Hop til indhold

Æder hundelorte


HNP
 Share

Recommended Posts

Lorte er den nye delikatesse i Mollys liv :evil:

 

Jagten går på friske lorte. Men aldrig de brune lorte som hendes egen er :vedikke: Dem fnyser hun af :vedikke:

 

Hvordan får vi hende til at stoppe, for det er mega klamt! Et Aaaa Aaaa (som er vores Nej) virker ikke i det tilfælde. Hun hører normalt efter, men ikke når der er en lækker lort :damn:

 

Nøj det er pinligt! :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

er din hund voksen eller hvalp.

 

Hvis det er en hvalp eller unghund så foreslår jeg at du går steder hvor der ikke er så mange hundelorte- feks i skoven. Saml op,hvis du har dem at ligge i haven, og når i går steder hvor der bare ligger meget, så hav hende i snor og tag kontakt til hende og afled hende og så bliver vanen hurtigt aflært.

 

Er det en voksen hund der pludselig er begyndt skal du være anderledes opmærkssom.

 

Jeg synes også det er knapt så lækkert med tæven renser jo sine hvalpe så for hunden er det jo en anden historie. Min valgte da han var unghund at gå efter hestepære, jeg lod som ingen ting og efter en 5-6 gange så var det ligesom overstået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hælder også til, at foderet betyder noget. Tidligere gjorde Bobo det heller ikke, men så skiftede vi foder...

Jeg oplever også, at Bobo ikke er så slem til det, når han har mulighed for at spise græs. Han gør det stadig, men ikke så ofte. Og han er nemmere at stoppe.

Han gjorde det f.eks. ikke hele sommeren, men her i vinter har han gjort det meget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hælder også til, at foderet betyder noget. Tidligere gjorde Bobo det heller ikke, men så skiftede vi foder...

Jeg oplever også, at Bobo ikke er så slem til det, når han har mulighed for at spise græs. Han gør det stadig, men ikke så ofte. Og han er nemmere at stoppe.

Han gjorde det f.eks. ikke hele sommeren, men her i vinter har han gjort det meget...

 

 

Hvis en voksen hund begynder at spise hundelort skal man være temmelig opmærksom

hvis man kan udelukke ting som kedsomhed, dårlig vaner yngelpleje vaner mv

bør man se på om

- hunden æder hundelort oa fordi dens foder mangler essensielle næringsstoffer (kattelort har stort indhold af protein fx) så skal man naturligvis sørge for at kompensere eller skifte foder.

- hunden har nedsat bugspytkirtelfunktión, bakterieangreb eller og blod i afføringen og forsøger at kompensere

- om der kan være anden sygdom

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun får det foder som hun plejer + alt det det andet hun får lokket os til at give hende.

 

Hun får primært kingsmoor sport. Til fodersøg får hun pt hvalpefoder fra James wellbeloved, purizon og happy dog. Fodersøg tørfoder skifter vi ofte mellem. Fodersøg er 1 håndfuld tørfoder 3-4 gange om ugen.

Derudover får hun også grønt, ben, kød, ris, olie + alle de tyggeben og tørret snacks hun har lyst til.

Så hendes foder burde ikke fejle noget.. Det virker allermest som om hun synes det er en virkelig lækker spise :damn:

 

Hun spiser også gerne en mundfuld hestepære eller harelort, men det kan vi leve med..

 

Det er ikke fordi hun keder sig heller og syg tror jeg virkelig ikke på hun er. Mere at hun har dårlig smag mht lorte.

 

Og det er heller ikke alle lorte der falder i hendes smag, det er kun nogle der er gode nok til prinsessen :stupid:

 

Prøver også at holde hende i kort snor og holde øje, men der ligger jo hundelorte overalt, bag alt, over alt og under alt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis en voksen hund begynder at spise hundelort skal man være temmelig opmærksom

hvis man kan udelukke ting som kedsomhed, dårlig vaner yngelpleje vaner mv

bør man se på om

- hunden æder hundelort oa fordi dens foder mangler essensielle næringsstoffer (kattelort har stort indhold af protein fx) så skal man naturligvis sørge for at kompensere eller skifte foder.

- hunden har nedsat bugspytkirtelfunktión, bakterieangreb eller og blod i afføringen og forsøger at kompensere

- om der kan være anden sygdom

Jeg ved godt, at du gør det i en god mening og tak for det. Men Bobo fejler ikke noget :-D Hans dårlige vane begyndte som sagt, da han skiftede foder og tog til, da sneen kom, så han ikke længere kunne æde græs. Så jeg hælder rigtig meget til, at det er en af de to ting, der er årsagen. Han er også ganske frisk og livlig, så tvivler på, at det skyldes sygdom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...