Hop til indhold

Hvalp eller sport?


Aslan
 Share

Recommended Posts

Gæst Beaglepack

Jeg ved ikke sådan lige hvordan du får Aslan til fadet - men sådan et sport foder kunne da lyde som en god ide, så han får lidt mere med ind, når han har tænkt sig at spise - lidt har jo også ret, og måske på sigt det kan give lidt mere sul på ham.

 

Jeg turde ikke forsøge mig med sådan en foderbar - uha - mine beagler ville starte fra en ende af og æde rub og stub så de ville ende op med enorme beagle mavser :lol: - resultatet ville blive at jeg ikke ville ane hvilket foder de foretrak frem for noget andet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 85
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan bliver hans energi niveau?

PT hviler han virkelig i sig selv for tiden, og er godt tilfreds med livet - jeg ville blive rigtig ærgelig hvis jeg skulle ud på en 2 timers morgen tur :oops:

 

Det er ikke en mirakelkur, det er bare mad ;-)

Så hunden er den samme, den får bare opfyldt sit kaloriebehov hvilket må siges at være en forde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke sådan lige hvordan du får Aslan til fadet - men sådan et sport foder kunne da lyde som en god ide, så han får lidt mere med ind, når han har tænkt sig at spise - lidt har jo også ret, og måske på sigt det kan give lidt mere sul på ham.

 

Jeg turde ikke forsøge mig med sådan en foderbar - uha - mine beagler ville starte fra en ende af og æde rub og stub så de ville ende op med enorme beagle mavser :lol: - resultatet ville blive at jeg ikke ville ane hvilket foder de foretrak frem for noget andet :mrgreen:

 

Det samme ville ske herhjemme.

Jeg var så letsinding at melde Maggie som smagstester hos Olivers. Efter 10 dage måtte jeg konstatere, at hun spiste fra skålen til venstre hver gang - uanset hvilken variant der var i.

 

Aslan, Jeg er med i koret om at give ham noget foder med noget mere gods i. Så får han lidt flere kalorier, selvom han er småtspisende.

Jeg har et par poser RC 4300 (af lille størrelse) som Liva har fundet, som I gerne må få.

 

Vi er hos DCH Odense og DCH Nordfyn her i weekenden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det samme ville ske herhjemme.

Jeg var så letsinding at melde Maggie som smagstester hos Olivers. Efter 10 dage måtte jeg konstatere, at hun spiste fra skålen til venstre hver gang - uanset hvilken variant der var i.

 

Aslan, Jeg er med i koret om at give ham noget foder med noget mere gods i. Så får han lidt flere kalorier, selvom han er småtspisende.

Jeg har et par poser RC 4300 (af lille størrelse) som Liva har fundet, som I gerne må få.

 

Vi er hos DCH Odense og DCH Nordfyn her i weekenden.

 

 

Tak hvor er du sød, jeg har dog lige bestilt 15 kg (tror jeg det var) 4800 hjem (nu må vi så håbe han gider det :lol:), og Martin skal flytte i weekenden for hans kusine.

 

Er der dch konkurrence?

Og hvor langt er i i den klub? Også svamp?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak hvor er du sød, jeg har dog lige bestilt 15 kg (tror jeg det var) 4800 hjem (nu må vi så håbe han gider det :lol:), og Martin skal flytte i weekenden for hans kusine.

 

Er der dch konkurrence?

Og hvor langt er i i den klub? Også svamp?

 

Jeps, det er DCH-konkurrence begge dage.

Maggie skal op i øvet og Liva i svampe-klassen og åben.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu er 4800 kommet, nyheder er godt, så han lagde sig foran posen efter at have smagt et par håndfulde :lol:

 

Hopsa, tror du han kan nå at tage på inden Vejen? :pray:

 

Vi snakker 4-6 kilo, er det for meget at forlange?

 

Og hvis vi skal nå det - skal han så have både morgen og aften?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
nu er 4800 kommet, nyheder er godt, så han lagde sig foran posen efter at have smagt et par håndfulde :lol:

 

Hopsa, tror du han kan nå at tage på inden Vejen? :pray:

 

Vi snakker 4-6 kilo, er det for meget at forlange?

 

Og hvis vi skal nå det - skal han så have både morgen og aften?

Så skal han dælme æde meget hvertfald... SKift det ud så han kun får det og hæld fede godbidder på ham. Ellers tror jeg ikke han kan, hvis han er så småtspisende som du siger. Det er om 1½ uge jo
Link til indlæg
Del på andre sites

Det samme ville ske herhjemme.

Jeg var så letsinding at melde Maggie som smagstester hos Olivers. Efter 10 dage måtte jeg konstatere, at hun spiste fra skålen til venstre hver gang - uanset hvilken variant der var i.

 

Aslan, Jeg er med i koret om at give ham noget foder med noget mere gods i. Så får han lidt flere kalorier, selvom han er småtspisende.

Jeg har et par poser RC 4300 (af lille størrelse) som Liva har fundet, som I gerne må få.

 

Vi er hos DCH Odense og DCH Nordfyn her i weekenden.

