Hop til indhold

Uberettet klage over larm?


Gæst Kirsten68
 Share

Recommended Posts

Gæst Kirsten68

Jeg har lige snakket med mine ene nabo i dag og han fortalte at mine hunde er begyndt at larme noget, muligvis når de er alene. Dette sætter så gang i deres underbos hund og den ene gøer så på grund af den anden så det hele kører i ring.

 

Jeg undskyldte og beklagede naturligvis!

 

Men nu har jeg tygget lidt på det og jeg tror simpelthen ikke på at det er mine hunde der sætter gang i det. Hvad jeg derimod tror der er galt er at der er en tæve i løbetid som underboens hund er påvirket af. Det er nemlig først for nylig at den er begyndt at hyle og gø, hvilket passer med at en hund i området er kommet i løbetid. Og jeg kan genkende symptomerne på det fra da min egen hund var 2-3 år og dybt ulykkelig når en tæve var i løbetid.

 

Jeg mener altså det er underboens hund der sætter gang i det, men hvordan kan jeg bevise det, hvis der kommer en klage fra boligselskabet? Har overvejet at optage mine hunde, men lyden af naboens hund vil formegentlig ikke kunne høres på sådan en optagelse.

 

Jeg er naturligvis obs på at mine hunde ikke skal larme for meget, og gør hvad jeg kan for at dæmpe dem, hvis de begynder at larme, men generelt er der ingen af hverken mine eller underboens hund der er specielt højlydte, når vi er hjemme.

 

Er der nogen der har erfaring med at modbevise sådan en evt klage fra et boligselskab?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Jeg har lige snakket med mine ene nabo i dag og han fortalte at mine hunde er begyndt at larme noget, muligvis når de er alene. Dette sætter så gang i deres underbos hund og den ene gøer så på grund af den anden så det hele kører i ring.

 

Jeg undskyldte og beklagede naturligvis!

 

Men nu har jeg tygget lidt på det og jeg tror simpelthen ikke på at det er mine hunde der sætter gang i det. Hvad jeg derimod tror der er galt er at der er en tæve i løbetid som underboens hund er påvirket af. Det er nemlig først for nylig at den er begyndt at hyle og gø, hvilket passer med at en hund i området er kommet i løbetid. Og jeg kan genkende symptomerne på det fra da min egen hund var 2-3 år og dybt ulykkelig når en tæve var i løbetid.

 

Jeg mener altså det er underboens hund der sætter gang i det, men hvordan kan jeg bevise det, hvis der kommer en klage fra boligselskabet? Har overvejet at optage mine hunde, men lyden af naboens hund vil formegentlig ikke kunne høres på sådan en optagelse.

 

Jeg er naturligvis obs på at mine hunde ikke skal larme for meget, og gør hvad jeg kan for at dæmpe dem, hvis de begynder at larme, men generelt er der ingen af hverken mine eller underboens hund der er specielt højlydte, når vi er hjemme.

 

Er der nogen der har erfaring med at modbevise sådan en evt klage fra et boligselskab?

Men er det ikke lige meget om det er den ene eller den anden hund der sætter larmen i gang? Det eneste du kan gøre er vel at stoppe larmen fra din lejlighed, altså dine hunde.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Alternativt kan du selv ringe til boligselskabet og klage over at "en eller anden hund i opgangen" larmer en del ligenu, muligvis fordi der er en tæve i løbetid. Hvis der så bliver klaget over dine hunde ser det mærkeligt ud i forhold til at du selv har klaget.
:skraek::skraek::skraek:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kirsten68

Vi bor ikke i en opgang, men i en slags rækkehuse. Til den ene side er der bare et "dobbelthus" i to etager. Mine naboer til den anden side er ikke ret meget hjemme da de arbejder langt væk ellers havde det jo været oplagt at spørge dem.

 

Vi har normalt et godt forhold til hinanden alle sammen, og den her episode skal da heller ikke komme imellem os. Underboens hund sætter nogle gange gang i min hund, når min kan høre han gøer, men jeg har ikke tænkt mig at klage over det da jeg som sagt har mistanke til den løbske tæve. Og især ikke når jeg ikke selv kan sige mig fra at mine larmer indimellem.

 

Og så tror jeg altså ikke at boligselskabet tænker at den ene klage tæller mere end den anden bare fordi den kom først.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er det ikke lige meget om det er den ene eller den anden hund der sætter larmen i gang? Det eneste du kan gøre er vel at stoppe larmen fra din lejlighed, altså dine hunde.

 

 

Helt enig!

 

Det er helt ligemeget hvorfor hundene larmer. Dine hunde larmer, og det kan han klage over, og det er han helt berettiget til at klage over.

 

---

 

Det er netop problemet med at bo i lejligheder, fordi hundene let kan blive påvirket af hinanden. Jeg ville personligt tage en snak med den anden person og høre hvilke tanker de gør sig omkring larmen, og om der e rnoget i fælles kan gøre. Jeg ville ikke begynde at klage over det, medmindre selvfølgelig du har noget at klage over (At larmen genere dig).

 

Alternativt ville jeg bede personen som ønsker at klage, at klage over hele larmen, og ikke kun den HAN tror starter det (Altså vil han smide en klage over alle de hunde han mener larmer).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...