Hop til indhold

Vagthund in the making


Cricht
 Share

Recommended Posts

Jeg er en meget stolt hundemor :lun:

 

Vi har altid joket lidt med at Carla er en kæmpe kylling. Hun er bange for haveslangen når den kommer for tæt på, hun kan bestemt ikke lide støvsugeren, og blæser det for meget udenfor så kan hun kun liiiige akkurat gå udenfor for at tisse, men også kun liiige. I blæsevejr er sofaen sikrest! :genert:

 

Mastiffen er jo oprindelig en vagthund, så derfor har hendes noget frygtsomme opførsel været genstand for lidt mobberi fra vores side indimellem.. Slemme mennesker :oops:

 

MEN :mrgreen: Igår aftes ved 23 tiden, da det er blevet helt mørkt udenfor, og Carla er i haven på en tissetur, går hun pludselig fuldstændig amok! Hun gør og gør og gør.. Helt nede fra maven af, med rejste børster og hun stopper IKKE. Indimellem kan hun blive sur på en fugl eller lign., men efter 2-3 :vuf: plejer hun at slappe af, da fuglen jo så er over alle bjerge.

 

Min kæreste åbner terassedøren og beder hende om at knytte men hun fortsætter indtil han kalder hende ind og hun sådan lidt modvilligt går med..

1-2 minutter efter - vi har lige nået at sætte os i sofaen igen - går naboens tyverialarm så igang! :shock:

Vi styrter ud i bryggerset, min kærester flår sine sko på mens han ophidser carla "kom så mulle, er du klar til at lege vagthund, kom så" og Carla hun gøøøøøør :lol:

 

Vi løber over til hækken, som vender ind mod naboens bryggersdør og køkkenvindue, og min kæreste råber den person an der står ved bryggersdøren.. Det var GUDSKELOV bare teenagesønnen der kom sent hjem fra konfirmation og som havde problemer med alarmen, batterierne i fjernbetjeningen til at slå den fra var gået.. Derfor stod han og rodede med døren og alarmen osv. Det må være det hun har reageret på...

 

Men han blev selvfølgelig lidt nervøs over den store hund der pludselig gik helt amok, men samtidig ret glad fordi de for ca. et års tid havde indbrud - deraf den nyinstallerede tyverialarm :5up: Jeg er SÅ stolt af Carla! Hun ved tydeligvis hvornår det er tid til IKKE at være bange!

 

Sådan en 65 kg's Mastiff er altså ikke til at tage fejl af - Jeg håber hele nabolaget hørte hende

:slem:

 

Meget stolt af min lille kærlighedshund, der begynder at minde om en voksen vagthund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor dygtig altså. Dejligt når de kan overraske os.

 

Vores Golden er bestemt heller ingen vagthund og vi bliver forskrækkede hvis han endelig gør. Det gjorde han så en nat for 14 dage siden.

Min reaktion....hold kæft, Messi og læg dig ned. Næste morgen ser vi at vi har fået stjålet 2 cykler. Dyyygtig hund, dårlig ejer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor dygtig altså. Dejligt når de kan overraske os.

 

Vores Golden er bestemt heller ingen vagthund og vi bliver forskrækkede hvis han endelig gør. Det gjorde han så en nat for 14 dage siden.

Min reaktion....hold kæft, Messi og læg dig ned. Næste morgen ser vi at vi har fået stjålet 2 cykler. Dyyygtig hund, dårlig ejer!

 

Jamen præcis! Vi er også enige om herhjemme, at næste gang hun er SÅ insisterende i sin reaktion, jamen så tager vi det altså seriøst!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så dygtig Carla:lun: Får vi ikke et sejrsbillede af hende:klap:

 

Kan se at Cleo har overhalet Carla - havde hende lige på vægten i denne uge, og vi blev noget overrasket! Hun vejer allerede 69 kg:shock:, jøsses hun bliver stor!

