Hop til indhold

Advarsel Århus: Forgiftet mad udlagt i Klokkerparken.

Tullemus
 Share

Recommended Posts

Så lige denne advarsel på et andet forum. Den er postet i går 7 maj.

Vil lige gøre opmærksom på man skal være særlig opmærksom i parken omkring Hasle og Åbyhøj området i Aarhus.

Den park der hedder klokkerparken var der i går en sort labrador Sille som er førerhund. Hun spiste noget mad, blev ret dårlig og kom til dyrlæge.

Dyrlægen sagde hun var blevet forgiftet af formentlig noget mad blandet med rottegift eller andet, så den blev alvorlig syg og skal nu igennem en operation.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der normalt at en hund bliver opereret hvis den har spist rottegift? Jeg tænker, giften gør at blodet ikke størkner, så er det vel ikke smart? Er det ikke normalt K-vitamin indsprøjtninger man behandler rottegift forgiftning med. Normalt går der vel også et par dage før de viser tegn på forgiftningen?

Mon ikke det er en anden type gift/fremmedlegeme hunden har spist (ikke at det gør det bedre).

Link til indlæg
Del på andre sites

...I realiteten kan den jo have spist et forgiftet dyr, da man må formode, at ejeren af hunden er blind og derfor ikke kunne se, hvad det var den spiste, men derfor er der jo ingen grund til, at tage chancer.

Det er lidt det samme jeg har skrevet på fb:genert:

Der er en tendens til at dem med sanne type dyr som det forgiftede, antager at det er en bevidst handling. Kat dør=nabo har forgiftet den. Hund bliver syg=nogen har forgiftet den i park. Rovfugle dør=bønder har bevidst forgiftet dem.

Jeg tror på det bedste i folk, og er overbevist om at det i langt de fleste tilfælde er uheldige sammentræf der gør at dyr bliver forgiftet.

Da vi havde rotter for et par år siden, var der døde rotter overalt, og vi fandt en pose giftkorn i hækken - en pose som en rotte nok havde slæbt derud. Så der er aldrig garantier når man lægger gift ud, og derfor er det SÅ vigtigt at hunde opdrages til ikke at spise alt de finder.

Som Sagapigen skriver, synes jeg også det lyder lidt underligt at man opererer en hund der har spist gift:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige mane denne historie i jorden. Jeg synes fra starten af at den lød mærkelig. Nu har min veninde snakket med Silles ejer, som er meget rystet over at der går rygter om at hendes hund har været forgiftet. Historien har intet på sig. Hvem der starter sådanne rygter fatter jeg ikke, men Klokkerparken har alle dage været fuld af sladretanter, der kan få skabt de mest utrolige historier. Fx. fik jeg en dag at vide at min anden hunde venindes lille hund skulle være død, det kunne jeg så med det samme afvise da jeg lige havde mødt dem på vej ned i parken.

Link til indlæg
Del på andre sites