Hop til indhold

Lily smelter hjerter


Kirsten90
 Share

Recommended Posts

Okay, så jeg har allerede delt nogle billeder af Lily, min kommende lille hundepige. Men jeg kan mærke at der kommer meget mere ;-)

 

Hun er født den 9. maj og har 7 søskende, 5 drenge og 2 piger. Lilys mor er miniature yorshire terrier og faren er (formentlig, de andre potentielle fædre er vist udelukke med baggrund i hvalpenes udfald :genert:) biewer yorshire terrier.

Moren har de racetypiske farver, altså stålgrå på ryggen og lysebrun på hoved og ben. Faren er mest hvid og med gyldne pletter, han har desuden lidt krøllet pels :lun:

 

 

9 dage 315 gram.jpg

 

Billedet er fra i dag, Lily 9 dage gammel og vejer 315 gram

 

TykkeCoco.jpg

Coco, moren, ca. 2 uger før fødsel. Hun var virkelig tyk, men der var jo også hele 8 hvapser i maven, og ikke kun de 5 som dyrlægen scannede sig til :hjerte:

Coco har normalt en kampvægt på 4 kg, men nåede helt op på 5 kg inden hun fødte.

 

Mor far og Futte.jpg

Her, mor og far i sofaen, Futte på gulvet :-)

 

 

 

Jeg kunne jo blive ved, og tro mig, der skal nok komme flere billeder! :lol:

 

Hvis jeg kort skal opsumere: Sig hej til Lily, hun er verdens lækreste hundepige :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

16 dage.jpg

16 dage og gumler lige lidt på fars finger :-) Simpelthen bare for lækker <3

Er begyndt at være legesyg og er desuden en værre kælepot, kommer gerne liiiiige op i sofaen til nus om aftenen :lun:

 

 

Hvalpene er allerede ved at renlighedstræne (en dygtig hundemor der allerede opdrager på dem :-D) og tisser stort set kun på aviserne i hvalpekassen, ca. 1/3 er dækket af drybed og resten er aviser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvalpene er nu 24 dage. De er afsindigt legesyge og pøler rundt. De har fået en fin hvalpe legeplads i stuen samt en løbegård ud i haven.

De er allerede næsten renlige og tisser stort set kun på avis - Men skider til gengæld over alt, "mor rydder jo op efter dem". Mor kan dog ikke rigtigt følge med mere efter de er begyndt af spise baby-foder :-) Coco er allerede ved at miste mælken, selv om det kun er 3-4 dage de har fået andet mad. Hun er dog god til at lægge sig over til dem og lade dem spise ved sig, nu er det dog mindre stressende for både hende og dem idet de kun skal "hygge-spise".

 

Hvalpene har i dag fået ormekur, det synes de var virkelig ufedt! Selvfølgelig var Lily den der spyttede mest ud :hmm:

Samtidig fik de alle sammen forskellige velcrohalsbånd, så nu kan de på lang afstand skelnes fra hinanden. Lily fik et med småbitte røde og hvide tern :lun:

 

Vores Lily ligner sin mor af sind - Fandenivoldsk men også virkelig kærlig. Slet ikke bleg for at rende rundt i den store stue selv om de andre sover i en bunke i kassen. Er den af hvalpene der vågner først og sover sidst.

 

24 dage med navneskilt.jpg

Lily med sit første bling-bling :lun:

 

24 dage sover.jpg

Der blev også lige tid til en lur i mors hånd. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

31 dage sammen med far.jpg

Mads sammen med smukke Lily. :hjerte:

Lily er på billedet 31 dage gammel. Vi tæller nu ned til vi skal hente hende i slutningen af uge 29 ;-)

 

Hvalpene vil nu ikke længere finde sig i et afgrænset område af stuen, men render over alt. De elsker at være ude i deres løbegård og får lov hver dag når vejret er ok.

