Hop til indhold

Menneske adfærd


spjæt
 Share

Recommended Posts

Jeg har et problem, som relaterer til min hund, men som faktisk ikke har noget med ham at gøre. Min hund er ret smuk, han smiler altid glad og ejer ikke mistillid eller forbehold i sin krop, og han tiltrækker i den grad mange mennesker- han er voksen nu og det har ikke aftaget - hvilket jeg troede det ville- for hvalpeinteressen var noget overvældende.

 

Derfor tager mange mennesker kontakt til ham, mens de bare ignorerer mig. Når han er fri, er det ikke noget problem for så kan folk ikke komme i kontakt med ham, men i snor er det som om hverken han eller jeg kan nå at reagere hver gang. Jeg har oplevet folk der er ved at passerer os- der bare bøjer ned og giver ham et kram.

 

Det betyder at - og det er voksne mennesker- børn er meget sødere til at spørge- simpelthen kan finde på bare at sætte sig på hug foran ham og forsøge at kramme ham- eller blot hilse alt for tæt. Det er urimmeligt for jeg siger altid udenom når vi møder fremmede - hvilket betyder, vi hilser ikke og det ødelægger personen jo. Måske jeg skal til at råbe angrib istedet for!

 

Jeg synes bare det er så tarveligt og ubetænksomt og hvis min hund en dag bed fra sig- så er det jo min hund der skal aflives ikke personen- .

 

Det der også undrer mig er , at når jeg rent faktisk tager mig tid, og forklarer hvorfor de skal lade ham være, så får jeg den der med " ja ja men han vil bare hilse"-

 

 

Mennesker skal opdrages synes jeg..........i det mindste til at lade min hund være i fred. Med mindre vi aftaler, at det er ok at hilse

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Ja det kender jeg godt. Min tidligere cocker spaniel var rigtig smuk ( synes jeg selv ) han havde charmefriusure og var altid glad. Folk ville altid hilse, mange stak lige hånden ned og aede ham i forbifarten og har sågar oplevet en bukket sig ned og forsøge at løfte ham op.

 

Ham jeg har nu er måske mere charmende end køn, men har mange krøller, logre altid med halen og danser med rumpen og har en lidt vild og kluntet opførsel, så næsten alle tror han er hvalp, selvom han er 4 år. Igen oplever jeg at folk kan finde på at stikke hånden frem og ae ham på hovedet eller forsøge at kalde på ham når de går forbi, så de lige kan nusse ham eller bare i det hele taget tage kontakt til ham. Og med ham er det simpelthen bare en rigtig rigtig dårlig ide.

 

 

Så jo kender det godt og stemmer med i koret om at folk lige skal tænkte sig lidt om.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror også bare, at du skal være mere klar i spyttet. jeg har sådan en lille nuttet hundetype, og bor et sted som er tæt af aktivitet her i sommermånederne. jeg siger bare meget klart og tydeligt, at min hund ikke vil hilse, og så er det faktisk meget sjældent, at det ikke efterleves. det er primært på aftenturene, når folk er fulde, at det kan være et problem. men jeg kender bestemt godt det med ubetænksomme mennesker, hos os er børn og deres forældre de værste, måske fordi min hund er i børnehøjde og ser uskadelig ud (og det ironiske er, at det er han ikke rigtigt, han hapser gerne lige et par børnefingre).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har også det problem til stor ærgelse for mig. Herude er jeg hende med beaglerne (da vi har 3) - Jeg møder mindst 1 gang i ugen nogen som vil kommentere på mine meget smukke beagler - hvilket jeg selvfølgelig er stolt af - men det der med at nusse og kramme er altså ikke noget de gider nogen af dem. De går jo tur og vil "læse avisen"

Jeg har tit sagt at det her gider vi ikke - men det hjælper ikke altid, da folk bare smider sig ned i beagle højde.

 

Børn derimod oplever jeg tit - at de spørger om lov og så hjælper jeg dem med at hilse hvis beaglerne er motiveret for det - men de voksne vil jeg gerne være fri for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg når det bare ikke altid, her for nylig kom en løber imod os- fuld drøn, stopper op, går ned i knæ og hallåååå. Eller hunden går pænt udenom og så ryger der lige en arm ned. Jeg har taget fat i børnene og spørger om de vil hjælpe mig med at opdrage de voksne- til at spørge pænt- og den går rent ind...............altså hos børnene.

 

Hvis nu man råber hunden bider, så får den jo det ry og en fjer kan lynhurtigt blive til et helt hønseri....:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
man behøver som bare gå med en hvalp - så er det næsten 100% sikkert , Jeg kan huske man engang til barnevogne var det vist kunne få et hjerte hvor der stod " Rør mig ikke " - det kunne være man skulle undersøge om det stadig kan fås !

 

Ejj det var dog en god ide Anne-Lise :klap:

3 stk lyseblå hjerter til beaglerne - det tror jeg - at jeg vil prøve :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Hvis man ikke kan købe de der barnevognshjerter mere - kunne man jo købe hundetegn og så få skrevet Rør mig ikke ,istedet for navn og adresse.

 

Har lige søgt højt og lavt - men intet fundet :( æv

Jeg har dog mine sønners gamle lysegrønne fra deres barnevogn - men der er jo kun en - hmm - må jeg lige pønse lidt på

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...