Hop til indhold

Forårshvalpe (billeder)


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

De 2 med lyst bliver helt lyse (gule nærmest) i den lyse chokolade..Men de 2 andre ser ud til at beholde farven. Det håber jeg sq. De er så flotte!

De eneste som aldrig skifter farve er de korthårede. Det er virkelig underligt.

Hvor tit dukker der korthårede op?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor tit dukker der korthårede op?
..Man ved det aldrig. Det her er mit 3 kuld hvor der har været korthåret i.

Man aner ikke engang hvordan det nedarves.. Man tror at de skal have genet fra både far og mor..Men så burder der jo, hvis man parrer 2 korthårede, kun komme korthårede. Og det er ikke tilfældet :vedikke:

 

Jeg tænker at jeg måske godt kunne få et kuld til senere på året. Jeg prøver hanhunden på en anden linje. Kommer der korthårede i det kuld, ryger han ud. Og så er det jo min plan at få gentestet far og mor til det her kuld. samt alle 3 hvalpe. Og se om det giver noget fingerpeg.

 

Men selve hunden er jo som en løve, bare korthåret. Temperamentet er det samme. Størrelsen bliver som en langhåret. Farverne beholder de, sjovt nok. Det gør de langhårede jo yderst sjældent. Og de er lidt hurtigere i udviklingen. Får f.eks tænder før de langhårede og er hurtigere renlige.

Link til indlæg
Del på andre sites

..Man ved det aldrig. Det her er mit 3 kuld hvor der har været korthåret i.

Man aner ikke engang hvordan det nedarves.. Man tror at de skal have genet fra både far og mor..Men så burder der jo, hvis man parrer 2 korthårede, kun komme korthårede. Og det er ikke tilfældet :vedikke:

 

Jeg tænker at jeg måske godt kunne få et kuld til senere på året. Jeg prøver hanhunden på en anden linje. Kommer der korthårede i det kuld, ryger han ud. Og så er det jo min plan at få gentestet far og mor til det her kuld. samt alle 3 hvalpe. Og se om det giver noget fingerpeg.

 

Men selve hunden er jo som en løve, bare korthåret. Temperamentet er det samme. Størrelsen bliver som en langhåret. Farverne beholder de, sjovt nok. Det gør de langhårede jo yderst sjældent. Og de er lidt hurtigere i udviklingen. Får f.eks tænder før de langhårede og er hurtigere renlige.

 

Det bliver spændende at se om han giver korthårede.

Sjovt at der er forskel i udviklingen på kort og langhårede løver.

 

Jeg læste under en side med cavallier hvalpe, at der som noget nyt bliver krævet at hvalpe der bliver solgt efter 1 marts skal DNA testes for at få stamtavle i DRU.

Mon det også vil komme i DKK?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver spændende at se om han giver korthårede.

Sjovt at der er forskel i udviklingen på kort og langhårede løver.

 

Jeg læste under en side med cavallier hvalpe, at der som noget nyt bliver krævet at hvalpe der bliver solgt efter 1 marts skal DNA testes for at få stamtavle i DRU.

Mon det også vil komme i DKK?

Jeg har godt hørt det. Men hvorfor? snyder de med forældrene?

Nej jeg tror ikke de gør det i DKK.. De r så bange for at opdrætterne flytter over i an anden klub. Og har jo allerede fjernet de andre avlsrestriktioner. Så nu er der ingen krav, kun anbefalingerne..Ansvaret tilbage til opdrætterne

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ved jeg heller ikke hvorfor. Var kun lige inde og tjekke nuttede hvalpebilleder, som min svigerinde linkede til på Facebook.

Min lillebror og svigerinde har den mest nuttede lille cavalier, en lille fin en, meget mindre end Baloo. Men hun kan fint holde ham i skak, hvis han prøver at tage hendes gnaveben :blink:

 

Men i forhold til sygdomme og arvegange, ville det måske være smart, hvis man fik taget DNA prøver på alle hvalpe. Måske er det det de har gang i, i DRU?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er de fine :lun:

 

..Man ved det aldrig. Det her er mit 3 kuld hvor der har været korthåret i.

Man aner ikke engang hvordan det nedarves.. Man tror at de skal have genet fra både far og mor..Men så burder der jo, hvis man parrer 2 korthårede, kun komme korthårede. Og det er ikke tilfældet :vedikke:

 

Jeg tænker at jeg måske godt kunne få et kuld til senere på året. Jeg prøver hanhunden på en anden linje. Kommer der korthårede i det kuld, ryger han ud. Og så er det jo min plan at få gentestet far og mor til det her kuld. samt alle 3 hvalpe. Og se om det giver noget fingerpeg.

 

Men selve hunden er jo som en løve, bare korthåret. Temperamentet er det samme. Størrelsen bliver som en langhåret. Farverne beholder de, sjovt nok. Det gør de langhårede jo yderst sjældent. Og de er lidt hurtigere i udviklingen. Får f.eks tænder før de langhårede og er hurtigere renlige.

 

Masser af egenskaber bestemmes ikke af et enkelt gen, men af mange og så er der også masser af gener der ikke opfører sig sådan klassisk som i biologitimen med dominante og recessive alleler. Noget kunne tyde på at det her med hårlængder er lidt mere komplekst. Er der ikke også stor forskel på de langhåredes hårlængder (og kvalitet)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt de helst ikke skal være korthårede, og at det ikke er ønskværdigt, men engang ønsker jeg mig sådan en. Efter pelspleje på 4 showspaniel, kan jeg godt tilstå at en kam er ikke det første der render forbi mine hunde. Og desuden er det da ret sejt at de beholder farven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt de helst ikke skal være korthårede, og at det ikke er ønskværdigt, men engang ønsker jeg mig sådan en. Efter pelspleje på 4 showspaniel, kan jeg godt tilstå at en kam er ikke det første der render forbi mine hunde. Og desuden er det da ret sejt at de beholder farven.
Jeg håber de får gjort dem acceptable.. Det underlige er at man godt må avle på dem, men de kan ikke udstilles.

Jeg synes de (fleste) af de korthårede er totalt smukke og rigtig dybe i farverne

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...