Hop til indhold

Uh, det er næsten for spændende.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Idag blev jeg ringet op af en veninde der kendte en, som kendte en, der skulle af med sin chihuahua tæve. Først overvejede jeg selv at tage hende (og forsøgte faktisk at få fat i boligselskabet for at få en tilladelse) men inden jeg så mig om var min søster helt vild i varmen (og havde fået overtalt manden til at få hund :shock:).

 

Nu skal jeg så ringe til ejeren i formiddag og få nærmere detaljer. Der var allerede flere der havde vist interesse, så det er slet ikke sikkert at hun stadig søger et nyt hjem men jeg er helt vildt spændt. n015.gif Det kunne da være hyggeligt hvis Thailo fik en kusine. Så kryds lige jeres fingre for os. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har min søster snakket med ejeren (det har jeg også, for jeg er da nysgerrig*GG*). De mangler 10% for at være helt sikre på, at de vil af med hende og vil lige vende den en sidste gang i aften. Deres dyrlæge har sagt at den fint kan være alene i 8-10 timer, da det jo er en lille hund, der sover meget.a050.gif Ejeren synes dog det er for længe. Jeg fortalte at jeg har en hundesitter til min hund, bare hvis de havde glemt at overveje det alternativ. Det håber jeg virkelig ikke de har, for man er vel lidt egocentrisk. :oops:

 

Hunden er en lejlighedshund der ikke er vant til at gå ret lange ture, især ikke når det er koldt. Jeg ved ikke om det vil ændre sig ret meget hvis min søster og co. overtager hende, men hun vil ihvertfald få en have og skal stort set aldrig være alene.

 

Hvis (og det er desværre stadig et hvis) Thailo får en chi kusine, kan det da godt være at der dukker nogle spørgsmål op henad vejen. Så er det jo dejligt at have et Forum med erfarne chi ejere, der kan svare på ens dumme spørgsmål.:-D:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ejeren lovede at sende et billede og det har han ikke gjort. Vi har intet hørt, så måske har de fortrudt. :cry: Æv. Jeg var ellers eventyrlig spændt og glædede mig på forhånd til vores ferier med hunde som ikke alene var mit ansvar men som kunne skabe en fælles aktivitet. Øv!.

 

Og så er jeg ked af det på mine nevøers vegne (de er 16 og 18 år). De har gerne villet have hund, hele deres liv, og endelig fik de overtalt deres far. Jeg kan så levende sætte mig ind i hvordan de må have det lige nu, for sådan havde jeg det selv da jeg var barn. Hvis man har ressourcer og interesse for det, burde det være en menneskeret at få lov til at opleve den eneste kærlighed man kan købe for penge,.... at have en hund. Det kan godt være at det lyder lidt sødsuppeagtigt, men jeg mener det faktisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom der endelig svar og Thailo får en kusine på næste søndag.b010.gif

 

Hun kommer i første omgang på prøve i 14 dage og ejeren har sagt at handlen kan gå tilbage hvis det ikke går. Jeg ved hvad hun hedder men af hensyn til de nuværende ejere synes jeg ikke det skal videregives.

 

Vi ved slet ikke hvordan hun ser ud, efter sigende er hun hvid med svage cremefarvede pletter i hovedet, men det er kommunikation igennem 4 led og som min søster sagde, så betyder udseendet ikke så meget, bare hun er en god hund og ikke gøer for meget.

 

Det er ikke meget ejeren og min familie har talt sammen og han virker i det hele taget ikke til at have lyst til at tale ret meget men sagde dog at de gerne måtte ringe hvis de havde nogle spørgsmål. Så nu vil jeg gå i gang med at finde de vigtigste, for det virker som om der skal sorteres godt og grundigt i dem. Min søster er nemlig bange for at han bliver træt af dem, eller finder dem for underlige og fortryder.

 

Det vi ved er at hun er steriliseret, har tørfoder stående fremme hele tiden og derud over får lidt f.eks. kylling. At hun ikke er vant til at gå ret meget men at sidde på armen under en del af turen. Hun er okay med andre hund men kan blive skræmt af store hunde. Hun gøer ikke meget men gør det når posten kommer og det ringer på døren osv.

 

Min søster insisterer på kun at stille nogle enkelte spørgsmål og jeg overvejer så hvad det skal være. Jeg tænker flg:

 

Hvad har hun med?. Mad, tæppe/ kurv, legetøj. Min familie skal jo vide hvad de evt. skal ud og købe og hun skal jo også have noget med, der lugter af tryghed.

 

Papirer. Og der ved jeg faktisk ikke hvordan det fungerer, men hvis der ikke er nogen herinde der ved hvad man gør (jo, det var en opfordring :blink:), når man overtager en hund, ringer jeg da lige til Dansk Hunderegister og DKK (selvom jeg slet ikke ved om hun har stamtavle).

 

Særlige vaner. Det er jo meget rart at vide hvad der f.eks. gør hunden glad.

 

Prisen. De bliver jo nødt til at vide præcis hvad hun koster.

 

Et billede af hunden. Meget kan jo kaldes chihuahua.