 

 

Hold da op hvor hun også vokser så! Carla er stille og roligt begyndt at flade sin vægtkurve ud, den sidste måned har hun kun taget 3,5 kg på.. Men hendes mor er heller ikke en stor hund, så tror vi ender på en ca 80 kg gætter vi på :blink:

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var det Rosas tur til at give den som vagthund og med jeres historie i mente valgte jeg at Rose hende og ikke stoppe hende. Kigger ud i haven og ...... Ingenting!!!!!!!

da vi kommer ind igen starter hun igen med at knurre igen ???? Holder godt øje med hende... Og pludselig ser jeg hva hun knurre af.........

SIT EGET SPEJLBILLED :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op hvor hun også vokser så! Carla er stille og roligt begyndt at flade sin vægtkurve ud, den sidste måned har hun kun taget 3,5 kg på.. Men hendes mor er heller ikke en stor hund, så tror vi ender på en ca 80 kg gætter vi på :blink:

 

Århhhh hvor er hun blevet fin:lun:

 

Tror der er Substral i Cleo's vand:mrgreen:. De behøves jo heller ikke være store for at være dejlige! Og de vokser jo meget forskelligt - nogle bliver store og andre knap så store. Cleo er et madorgel, og vi har jo 2 så der er lidt mere kamp om maden herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :mrgreen: Vi synes også hun er noget så fin!

 

Ja det kan man ikke beskylde Carla for at være, nogle dage spiser hun dårligt nok halvdelen af hendes 2 x 350 gram tørfoder, men hendes kurve er fin og hun er i perfekt foderstand, så vi lader hende egentlig bare selv styre det.. Det fleste dage passer det dog med at hun spiser den mængde foder.

 

Vi var afsted til Mastiff showet idag i Mørkøv, og så synes man jo pludselig at hun bare er et lille fnug, når hun leger med de store drenge :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Martha spiste heller ikke så meget, da hun var ene hund - dog er hun alligevel blevet en stor tæve. Men efter Cleo er kommet til, så er hendes appetit også øget, for hvis hun ikke holder sig til, så tager den lille bare det hele:mrgreen:.

 

Var det hyggeligt? Vi skal til Svendborg på søndag og udstille, og der er tilmeldt 21 masitff'er, så det skal nok blive hyggeligt. Har du fået al dramaet med i mastiff klubben?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hele ja det kan godt være der ikke er nok motivation til at spise er hjemme :lol:

 

Ja det var super hyggeligt, der var 29 tilmeldt og så var vi nogen stykker som bare kom og var med og så på - Carla fik bl.a. Leget med sin bror, så det var rigtig godt! De gav den masser af gas hele formiddagen :5up:

 

Pyha ja synes godt nok det er noget rod, specielt fordi jeg var meget overrasket over at høre hvis hund det var med den dårlige HD som der var blevet avlet på! En lille smule forarget måske også.. Men forhåbentlig er der kommet ro på nu med den nye bestyrelse. Synes det er synd hvis sådan nogle problemer skal være altoverskyggende i sådan en lille klub.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var fuldstændig grotesk at avle på den tæve - og specielt når det så ovenikøbet er formanden og næstformandens hund, så virker det ikke ligefrem, som om sundhed vægtes højst, som det burde.

 

Dejligt at se, at der er kommet nogle dejlige mennesker ind i bestyrelsen!

 

Ja altså jeg må indrømme jeg blev meget chokeret, både pga deres positioner som du nævner, men også bare fordi vi besøgte formanden dengang Mastiff-researchen gik igang hjemme hos os, og vi havde ellers et meget positivt indtryk sf dem! Derudover glædes jeg over en ny formand af andre mere praktiske grunde.. Synes det kneb med at få svaret på mails/vende tilbage med svar og generelt have styr på praktiske ting... Til tider en smule irriterende.

 

Ja jeg synes også vi kan stå inde for den nye sammensætning, og jeg har da ihvertfald tiltro til at vores opdrætter kun vil klubben og racen det bedste, så det andet rod ligger forhåbentlig i fortiden nu!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...