Hop til indhold

Kunne det ske? Hunde og pizzabude


Buddha
 Share

Recommended Posts

Gæst Caligo

Vores pizzabude er heller ikke så begejstrede for Lupo, men vi plejer at holde ham tilbage, og så er der ikke noget problem. Der ligger et pizzaria næsten lige ved siden af vores lejlighed, hvor personalet i starten bare kiggede surt på Lupo når vi kom forbi, men hen over tiden er der flere af dem der er begyndt at smile til os og kort sige hej til Lupo, og evt. lige ae ham hurtigt på hovedet :-) Så længe han går pænt forbi eller sidder stille så har de ikke længere det store problem med ham. Det er først hvis han begynder at trække for at komme hen til dem eller prøver at hoppe op af dem at jeg kan se at de bliver lidt angste. Og så holder jeg ham selvfølgelig tilbage, jeg har stor respekt for at nogle mennesker bare er angste overfor hunde.

 

Til gengæld har vi nogle naboer der overhovedet ikke kan håndtere Lupo. De er også indvandrere og det er så tydeligt at de virkelig er panisk angste for ham. Det prøver jeg selvfølgelig at tage hensyn til, bl.a. ved at holde ham i meget kort snor hvis vi skal gå forbi dem, og smile til dem for at vise at jeg HAR kontrol over situationen. Et par gange har vi mødt dem på svalegangen, hvilket gør det lidt sværere at have kontrol over Lupo. Så gør jeg det at jeg sætter mig ned med ham og holder ham tæt ind til mig, så de kan gå forbi uden at komme i kontakt med ham. De reagerer ved at LØBE forbi og sukke med lettelse når de kommer forbi ham. Som sagt, jeg prøver virkelig at tage meget hensyn, for det er tydeligt at de er meget bange for ham, selvom han bare er en lille pelset hvalp. Jeg håber dog at de bliver lidt mere trygge med tiden, for en gang imellem kan det godt være lidt øv.

 

En gang imellem har jeg også mødt indvandrere på gaden der spørger mig om Lupo angriber dem, hvis de går forbi ham. Så siger jeg selvfølgelig at det gør han ikke, han elsker alle mennesker. Så skynder de sig forbi mens de holder øje med ham. Jeg er også en gang blevet spurgt om Lupo var en ulv :-) Det synes jeg faktisk var lidt sødt. Men ja....generelt møder jeg en del indvandrere der er bange for Lupo (der er selvfølgelig også danskere der er bange for ham, men det sker langt sjældnere), og så tager jeg hensyn så godt som jeg kan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det værste jge har oplevet var Caspers brors ekskone, som var så hysterisk bange for Nike (9 uger gammel hvalp i julen) at hun ville have at vi lukkede hende ned i kælderen. Jeg så nok sådan cirka sådan her ud :scared: Hun var iøvrigt ikke bange for 'mindre hunde', som hun selv sagde. Ved ikke lige hvad 5kg hvalp skulle kunne gøre, som en Chihuahua ikke ville kunne.

 

 

Nå, men det endte med at hun satte sig ind i midten af sofaen med mennesker på hver side, så Nike ikke kunne slå hende ihjel, og så holdt vi ellers en hyggelig juleaften .......

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altså intet imod at indvandrere ikke kan lide hunde, jeg har rigtig stor respekt for det. Af samme årsag blev Basse altid lukket væk bag et gitter, INDEN jeg overhovedet åbnede hoveddøren, og ligeledes går vi ud og venter foran huset hos min veninde, hvor pizzamændene sikkert slår sten-saks-papir for at slippe for huset med rottweilerne.

 

jeg synes det er synd for dem som er helt paniske, at de ikke kan omgåes hunde lidt bedre, når nu de bor i et land hvor hunde er så almindelige, men at de ikke ønsker at snakke med eller røre hunde synes jeg er helt i orden.

 

jeg har ofte mødt unge fyre som har været nysgerrige og spurgt ind til Basse, og selvom jeg forklarede at hun hoppede op ville de gerne hilse. Alligevel blev de ofte rigtig bange og meget skræmte når det skete.

