Hop til indhold

Kunne det ske? Hunde og pizzabude


Buddha
 Share

Recommended Posts

Jeg tror det kan ske, det umulige, at mine hunde ender med at blive venner med pizzabudet. Vores pizzaria er allesammen rædselsslagne for hunde, hvilket vi ikke anede, så allerførste gang vi fik noget leveret, vovede den uvidende stakkel sig ind i haven og bankede på døren, hundene sprang jo op som raketter, heldigvis nåede manden døren først. Pizza-dude var helt hvid i hovedet :ae:

 

De næste mange gange (ja, min mand er vild med pizza) holdt vi øje med hvornår han kom, alligevel stod den stakkels mand laaaaangt ude på vejen med bildøren åben, helt klar til flugt, og byttede mad for penge. Men nu er han blevet helt vovet, selvom hundene er ude, kommer han helt hen til havelågen med pizzaen, mens han smiler og messer, ja de gør jo ingenting. Nej det gør de virkelig ikke, siger manden altid :lol: Han skal dog stadig ikke have hænderne for langt ind over lågen..

 

Men giv tid, det er jeg sikker på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan var det også da vi boede i Odense. De sidste 2 år har vi ikke bestilt (vi henter bare selv), men jeg har da mødt pizzabude i opgangen og de er ikke vilde med cookie. Jeg kan ikke lade være med at tænke at det er lidt indvandrer-agtigt? Jeg mener, vores postbude har det fint med hunde, af og til har de endda en kiks med.. man bestiller jo ikke pizza for at kunne pudse hunden på et stakkels bud, men det er som om de tror det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Folk fra Mellemøsten er generelt bange for hunde. Dertil kommer at for muslimer er hunden et urent dyr - hvad det så end betyder :vedikke:

 

Jeg har både pizza- og GLS-bude, der ikke engang tør at stå ud af bilen så længe de kan se hundene bag glaspartiet i hoveddøren. Og min tidligere automekaniker brød sig ikke om at være i min bil, fordi han mente den lugtede af hund (den gjorde den muligvis også, men det var nok mest fordi han vidste at hunden tit var i bilen).

 

Det er en kulturel barriere, det er svært at overskride. Jeg kunne aldrig finde på at påtvinge dem mine hundes selskab. Jeg går også i en stor bue udenom indvandrere på gaden. Man kan ofte allerede se på lang afstand, at de føler sig utrygge ved hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her tror jeg aldrig det sker - mine kegler helt af over den slags folk der bare lige kommer og går: postbude, pizzabude, fragtmænd og den slags... Det er de ikke gode til...

 

Åh men det gør mine skam også. Lige da vi var flyttet havde vi et postbud som var vild med hunde, så når han kom, så regnede det seriøst med godbidder :lol: Han kommer ikke mere men mine fik sørme lært at genkende postbude og pakkeleveringer på laaaaang afstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh vi har også sådan et pizzabud... Får helt ondt af ham, for det er tydeligt at han ikke bare er sådan "Hunde er klamme", men at han virkelig er angst for dem.

 

Og ærligt så har jeg mødt mange indvandrere (staves?), der bare var hysteriske, og ikke bange.

 

Jeg har dyb respekt for folk der er bange for hunde, uanset hvorfor de er bange for dem, og det har jeg stor respekt for. Men f.eks. da jeg boede i Rosenhøj og passede en hvalp, hvor jeg oplevede indvandre kvinder der skreg og løb hen til hunden og sparkede ud efter den, der må jeg indrømme at min forståelse forsvinder. Ligeså med de indvandre børn som stod med en bold og kaldte på hunden, og råbte "vov" osv... Der må jeg indrømme at jeg tog en beslutning at hvalpen måske ville opleve et svigt, men jeg vendte om, krydsede vejen i en fart, direkte imod drengene og sagde højlydt "Hvis I så gerne vil lege med den, så kan jeg slippe den?"... De løb i alle retninger og råbte og skreg... Møg unger...

 

Ja lige der skifter jeg fra at have forståelse, til virkelig at tænke "Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet... Så må du jo flytte til et andet land!" :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

wow! Vildt! Har aldrig før hørt om et pizzabud som ikke er bange for hunde! Craaazy!!

