Hop til indhold

Øv bøv.. Stakkels tulletøsen :(


stellz
 Share

Recommended Posts

Puha..

 

Vi opdagede i Lørdags at Akira pludselig til aften slet ikke ville støtte på sit højre bagben :( Det blev ikke bedre søndag, og mandag ringede jeg så til doktor dyr, da hun stadig ikke ville gå på det.. hun har det trukket helt op under sig og går kun på tre ben.. Vi var så heldige at få en tid samme dag, og få hende undersøgt.

 

Vi kommer så derind, og hun bliver undersøgt, det viser sig, det er hendes knæ den er gal med. evt. korsbåndet, men hun (dyrelægen) kunne ikke sige det helt præcis. vi fik afvide at vi skal holde hende i fuldstændig ro i 10 dage, ingen gåture, leg eller andet. selv i haven skal vi ha hende i snor, så vi er sikre på at hun ikke løber rundt og springer osv. da hun får smertestillende, og godt kan tro at benet er ok igen. Puha, det er sq hårdt at holde en hund i ro, der er vant til 3 gåture ( sammenlagt ca 9-11 km om dagen), leg i haven, med andre hunde, og os. osv. og det skærer også mig (os) i hjertet at hun ikke må og/eller kan det hun plejer. Men heldigvis er hun stadig i højt humør. efter de 10 dage, må vi så gå en bette tur på 4 meter med hende, et par gange om dagen, for at se om hun vil støtte på benet uden smertestillende.

 

Vil hun ikke det, så skal vi i røgnten med hende, og hun skal igennem en gennemgående undersøgelse af knæet/korsbåndet og er det slemt, kan der være tale om at hun skal gennem en operation.. puha

 

dyrelægen sagde at dem de plejede at henvise til i århus, havde de gode erfaringer med, og de havde mange vellykket operationer af knæ, men jeg er stadig hammer nervøs, og "maler fanden" på væggen.. fik da også lige en tudetur mandag da vi kom hjem fra doktoren, bare ved tanken om hele forløbet, og hvis nu det ikke kunne svare sig osv osv.. :(

 

Men må prøve at holde humøret højt, og prøve nye aktiviteter med hende, såsom dutte, gæt en hånd osv. selvom det aldrig har sagt hende noget.. men kan være det kan lykkes nu, hvor hun ikke må andet.. for ellers bliver det da alt for ulideligt for både hende og os, når hun ikke får brugt sin energi på nogen måde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlitg at høre at de begge har det fint idag :) Har også tænkt lidt på det, men lige nu er probelmet at kæresten er ude og rejse (arbejde) og hans forældre er på ferie, så har ingen til at køre mig (har ikke selv kørekort og bil). Så er nødt til at vente til en af parterne kommer hjem igen..

 

Ja, det er meget uudholdeligt.. Jeg kan nok klare det lidt bedre end hende, for nu synes hun efterhånden ikke det er sjovt mere,at skulle forholde sig i ro, hele tiden få af vide, rolig, ned, nej, må du ikke osv. også luftes i haven i snor.. det er jo noget underligt noget :/

 

Men tror også at så snart jeg har mulighed for at komme afsted med hende, så gør jeg det.. ved ikke om de vil vente de 10-14 dage, for at se om det evt bare skulle være et slag eller noget??

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Underskylder at jeg ikke har svaret før nu, men vores internet har været pillet fra, pga ombygning. Men lige en opdate på det hele. Vi holdte hende i ro, og da hun skulle af pillerne, fik hun nogle meget små ture, rundt, for at se hvordan hun gik osv. Der var intet at se, og vi tror derfor at det har været et slag på knæet. Idag, er hun helt fit for fight og der er intet at mærke eller se, vi er dog stadig meget opmærksomme, og holder meget øje med hende, for at se om der skulle være den mindste ændring. men indtil videre går det bare fremad, og som om intet var hændt :)

 

Jeg beklager meget at jeg ikke har skrevet før..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...