De er blevet rigtig gode motorisk og "dasker" nu hinanden med poterne når de vil lege. Så nuttet! :lun:

 

Futte var med dernede sidste søndag, hvor billedet er fra. Han synes at hvalpene var noget så skræmmende! De kom myldrene i grupper og ville bide ham med deres små bløde lyserøde gummer :genert: Jeg forstår ham godt, det er jo meget skræmmende med 8 små terrierklumper :lun:

Mon ikke han kommer efter det når Lily kommer hjem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Pga. eksamensstress har jeg ikke set Lily i næsten 2 uger :-( Men min søde svigermor sendte den anden dag det dejligste billede :hjerte:

 

image.jpg

Den lille bitte lækre hvalp jeg valgte er selvfølgelig blevet til den stridestes i kuldet - hun ser sig ikke for god til at sætte alle hannerne på plads og er generelt bare stædig og fræk. Hvad ellers? ;-)

Når alle de andre sover vil Lily bare gerne udenfor at lege.

 

...... Og det billede jeg ville vise kan tydeligvis ikke overføres fra telefonen!

Link til indlæg
Del på andre sites

ENDELIG! fik jeg igen besøgt min lille hundepige. Hun er dog absolut ikke ret lille mere! :lun:

 

Lily 45 dage elsker far.jpg

Gensynsglæder var stor, og Lily begyndte straks at kysse far da vi kom. Måske lidt fordi hans skæg var liiiidt sjovt at bide i........ :rolleyes:

Vi legede rigtig meget med alle 8 hvalpe (og selvfølgelig de 4 store, Futte inklusiv) og pludselig skete det uundgåelige - Alle hvalpene faldt i søvn, nærmest på én gang:

 

Lily 45 dage sover med s&#248;ster.jpg

Lily er hende med det rødternede halsbånd.

L&#230;kker Lily 45 dage.jpg

Dog gik der ikke længe inden hund fandt en ny soveplads. :hjerte:

Coco stj&#230;ler babyernes guf.jpg

Mor Coco tør stadig godt vove sig ind i hvalpenes afdeling, især når de har fået tørret oksekød til de kløende bisser. Straffen for at stjæle bebsernes guf er 8 tunge hvalpe der hænger i patterne :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg endnu engang nogle nye billeder af lækkerbiskenen :hjerte:

Besøgte hende i fredags. Der sker virkelig meget lige nu! Hun kom straks hen til mig og blev ved og omkring mig rigtig længe. Gad vide om hun kan mærke at jeg vil hende noget godt?

Svigermor fortalte at en af de andre hvalpe opfører sig ligesådan når hans kommende ejer kommer på besøg.

 

Hvalpene er bare SÅ store og udvikler sig dag for dag. De hyler nu kl. 4 om morgenen når de trænger til at komme ud. De går til døren for at komme ud og laver gerne både stort og småt ude. De har selvfølgelig uheld, men faktisk kun hvis de ikke har mulighed for at komme ud.

 

Putte Lily 7 uger.jpg

Lily der putter på min arm

Lily 7 uger gammel.jpg

Lily 7 uger kysser mor.jpg

Velkomst kys :-D (Og nej, jeg kan ikke finde ud af at rotere billedet :-P)

Lily 7 uger sover.jpg

 

 

 

 

Glæder mig SÅ meget til 21. juli hvor vi får prinsessen med hjem :-D

 

(P.s. hvis nogle har interesse i at købe en hvalp, kan man her se annoncen på dem: Yorkshire Terrier/Biewer – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Så har jeg endnu engang nogle nye billeder af lækkerbiskenen :hjerte:

Besøgte hende i fredags. Der sker virkelig meget lige nu! Hun kom straks hen til mig og blev ved og omkring mig rigtig længe. Gad vide om hun kan mærke at jeg vil hende noget godt?

Svigermor fortalte at en af de andre hvalpe opfører sig ligesådan når hans kommende ejer kommer på besøg.