 

Da hun var lille hvalp og vi boede på FRB., stod vi foran en cafe mens gæsterne snakkede og klappede med hende. En tjener spurgte om hun måtte få noget, og senere kom han ud med bacon. Men ak, han var typen som blev liiiidt bange og så holdt baconen høøøjt op af refleks, hvilket fik hende til at hoppe op :lol: det endte dog med at vi begge satte os på hug mens jeg havde fat i halsbåndet og så lykkedes det ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altså intet imod at indvandrere ikke kan lide hunde, jeg har rigtig stor respekt for det. Af samme årsag blev Basse altid lukket væk bag et gitter, INDEN jeg overhovedet åbnede hoveddøren, og ligeledes går vi ud og venter foran huset hos min veninde, hvor pizzamændene sikkert slår sten-saks-papir for at slippe for huset med rottweilerne.

 

jeg synes det er synd for dem som er helt paniske, at de ikke kan omgåes hunde lidt bedre, når nu de bor i et land hvor hunde er så almindelige, men at de ikke ønsker at snakke med eller røre hunde synes jeg er helt i orden.

 

jeg har ofte mødt unge fyre som har været nysgerrige og spurgt ind til Basse, og selvom jeg forklarede at hun hoppede op ville de gerne hilse. Alligevel blev de ofte rigtig bange og meget skræmte når det skete.

 

Da hun var lille hvalp og vi boede på FRB., stod vi foran en cafe mens gæsterne snakkede og klappede med hende. En tjener spurgte om hun måtte få noget, og senere kom han ud med bacon. Men ak, han var typen som blev liiiidt bange og så holdt baconen høøøjt op af refleks, hvilket fik hende til at hoppe op :lol: det endte dog med at vi begge satte os på hug mens jeg havde fat i halsbåndet og så lykkedes det ;)

 

Helt enig men altså, jeg sammenligner det bare med når de der gigantiske jagt edderkopper kommer ind i vores hus, så er jeg heller ikke sådan vildt logisk tænkende (ud over refleksen: MAND HJÆÆÆÆLP :oops:). Så før jeg går hen og samler en jagt edderkop op, før vil jeg heller ikke bede pizzabob om lige at styre sig ;-) (forstå mig ret, det ville jeg aldrig sige rigtigt :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er vildt fedt at jeres pizzabud prøver at overvinde sin angst for hundene, Buddha!

 

Vores pizzabud har aldrig set eller hørt Ozzie, da hun ikke gør, når det ringer på, og når vi ved at det er ham, der kommer så får Ozzie ikke lov at komme med ud i entreen og tage imod, som hun ellers gør, når der kommer gæster.

 

Når vi selv henter pizza, så er ham, der laver pizzaerne (og som ejer stedet) faktisk blevet okay glad for Ozzie. De første gange stod en af os sammen med hende udenfor og ventede, han havde så bemærket (der er en stor rude, så han kan se ud) at Ozzie er rolig, så vi fik lov til at tage hende med op til døren, så vi i praksis kunne stå inde begge to og Ozzie sidde lige udenfor døren (når det er vinter må vi stadig holde døren åben) og han startede med bare at rose hende på afstand, men nu kommer han hen til hende hver gang og giver hende nogle gange en pølse. Han bliver mere og mere modig og er endda begyndt at ae hende lidt. Ozzie er selvfølgelig helt vild med ham! Den fantastiske mand, der uddeler pølser! :klap:

 

Ozzie har i øvrigt været brugt mange gange til at hjælpe folk, der er angste for hunde, hun er rigtig god til det. :lun: Synes det er vildt fedt at vi kan hjælpe folk der er bange! Jeg tænker også at det må være så hårdt at være bange for hunde i et land, hvor der er så mange. Synes det er SÅ flot, når folk arbejder med deres angst!!

 

Som lille sidebemærkning så er langt, langt de fleste af de folk, der prøver på at genere Ozzie og også dem der har svinet os/hende mest til etniske danskere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...