Hop til indhold

Zooplus ikke længere portofri


Umulia
 Share

Recommended Posts

Æv. I forvejen var det vist kun fra den tyske side, var det ikke? Har set på den engelske nogle gange (eller også var det omvendt) - anyhow, det er kun nogle af landene som forhandler det kattemad vi bruger, jeg tror jeg vil overveje om jeg kan finde det til en nogenlunde pris i DK alligevel så.

 

Sidst jeg skulle købe et eller andet, hvad søren var det :hmm: Måske 5 kilo tørfoder til at bruge som godbidder? Nå, der fandt jeg et tilbud i DK inklusiv gratis fragt så alt i alt betalte jeg måske 20-30kr mere, end hvis det var fra udlandet, så måske er DK ved at være desperate nok over manglende indtjening til at kunne følge bare lidt med på nogle af de billigere EU-priser?

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv. I forvejen var det vist kun fra den tyske side, var det ikke? Har set på den engelske nogle gange (eller også var det omvendt) - anyhow, det er kun nogle af landene som forhandler det kattemad vi bruger, jeg tror jeg vil overveje om jeg kan finde det til en nogenlunde pris i DK alligevel så.

 

Sidst jeg skulle købe et eller andet, hvad søren var det :hmm: Måske 5 kilo tørfoder til at bruge som godbidder? Nå, der fandt jeg et tilbud i DK inklusiv gratis fragt så alt i alt betalte jeg måske 20-30kr mere, end hvis det var fra udlandet, så måske er DK ved at være desperate nok over manglende indtjening til at kunne følge bare lidt med på nogle af de billigere EU-priser?

 

Måske, men det er jo ikke avancen til den enkelte forretning, der gør de danske priser så høje. Det er vores rekordhøje momssats. Så hvis priserne går ned, er det fordi forretningerne tjener mindre.

Jeg kunne godt tænke mig at nogen ville give sig til at regne på om det mon ikke kunne betale sig, i form af øget handel indenfor landets grænser, at sætte momsen ned til tysk niveau.

Desværre ser det ud til at det igen er de multinationale giganter der løber med gevinsten, fordi der åbenbart er større politisk vilje til at sænke selskabsskatten i stedet for momsen, der kunne komme os alle til gode.

 

Ups, det blev vist lidt politisk :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...