Hop til indhold

Spørgsmål om knogler


Umulia
 Share

Recommended Posts

Mine hunde får jo jævnligt okseben, som regel lårknogler, men også nogle gange forben.

De knogler er så store at de ikke kan sluges, så det er jeg ikke bange for.

 

Men nu har jeg nogle stykker højreb - dvs med ribben på ca 12 - 15 cms længde. Oluf har før slugt tyggeting på den størrelse. Jeg er bekymret for hvad der kan ske hvis han sluger et helt ribben eller et større stykke. Hvis jeg kunne være sikker på at han bare knaste dem i stykker og åd dem, ville jeg ikke være nervøs.

Synes I jeg skal skære ribbene fra og bare give kødet, eller er det sikkert nok at give dem det hele?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok ikke turde, hvis han kan sluge dem hele.

Det er nok frygten for, at det sætter sig fast i halsen (hvis han kaster op) eller i mavsen.

Kan han tygge af det imens du holder på det?

 

Kald mig sart, men udsigten til at sidde med et stykke råt oksekød i hånden i en time virker ikke ligefrem tillokkende :hmm: Så vil jeg hellere skære benene fra ;-) Men tænkte om der evt. var nogen med erfaring fra råfodring, der kunne sige om ribben er risikable. De er jo trods alt ret bløde i forhold til andre knogler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville give hele stykket med ben, sluger hunden det vil det formodentlig blive opløst i maven, jeg har aldrig hørt om ræve, ulve m.m som er kommet til skade af at spise byttedyr;)

 

Det har jeg heller ikke, men det er jo heller ikke skåret ud i mundrette stykker, når de spiser det.

 

Efter at have læst dette: Bones Can Kill Your Dog So Find Out which Ones are Safe hvor ribben frarådes, har jeg besluttet at skære dem fra. Kan jeg ikke det, smider jeg hele møget ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Odd-eye slugte som hundehvalp et ribben, dagen efter køre vi til dyrlæge med ham, det sad fra hals til mavesækkens ende. Vi fik ham røngentfotograferet 3 gange en søndag på et dyrehospital , mandag morgen igen kl. 8 ved egen dyrlæge stadig det samme og mandag ved middagstid var det væk, 6000 kr. fattigere og en erfaring rigere. LOL, jeg ville godt turde give det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg heller ikke, men det er jo heller ikke skåret ud i mundrette stykker, når de spiser det.

 

Efter at have læst dette: Bones Can Kill Your Dog So Find Out which Ones are Safe hvor ribben frarådes, har jeg besluttet at skære dem fra. Kan jeg ikke det, smider jeg hele møget ud.

 

ellers, hvis du kender nogen med lille hund, så giv det/sælg det til dem - halfdan får tit ribben, fordi de netop kan knases af små fesne skødehundetænder. jeg ved ikke, om jeg ville turde give til forslugen hund - bujus samson har flere gange haft knoglestumper på tværs i numsen, så han har skreget forfærdeligt, da de skulle ud, men om det kan være decideret alvorligt farligt, har jeg ikke noget bud på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...