 

 

Hos min veninde, ved pizzamanden at hun har to rotweilere (som altså er INDENFOR, og ikke bliver lukket ud til ham). Men ja, han ringer når han sidder i bilen ude foran huset, og han kommer IKKE ud af bilen, før hun står ude foran og hoveddøren er forsvarligt lukket.. høhøh..

 

 

De er altså lidt sjove af og til!

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså forestil jer at vi var vant til DK og så flyttede til et andet land, hvor det var helt normalt at man lod jeg ved ikke, kakkerlakker eller gigant edderkopper kravle rundt på sig. Det ville jeg nok flippe lidt over :lol: Eller tænk på de som bruger blodigler til at fjerne sygdomme.

 

Jo de er lidt irriterende når de skriger eller i et eller andet ungdoms modigheds forsøg skal spille seje overfor deres venner, men de reagerer jo sådan af en grund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså forestil jer at vi var vant til DK og så flyttede til et andet land, hvor det var helt normalt at man lod jeg ved ikke, kakkerlakker eller gigant edderkopper kravle rundt på sig. Det ville jeg nok flippe lidt over :lol: Eller tænk på de som bruger blodigler til at fjerne sygdomme.

 

Jo de er lidt irriterende når de skriger eller i et eller andet ungdoms modigheds forsøg skal spille seje overfor deres venner, men de reagerer jo sådan af en grund.

 

Det kan godt ske de har en grund til det, men uanset hvad så er det simpelthen i mine øjne dårlig opdragelse, at børn skal stå og provokere og kaste ting efter hunde, og tro det er helt okay for "hunde er beskidte". Fair nok at de synes de er klamme og siger ad og går, det har jeg fuld respekt for.

 

Men hvis de ikke kan finde ud af at have respekt for mig og mine valg; Hvorfor skulle jeg dog så have repsket eller forståelse for deres?

 

Goes both ways! Og jeg vil lige pointere for at slå helt fast at jeg ikke bare er racist, at det handler om respekt for hinandens valg, uanset ens baggrund. Jeg ville stjerne lige så meget ud havde det været et dansk barn der kastede ting efter min hund. Jeg synes det er dybt respektløst, og jeg synes det er så dårlig opdragelse. Uanset om de gør det fordi de er bange eller andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh vi har også sådan et pizzabud... Får helt ondt af ham, for det er tydeligt at han ikke bare er sådan "Hunde er klamme", men at han virkelig er angst for dem.

 

Og ærligt så har jeg mødt mange indvandrere (staves?), der bare var hysteriske, og ikke bange.

 

Jeg har dyb respekt for folk der er bange for hunde, uanset hvorfor de er bange for dem, og det har jeg stor respekt for. Men f.eks. da jeg boede i Rosenhøj og passede en hvalp, hvor jeg oplevede indvandre kvinder der skreg og løb hen til hunden og sparkede ud efter den, der må jeg indrømme at min forståelse forsvinder. Ligeså med de indvandre børn som stod med en bold og kaldte på hunden, og råbte "vov" osv... Der må jeg indrømme at jeg tog en beslutning at hvalpen måske ville opleve et svigt, men jeg vendte om, krydsede vejen i en fart, direkte imod drengene og sagde højlydt "Hvis I så gerne vil lege med den, så kan jeg slippe den?"... De løb i alle retninger og råbte og skreg... Møg unger...

 

Ja lige der skifter jeg fra at have forståelse, til virkelig at tænke "Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet... Så må du jo flytte til et andet land!" :evil:

 

Kan SÅ meget følge dig!!

Da vi boede i Aalborg gik vi som regel tur i en dejlig park som var meget populær, især blandt hundeejere. Futte er ALTID i snor, og vi havde en fælles holdning til at vores hund som udgangspunkt ikke skal genere andre.

Der var en invandrerkvinde med hendes 4 børn der også tit gik der og én af hendes børn var seriøst angst for hunden. Af sammen grund tog vi selvfølgelig hunden i kort snor når de kom, især på de lidt smallere stier hvor man ikke bare kan gå i en bue udenom. Alligevel blev vi skældt hæder og ære fra for at tillade os at gå i parken med en HUND :roll:

 

Det irriterer mig sådan noget! Især fordi der ved hver eneste indgang til parken står at hunde er tilladt i snor, ligesom der er ophængt prutposer rundt omkring, hvorfor der ikke bør overraske hende af flere hundrede hunde blev luftet der hver eneste dag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt ske de har en grund til det, men uanset hvad så er det simpelthen i mine øjne dårlig opdragelse, at børn skal stå og provokere og kaste ting efter hunde, og tro det er helt okay for "hunde er beskidte". Fair nok at de synes de er klamme og siger ad og går, det har jeg fuld respekt for.