 

Liva er sku lidt sej:lol:

 

nu er 4800 kommet, nyheder er godt, så han lagde sig foran posen efter at have smagt et par håndfulde :lol:

 

Hopsa, tror du han kan nå at tage på inden Vejen? :pray:

 

Vi snakker 4-6 kilo, er det for meget at forlange?

 

Og hvis vi skal nå det - skal han så have både morgen og aften?

 

Hvad sker der i Vejen??

 

Og pøj pøj med vægtøgningen:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du aldrig fået fynsk æggekage med røget spæk? :shock:

Det kan du finde i enhver køledisk.

 

PS: Lav æggekagen, spis selv spækket og giv hunden stegefedtet - sådan gør jeg ;-)

 

 

Næ, har kun fået med røget flæsk :mrgreen:

 

Spæk og flæsk er det samme?

For så har jeg noget ude i fryseren :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogenlunde - jeg mener der måske også er kød i flæsk ( som i stribet flæsk)

 

 

Nå jamen så smutter jeg da bare forbi Aldi i morgen, hvor mange stk flæsk mon han kan tåle i sin mave :hmm:

 

Det bliver en værren prutten - må hellere give ham dem om morgenen :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Har du aldrig fået fynsk æggekage med røget spæk? :shock:

Det kan du finde i enhver køledisk.

 

PS: Lav æggekagen, spis selv spækket og giv hunden stegefedtet - sådan gør jeg ;-)

Røget? Og så skal hun sq lave en stor æggekage hvis hunden skal tage hurtigt på..

 

Næ, har kun fået med røget flæsk :mrgreen:

 

Spæk og flæsk er det samme?

For så har jeg noget ude i fryseren :lol:

Nej ikke helt..Men der er spæk på flæsk... Og jeg ville ikke give røget flæsk..eller røget spæk..

 

Hvor meget vejer han?

Jeg giver 100-150 gram om dagen..I firkanter der kan sluges... på knap 2 uger kan mine tage et kg på.. Når de når en pæn vægt så de ikke ser skinny ud længere sætter jeg det ned... Så får de omkring 50 gram indtil jeg synes de er pæne..

Link til indlæg
Del på andre sites

Røget? Og så skal hun sq lave en stor æggekage hvis hunden skal tage hurtigt på..

 

Nej ikke helt..Men der er spæk på flæsk... Og jeg ville ikke give røget flæsk..eller røget spæk..

 

 

OK, men så man vel lige så godt bruge f.eks. slag - eller bare købe en pakke svinefedt. Men slag er vel billigt? Det er i hvert fald ikke noget vi mennesker lige sådan sætter tænderne i. Jeg har set det i Brugsen. Man bruger det til at lave rullepølse af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
OK, men så man vel lige så godt bruge f.eks. slag - eller bare købe en pakke svinefedt. Men slag er vel billigt? Det er i hvert fald ikke noget vi mennesker lige sådan sætter tænderne i. Jeg har set det i Brugsen. Man bruger det til at lave rullepølse af.
Man kan sagtens bruge slag med flommen på..Men jeg synes bare overhovedet ikke det er til at opdrive nogen steder... Svinefedtet kan også bruges..Men dels smelter det nemt og kan ikke bruges som godbidder..Og dels fedter det af helvede til... Både i indgangs og udgangsenden :mrgreen: Måske fordi det er smeltet af flommen/spækket? jeg syens hvertfald det er nemmere og renere at give ferskt (råt) spæk
Link til indlæg
Del på andre sites

Røget? Og så skal hun sq lave en stor æggekage hvis hunden skal tage hurtigt på..

 

Nej ikke helt..Men der er spæk på flæsk... Og jeg ville ikke give røget flæsk..eller røget spæk..

 

Hvor meget vejer han?

Jeg giver 100-150 gram om dagen..I firkanter der kan sluges... på knap 2 uger kan mine tage et kg på.. Når de når en pæn vægt så de ikke ser skinny ud længere sætter jeg det ned... Så får de omkring 50 gram indtil jeg synes de er pæne..

 

 

Han vejer 60 - tror du så han skal have 1 kg dagligt? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Han vejer 60 - tror du så han skal have 1 kg dagligt? :mrgreen:
:mrgreen: Kan han spise så meget? Jeg ville starte med 100 gram den første dage og så øge med 100 gram hver dag.. Hvis nu han skulle på dårlig mave af det.. Og jeg tror ikke jeg ville give over 500 gram..Har overhovedet ingen anelse om hvad sådan en hund kan æde? Vores hvide schæfer fik 500 gram om dagen fter han havde været syg og tabt sig helt vildt.. Og han tog lynhurtigt på
Link til indlæg
Del på andre sites

Pas nu lidt på men at proppe den lille hund med fedt og flæsk for at få ham fedet op i løbet af kort tid.

Du risikerer at han får splinterskid og så taber han sig i stedet. Og røgede madvarer er ikke det helt rigtige hundemad, så jeg er enig med Jannie i at det skal være fersk fedt... HVIS du vælger at bruge rent fedt.

 

Personligt ville jeg give ham 4800 (samme mængde som hans vanlige foder) morgen og aften, og smide noget fløde på.

Skal han så ha' noget i løbet af dagen kan du evt. gi' ham toastbrød og smøre et lag svinefedt på, begge dele er intet andet end tomme kalorier. Men igen, pas lidt på ikke at overdrive :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...