet kyllinger, er det næsten for godt til at være sandt at have 3 valgmuligheder:banan:

 

Det ser stadig godt ud med "Mimer" varianten. Fin output, og ingen snøfteri. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Omnisense er kanon godt - det er på tilbud i øjeblikket så jeg har lige fået 2x4 kg hjem

 

De får skiftevis med hjort, and eller kylling

 

Dejligt at maven følger med på NordicGold foderet :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Beaglepack
Nordic gold gik desværre ikke.:( Luca begyndte at klø sig meget, selvom vi langt fra var oppe på fuld ration. Maven var heller ikke helt ok, efter vi kom op på 1/2 ration. Det var ikke her vi kunne finde et tilskud til foderudvalget. - Desværre:(

 

Æv hvor ærgerligt - men jeg kan så melde mig ind i klubben :megaked: for det går nok heller ikke længere her. Denne gang er det Oscar som stod af først - hverken ham eller Darwin var på fuld ration - det var "kun" to måltider de fik med foderet. Oscar begyndte i går for alvor at vise tegn - han kunne pludselig ikke stå på sine bagben og krummede sig voldsom sammen - ondt i maven - så snor på og ud af få gang i det, da det jo handler om gasser i maven. Han fik sig lettet - men har været rigtig urolig i nat og ikke kunnet holde på vand eller afføring. Til morgen ville han ikke spise - så vi gik i stedet en tur. Så spiste han opblødt exclusion og har så fået våd foder til eftermiddag. Skidt igen - og er nu på vej i bedring - åhh det er træls - men jeg har da stadig 3 foder typer jeg kan bruge indtil videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv hvor ærgerligt - men jeg kan så melde mig ind i klubben :megaked: for det går nok heller ikke længere her. Denne gang er det Oscar som stod af først - hverken ham eller Darwin var på fuld ration - det var "kun" to måltider de fik med foderet. Oscar begyndte i går for alvor at vise tegn - han kunne pludselig ikke stå på sine bagben og krummede sig voldsom sammen - ondt i maven - så snor på og ud af få gang i det, da det jo handler om gasser i maven. Han fik sig lettet - men har været rigtig urolig i nat og ikke kunnet holde på vand eller afføring. Til morgen ville han ikke spise - så vi gik i stedet en tur. Så spiste han opblødt exclusion og har så fået våd foder til eftermiddag. Skidt igen - og er nu på vej i bedring - åhh det er træls - men jeg har da stadig 3 foder typer jeg kan bruge indtil videre.

 

Jeg havde håbet, overvejer måske at prøve en anden variant, på et senere tidspunkt. Vi bøvler rigtig meget med Lucas vægt stadig, og derfor skal der heller ikke være for meget fedt i. Omnisense har jeg fået på lager, og vi ser hvad der sker med det. Ellers ender hun resten af sine dage på olivers adult :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Jeg havde håbet, overvejer måske at prøve en anden variant, på et senere tidspunkt. Vi bøvler rigtig meget med Lucas vægt stadig, og derfor skal der heller ikke være for meget fedt i. Omnisense har jeg fået på lager, og vi ser hvad der sker med det. Ellers ender hun resten af sine dage på olivers adult :genert:

Det går stadig godt med Omnisense - lige nu spiser de den med and - våd foderet er JWB og så får de også JWB som tørfoder som godbidder - jeg er dog gået over på ris varianterne. Exclusion er også et hit og kanon godt til maverne - de får også våd foderet.

Jeg er dog begyndt at købe meget mindre poser da jeg ikke gider brænde inde med en større portion - så hellere sætte lidt penge til og de så spiser det op. Jeg har ikke så meget NordicGold tilbage - men det kan Charlie spise - så ved jeg ikke lige om jeg forsætter eller han kommer over på noget andet. Der er 15 % fedt i Sif varianten - måske lige i overkanten til Charlie - han er jo efterhånden 8½ år og lidt mere sat end de andre to ind i mellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går stadig godt med Omnisense - lige nu spiser de den med and - våd foderet er JWB og så får de også JWB som tørfoder som godbidder - jeg er dog gået over på ris varianterne. Exclusion er også et hit og kanon godt til maverne - de får også våd foderet.

Jeg er dog begyndt at købe meget mindre poser da jeg ikke gider brænde inde med en større portion - så hellere sætte lidt penge til og de så spiser det op. Jeg har ikke så meget NordicGold tilbage - men det kan Charlie spise - så ved jeg ikke lige om jeg forsætter eller han kommer over på noget andet. Der er 15 % fedt i Sif varianten - måske lige i overkanten til Charlie - han er jo efterhånden 8½ år og lidt mere sat end de andre to ind i mellem.

 

Luca er også 8,5 og det er godt nok svært at få kg af hende nu. Håber når hendes ben er fit for fight igen, det bliver nemmere. Vådfoder har vi endnu ikke fundet noget hun kan tåle, og ris er absolut et "no go" - det er heller ikke nemt, men det ved du jo alt om. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt nok til at i har jeres hyr med at finde et foder der passer til jeres hunde. Håber meget at det lykkes jer, vi er i hvert fald rigtig glade for UniQ Nordic Gold, men alle vores hunde er jo også forskellige.

@Charlotte1970 - Har du prøvet Skin @ Coat olien fra Uniq hvis den klør sig meget og har irriteret hud.? Jeg har 1/2 liter til at stå som jeg fik af Uniq til test, men vi fik ikke brug for den da Uniq foderet klarede det hele, men den vil jeg gerne sende til dig uden at du skal give noget for det hvis du er interesseret.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Et hurtigt pip - jeg har bestilt noget Grau vådfoder fra Greendog. I dag har hun fået kylling, og til min store overraskelse, ligner indholdet faktisk kyllingekød:shock: Det dufter godt, og Bella er fuldstændig vild med det! Det kunne måske være et supplement til de sarte hunde? Det fåes også med lam eller oksekød, men dem har vi ikke prøvet endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Det lyder godt nok til at i har jeres hyr med at finde et foder der passer til jeres hunde. Håber meget at det lykkes jer, vi er i hvert fald rigtig glade for UniQ Nordic Gold, men alle vores hunde er jo også forskellige.

@Charlotte1970 - Har du prøvet Skin @ Coat olien fra Uniq hvis den klør sig meget og har irriteret hud.? Jeg har 1/2 liter til at stå som jeg fik af Uniq til test, men vi fik ikke brug for den da Uniq foderet klarede det hele, men den vil jeg gerne sende til dig uden at du skal give noget for det hvis du er interesseret.?

 

Jamen jeg har andre fodermærker mine beagler fungerer fint på - NordicGold foderet var egentlig tænkt til at skulle være et supplement på ligefod med de andre mærker jeg bruger - Charlie kan egentlig også godt spise det - problemet er at han skider alt for meget på det og så er der altså nogle ting i som er knap så godt - jeg mener det er jo ikke meningen at hunden skal skide mere end den indtager - han fik ikke engang fuld dosis af det:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...