 

Men hvis de ikke kan finde ud af at have respekt for mig og mine valg; Hvorfor skulle jeg dog så have repsket eller forståelse for deres?

 

Goes both ways! Og jeg vil lige pointere for at slå helt fast at jeg ikke bare er racist, at det handler om respekt for hinandens valg, uanset ens baggrund. Jeg ville stjerne lige så meget ud havde det været et dansk barn der kastede ting efter min hund. Jeg synes det er dybt respektløst, og jeg synes det er så dårlig opdragelse. Uanset om de gør det fordi de er bange eller andet.

 

Det bliver nødt til at starte fra den ene ende først. Jeg giver jer ret i at det er belastende når de råber og prøver at skræmme, men som regel kan lidt skæld ud få de fleste til at stoppe. Og du kan jo ikke rigtigt sammenligne det med dårlig opdragelse, for det ér jo deres opdragelse, at hunde er noget djævelen har skabt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver nødt til at starte fra den ene ende først. Jeg giver jer ret i at det er belastende når de råber og prøver at skræmme, men som regel kan lidt skæld ud få de fleste til at stoppe. Og du kan jo ikke rigtigt sammenligne det med dårlig opdragelse, for det ér jo deres opdragelse, at hunde er noget djævelen har skabt :vedikke:

 

Ja, og det er deres opdragelse at det er okay at slå kvinder. Det er stadig ikke sådan det fungere i Danmark. De må respektere at man ikke kaster ting efter hunde og hundeejere i Danmark, uanset hvad de har lært derhjemme, så fungere det bare ikke sådan i Danmark!

 

Og uanset hvor meget det skal starte fra en side, så vil jeg ALDRIG acceptere at det er deres kultur der gør at de skal kaste ting efter mig og min hund, eller at min hund risikere at blive aflivet fordi de står og provokere den og sparker den, og den i frygt bider dem! Aldrig i livet om det er okay at opfører sig sådan!

 

Og ja, på de to uger jeg passede den hund (boede i Rosenhøj i Århus), nåede jeg at få smidt kaffekopper, sten, bolde, grene, jord osv. efter os. Derudover oplevede vi utal af forsøg på at sparke hunden, at de nysgerrige børn kom hen, og hev, eller slog hunden hvis de fik lov at snakke med ham (Skal siges det skete en gang, og derfra fik ingen lov at snakke med ham!).

 

Og uanset hvor meget det er deres opdragelse at det er djævlens skabelser, så skal de bare leve under de regler og love der er i Danmark. Og der er det bare ikke i orden at mishandle hunde.

 

Igen; Jeg har dyb respekt for at de er bange for dem, eller at de ikke ønsker at omgåes dem. Men de skal IKKE forsøge at skade min hund, det er IKKE okay!

 

Og ja møgunger der råber efter hunden, det er belastende, og det kan jeg skam sagtens leve med, som jeg skrev så finder jeg det bare respektløst. Men jeg vil bare ikke acceptere deres forsøg på at skade min hund eller mig for den sags skyld. Det høre intet sted hjemme!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og det er deres opdragelse at det er okay at slå kvinder. Det er stadig ikke sådan det fungere i Danmark. De må respektere at man ikke kaster ting efter hunde og hundeejere i Danmark, uanset hvad de har lært derhjemme, så fungere det bare ikke sådan i Danmark!

 

Og uanset hvor meget det skal starte fra en side, så vil jeg ALDRIG acceptere at det er deres kultur der gør at de skal kaste ting efter mig og min hund, eller at min hund risikere at blive aflivet fordi de står og provokere den og sparker den, og den i frygt bider dem! Aldrig i livet om det er okay at opfører sig sådan!

 

Og ja, på de to uger jeg passede den hund (boede i Rosenhøj i Århus), nåede jeg at få smidt kaffekopper, sten, bolde, grene, jord osv. efter os. Derudover oplevede vi utal af forsøg på at sparke hunden, at de nysgerrige børn kom hen, og hev, eller slog hunden hvis de fik lov at snakke med ham (Skal siges det skete en gang, og derfra fik ingen lov at snakke med ham!).