 

Jeg havde lyst til at stille nogle spørgsmål omkring den helbredsmæssig tilstand, men det kan jeg ikke rigtig få formuleret, så måske der er nogen der har nogle idèer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, hvor hyggeligt med en kusine til Thailo! :-P Hvor bor din søster? Hvis hun ikke bor for langt væk og har brug for en lille legekammerat til hunden, så eeelsker Tyson små tæver, især hvis de gider at lege. a010.gif

 

Tyson er jo en genbrugshund uden stamtavle, så det er vel lidt samme købssituation. Jeg gav de gamle ejere mine personlige oplysninger, som de så indsendte til Dansk Hunderegister med besked om, at jeg var den nye ejer. De havde udfyldt en købsaftale fra DKK, som jeg så underskrev. Deri stod bl.a. hans chipnr. og andre vigtige oplysninger.

 

Husk at få vaccinationspapirer og/eller pas med til hunden.

 

Jeg synes også, at det var svært at få konkrete oplysninger fra de gamle ejere. Ikke fordi de ikke ville give dem - de var vist bare ikke så gode til være konkrete. Når jeg spurgte, hvor lange ture de gik med ham, svarede de "sådan lidt mellemture, hvad der nu er passende". Og når jeg spurgte, hvor meget foder han fik om dagen, svarede de "ikke super meget, hvad der nu er passende." :rolleyes:

 

Man skal så også være opmærksom på, at ikke alle de oplysninger man får om hunden, nødvendigvis passer. Ikke fordi ejerne af ond vilje har løjet, men måske fordi de har haft en anden opfattelse af tingene. F.eks. sagde de gamle ejere, at Tyson uden problemer kunne være alene hjemme :shock: - de har desværre ikke været opmærksom på hans signaler, fordi han ikke ødelagde noget. De sagde også, at han godt kunne lide børn. Ja, han kunne godt lide deres 12-årige datter og hendes veninder, men han er ret utryg ved mindre børn. Det har de måske ikke opdaget, fordi han ikke har været sammen med mindre børn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, hvor hyggeligt med en kusine til Thailo! :-P Hvor bor din søster? Hvis hun ikke bor for langt væk og har brug for en lille legekammerat til hunden, så eeelsker Tyson små tæver, især hvis de gider at lege. a010.gif

 

Tyson er jo en genbrugshund uden stamtavle, så det er vel lidt samme købssituation. Jeg gav de gamle ejere mine personlige oplysninger, som de så indsendte til Dansk Hunderegister med besked om, at jeg var den nye ejer. De havde udfyldt en købsaftale fra DKK, som jeg så underskrev. Deri stod bl.a. hans chipnr. og andre vigtige oplysninger.

 

Husk at få vaccinationspapirer og/eller pas med til hunden.

 

Jeg synes også, at det var svært at få konkrete oplysninger fra de gamle ejere. Ikke fordi de ikke ville give dem - de var vist bare ikke så gode til være konkrete. Når jeg spurgte, hvor lange ture de gik med ham, svarede de "sådan lidt mellemture, hvad der nu er passende". Og når jeg spurgte, hvor meget foder han fik om dagen, svarede de "ikke super meget, hvad der nu er passende." :rolleyes:

 

Man skal så også være opmærksom på, at ikke alle de oplysninger man får om hunden, nødvendigvis passer. Ikke fordi ejerne af ond vilje har løjet, men måske fordi de har haft en anden opfattelse af tingene. F.eks. sagde de gamle ejere, at Tyson uden problemer kunne være alene hjemme :shock: - de har desværre ikke været opmærksom på hans signaler, fordi han ikke ødelagde noget. De sagde også, at han godt kunne lide børn. Ja, han kunne godt lide deres 12-årige datter og hendes veninder, men han er ret utryg ved mindre børn. Det har de måske ikke opdaget, fordi han ikke har været sammen med mindre børn.

 

Tak for dine råd og erfaringer, som gjorde mig opmærksom på nogle ting jeg selv havde glemt. :-D Og faktisk vidste jeg ikke at man kunne bruge DKK´s købsaftale hvis det ikke var DKK registrerede hunde (og det ved jeg jo heller ikke om hun er). Det vil jeg da bestemt sige videre.

 

Min familie bor ved Vordingborg men jeg kommer nok til at passe hende og så kan vi da godt gå en tur. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vapsen flyttet ind på prøve :mrgreen: og min familie virker allerede til at være utrolig glade for hende. Min søster var begyndt at tude da ejerne kom med hende *FNIS* og jeg kunne høre min svoger tale babysprog i baggrunden, da jeg havde Lene i røret.

 

Nu håber jeg så bare at det hele går godt. Det tyder det foreløbig på. Den lille vimser lidt omkring (og rendte selv ud på hestefolden mens ejerne var der, så hun er modig) men virker rolig og gøer ikke, så nu glæder jeg mig til at se hvad hun siger til Thailo. :shock: Det bliver spændende. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er vapsen flyttet ind på prøve :mrgreen: og min familie virker allerede til at være utrolig glade for hende. Min søster var begyndt at tude da ejerne kom med hende *FNIS* og jeg kunne høre min svoger tale babysprog i baggrunden, da jeg havde Lene i røret.

 

Nu håber jeg så bare at det hele går godt. Det tyder det foreløbig på. Den lille vimser lidt omkring (og rendte selv ud på hestefolden mens ejerne var der, så hun er modig) men virker rolig og gøer ikke, så nu glæder jeg mig til at se hvad hun siger til Thailo. :shock: Det bliver spændende. :-D

 

Jeg krydser for at alt går godt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...