 

Hvalpene er bare SÅ store og udvikler sig dag for dag. De hyler nu kl. 4 om morgenen når de trænger til at komme ud. De går til døren for at komme ud og laver gerne både stort og småt ude. De har selvfølgelig uheld, men faktisk kun hvis de ikke har mulighed for at komme ud.

 

[ATTACH=CONFIG]110126[/ATTACH]

Lily der putter på min arm

[ATTACH=CONFIG]110127[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]110128[/ATTACH]

Velkomst kys :-D (Og nej, jeg kan ikke finde ud af at rotere billedet :-P)

[ATTACH=CONFIG]110129[/ATTACH]

 

 

 

 

Glæder mig SÅ meget til 21. juli hvor vi får prinsessen med hjem :-D

 

(P.s. hvis nogle har interesse i at købe en hvalp, kan man her se annoncen på dem: Yorkshire Terrier/Biewer – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt)

Det er vildt at en lille yorkshire terrier får 8 hvalpe..hvor meget vejede de da de blev født? bliver de ikke langhårede?
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vildt at en lille yorkshire terrier får 8 hvalpe..hvor meget vejede de da de blev født? bliver de ikke langhårede?

 

Ja, det er helt utroligt med SÅ mange hvalpe! Men hun var godt nok også stor på det sidste, havde taget 1 helt kg på, hvilket jo er temmelig meget for en hund på ca. 4 kg normalt :-)

 

De fik desværre ikke vejet hundene før en uge senere. Den mindste hund vejede ca. 150 gram da de var en uge gamle, de største vist omkring 200 gram hvis jeg husker rigtigt. Nu vejer de et lille kg, tror jeg, nogle af de store mere.

De er ved at blive langhårede, allerede efter en uge kunne man se hvordan pelsen blev længere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Har i dag købt halsbånd, shampoo, balsam, udfiltringsstrigle, guf, hvalpe-begynder-BARF samt et enkelt stykke hvalpelegetøj. Det er virkelig svært at begrænse sig, jeg synes jo faktisk bare at hun skal have det hele :-D

 

Nu mangler jeg faktisk kun hendes helt egent flexiline og en taske til hende. Indtil videre kan hun låne Futtes line og så har hun arvet kattens sele (:lol:).

 

Vi havde glæden af 12 skønne hunde hele weekenden da vi babysittede :-D 8 lækre og legesyge hvalpe samt svigermors westie, biewer og yorkie-pigen. Og så selvfølgelig vores egen Futte. :-)

Futte var dårlig i lørdags og stod derfor allerede op kl. 4 søndag morgen for at komme ud :shock:

Da han var ude, kunne jeg lige så godt lufte de andre 11 også samt køre første omgang "Lad de 8 terrorister løbe/lege sig træt i hele stuen". Kl. 5 da alle hvalpe igen sov, ville jeg tage Futte med nedenunder for at sove et par timer mere, men Olfert (bieweren) satte sig til at "græde" da jeg lukkede døren ind til stuen igen. Tænkte at han da også kunne komme med ned at putte. Åbnede døren og *PUFF* var yorkien og westien løbet nedenunder og havde puttet sig ved Mads. :lol:

Det er altså lidt en udfordring at være 4 hunde og 2 voksne i en seng der kun er 140 bred, men vi kom da alle hinanden ved :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tykke Berta.jpeg

Først lige et billede af Tykke Berta. Hun er bare for dejlig, mild og god. Elsker at sove på skjoldet mens hun bliver nusset på mavsen :lun:

Selv om det svigermor i lang tid har nægtet det, tror jeg at Tykke Berta ender med at blive deres hund nr. 4 :-D

Lily 8 uger up your face.jpeg

Her et Lily-billede

Lily 8 uger for dejlig.jpg

Smukke pige :hjerte:

 

Lily 8 uger slapper af med far.jpg

I nussehumør :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...