 

Og uanset hvor meget det er deres opdragelse at det er djævlens skabelser, så skal de bare leve under de regler og love der er i Danmark. Og der er det bare ikke i orden at mishandle hunde.

 

Igen; Jeg har dyb respekt for at de er bange for dem, eller at de ikke ønsker at omgåes dem. Men de skal IKKE forsøge at skade min hund, det er IKKE okay!

 

Og ja møgunger der råber efter hunden, det er belastende, og det kan jeg skam sagtens leve med, som jeg skrev så finder jeg det bare respektløst. Men jeg vil bare ikke acceptere deres forsøg på at skade min hund eller mig for den sags skyld. Det høre intet sted hjemme!

 

 

Ok. Jeg har egentlig ikke lyst til en lang diskussion om indvandrere og om hvem som opfører sig rigtig. Danskere er heller ikke små engle ;-)

 

Ville bare fortælle at jeg synes min pizzamand er sej fordi han prøver at overkomme sin åbenlyse skræk for hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. Jeg har egentlig ikke lyst til en lang diskussion om indvandrere og om hvem som opfører sig rigtig. Danskere er heller ikke små engle ;-)

 

Ville bare fortælle at jeg synes min pizzamand er sej fordi han prøver at overkomme sin åbenlyse skræk for hunde.

 

DET synes jeg også at han er! Netop fordi hans skræk jo er helt okay, så synes jeg bare det viser hvor stærkt et menneske han er at han forsøger! I princippet er det jo også helt okay hvis han ikke engang forsøgte. Det var egentlig bare min pointe. Frygten er jo helt okay og helt forståelig, uanset om han er pizzamand eller ej, eller fra Danmark eller et andet land. Så er det bare super sejt at folk ser deres frygt i øjnene, og forsøger at overvinde den.

 

Og du har helt ret, som jeg også skrev så skal danske børn skam heller ikke sparke efter min hund, dog har jeg slet ikke oplevet dem i samme stil være så onde mod hunde!

Link til indlæg
Del på andre sites

Omg shii, helt ærligt, køl lige ned. Så mange dyremishandlere er der nok heller ikke blandt indvandrere. Eller hustrumishandlere for den sags skyld. Synes lidt du er ude, hvor du ikke kan bunde. Jeg bor på Nørrebro, og oplever en del angst og utryghed, dog slet ikke fra alle, jeg oplever også helt almindelig nysgerrighed og primært ligegyldighed. Har aldrig fået kastet noget efter os eller noget som helst i den stil.

 

 

 

og vores pizzaer henter vi selv (udoven type!) så jeg aner ikke, hvad min pizzamand mener om hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Omg shii, helt ærligt, køl lige ned. Så mange dyremishandlere er der nok heller ikke blandt indvandrere. Eller hustrumishandlere for den sags skyld. Synes lidt du er ude, hvor du ikke kan bunde. Jeg bor på Nørrebro, og oplever en del angst og utryghed, dog slet ikke fra alle, jeg oplever også helt almindelig nysgerrighed og primært ligegyldighed. Har aldrig fået kastet noget efter os eller noget som helst i den stil.

 

 

 

og vores pizzaer henter vi selv (udoven type!) så jeg aner ikke, hvad min pizzamand mener om hund :mrgreen:

 

Sender den på PB,d a jeg ikke gider blande hele HF ind i det.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mimas

Mon pizza budene ikke har oplevet lidt for mange hopppende hunde, som gerne vil have fat i den velduftende kasse, som han holder i en høj højde hvor hunde plejer at reagere med bla hop osv ( man skal jo holde hænderne nede i et bestemt niveau for at dette ikke sker)

 

Men ja, man kan hurtigt komme ind på andre emner i dette :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon pizza budene ikke har oplevet lidt for mange hopppende hunde, som gerne vil have fat i den velduftende kasse, som han holder i en høj højde hvor hunde plejer at reagere med bla hop osv ( man skal jo holde hænderne nede i et bestemt niveau for at dette ikke sker)

 

Men ja, man kan hurtigt komme ind på andre emner i dette :)

 

:lol: Jo det har de nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...