Hop til indhold

hvid hård knop i nakken.


Potemis
 Share

Recommended Posts

Hvad kan dette være? Vi fandt den i nakken på cookie, den er hvid, omtrendt 3 mm i diameter, og der vokser hår op igennem den.. jeg aner ikke hvor længe den har været der for den sidder midt i den tykke nakkepels. Den føles helt hård.. ligner faktisk det modermærke jeg selv fik fjernet fra baghovedet for nyligt.. jeg tænker det er det samme? Et modermærke af en slags.. hvad siger i? Jeg får det selvfølgelig tjekket hos dr. Dyr, men det ligner ikke umiddelbart noget farligt?

IMAG0525.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ligner begyndelsen til en lille vorte... Meget almindeligt hos ældre hunde. Hvor gammel er Cookie?

Det ser ganske ufarligt ud..

 

Silke har en i armhulen. Hun har haft den i adskillige år. Og den vokser meget langsomt. Nogle hunde får mange. Og nogle kan sidde, så de generer, f.eks i ansigtet. Andre får kun en enkelt. Eller slet ingen. De kan nemt fjernes hvis de generer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :) Cookie bliver 7 år i overmorgen (onsdag) så jo hun er en ældre hund :) jeg tænkte også at den så ret ufarlig ud. Vi holder øje med den og hvis den ændrer udseende eller vokser smutter vi forbi dyrlægen. Hun skal til sit årlige tjek snart alligevel, så kan dyrlægen kigge på den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Potemis,

Syntes også den umiddelbart ser fredelig ud. Er det en talgknude kan man ofte "presse" den ud - ligesom en hudorm hos os og ligesådan vil den ofte komme igen. Er det en vorte kan dyrlægen smøre en væske på, hvorefter du skal gnide den med sprit derhjemme, så falder den af :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar :) jeg får dyrlægen til at kigge næste gang. Muligvis bliver det snart, hun har vist slået sit ben igår. Ihvertfald vil hun helst ikke støtte på det. Jeg har taget hundens første sygedag (og sagt at det er mig selv der er syg) for at hun ikke skal komme mere til skade mens hun er alene hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...