Hop til indhold

Kan jeg gøre noget for at undgå at Ollie springer ?????

anne-lise hansen
 Share

Recommended Posts

Ollie er lidt af en " hoppebold " - springer op og ned af stort set alt

og det er langt fra altid at jeg når at stoppe ham , MEN igår stod hjertet næsten

stille i brystet på mig - han var sprunget op på et af de der borde med faste bænke

som står i nogle parker - og SPRANG direkte ned fra bordet - altså ca 1 m i frit

" fald " - han landede forkert og jeg kunne se han slog sig, heldigvis skete der ikke

noget - men kan jeg gøre oget for at udgå at han bare springer , han har jo ikke

lært kommandoen endnu, og er jo som 4½mdrs heller ikke gammel nok endnu, jeg vil

gerne at han senere lærer at springe på kommando - har ideer om agility når han

engang er gammel nok - så jeg vil nødig ødelægge en springkommando nu, så hvad

gør jeg ? så han ikke kommer til skade inden han bliver gammel nok til at lære det

rigtigt ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Forhindre det, det vil sige sørger for at være lige ved iden af hvalpen når der er klatreting i nærheden og løfter den ned hvis den er klatret op på noget der er for højt;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Pas især meget på med de der bord bænkesæt, der er jo "revner" imellem plankerne og man kan komme sindssygt meget tilskade ved at få en pote i klemme i de "revner"...

Iøvrigt, så vil jeg sige, at agility og at springe op og ned og over alverdens ting er 2 vidt forskellige ting. Mine må fx ikke springe over hegn - heller ikke selvom det er lavt nok til at man sagtens kan. Det stopper dem ikke fra at blæse over spring på agilitybanen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Min Darwin havde det også med at springe da han var i samme alder - sådan en "Juhuu det er skide skægt" ting. Han sprang fra toppen af Oscars bur og over på vores spisebord - et spring på 1meter til 1½ alt efter hvor han satte fra. Der var ikke andet at gøre end "bare" at have øjne alle steder og stå parat når han fik den ide, at nu skulle han have det sjovt. I langt de fleste tilfælde blev det stoppet før han sprang og endte han på spisebordet blev han løftet ned. Det stod på et par uger, så var det ikke sjovt længere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Darwin havde det også med at springe da han var i samme alder - sådan en "Juhuu det er skide skægt" ting. Han sprang fra toppen af Oscars bur og over på vores spisebord - et spring på 1meter til 1½ alt efter hvor han satte fra. Der var ikke andet at gøre end "bare" at have øjne alle steder og stå parat når han fik den ide, at nu skulle han have det sjovt. I langt de fleste tilfælde blev det stoppet før han sprang og endte han på spisebordet blev han løftet ned. Det stod på et par uger, så var det ikke sjovt længere.
Hmm så må jeg jo håbe Ollie snart er ovre det - men foreløbig har hans " hoppemani " nu varet en lille måned ..........
Link til indlæg
Del på andre sites