Hop til indhold

Hunde og lejligheder.


CamillaWaage
 Share

Recommended Posts

tumblr_mniu0r4KFr1qlsvw4o1_500.jpg

Hejsa!

Lejebolig markedet er lidt husdyr-fjendsk for tiden! Bob, som er på billedet deroppe, og jeg skal til at flytte hjemmefra, men det er ikke let for en fattig studerende, der skal finde lejlighed for første gang, især når det skal være en, hvor den lille vovse er velkommen... :???:

Nogen der har nogle super gode råd? :-D Vi er ved at blive lidt desperate.

 

(Selvfølgelig hvis I kender nogen der udlejer i Esbjerg eller Vejle, så er det også velkommen, men skriver mest for de gode råd. :-D )

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville kigge mest privat. Synes som regel de er mest large hvad angår husdyr. Det har i hvert fald været det jeg har oplevet! :-)

Og selvom de skriver at husdyr ikke er tilladt, så ville jeg kontakte dem alligevel. Det gjorde vi med det hus vi boede til leje i, inden vi købte vores eget. Hun ville ikke have hunde i huset. Men da hun opdagede det blot var en lille hund vi havde, så var det ok. Og vi fik også lov til at få hund nr 2, hvis blot vi skrev under på at hvis der skete skader pga hundene, skulle vi selv erstatte det hele. Men det ser jeg som en selvfølge når man bringer hunde ind i lejede boliger!

 

Så jeg ville ringe og snakke med udlejer, selvom de siger nej til husdyr. Når det er en lille hund du har, er de ofte til at snakke med. Sådan har jeg i hvert fald fået lov til at have hunde i to lejede boliger. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Held!

 

Jeg bor i København. Og du skal satme være heldig at finde en billig lejlighed (som man som studerende har råd til) og hvor man må have hund. Jeg var heldig!

 

Jeg ville undersøge kollegier og ungdomsboliger. Der er nemlig nogen hvor man gerne må holde hund. Og der er jo som regel ikke helt så lang ventetid.

Eller prøv boligportalen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville kigge mest privat. Synes som regel de er mest large hvad angår husdyr. Det har i hvert fald været det jeg har oplevet! :-)

Og selvom de skriver at husdyr ikke er tilladt, så ville jeg kontakte dem alligevel. Det gjorde vi med det hus vi boede til leje i, inden vi købte vores eget. Hun ville ikke have hunde i huset. Men da hun opdagede det blot var en lille hund vi havde, så var det ok. Og vi fik også lov til at få hund nr 2, hvis blot vi skrev under på at hvis der skete skader pga hundene, skulle vi selv erstatte det hele. Men det ser jeg som en selvfølge når man bringer hunde ind i lejede boliger!

 

Det vil jeg gøre! Tak for rådet. Kan også være det hjælper at han er meget stille og genert. Han hverken larmer eller ødelægger ting. :lol: Det vil jeg huske. Sådan er det slet ikke med foreningerne jo...

 

 

Held!

 

Jeg bor i København. Og du skal satme være heldig at finde en billig lejlighed (som man som studerende har råd til) og hvor man må have hund. Jeg var heldig!

 

Jeg ville undersøge kollegier og ungdomsboliger. Der er nemlig nogen hvor man gerne må holde hund. Og der er jo som regel ikke helt så lang ventetid.

Eller prøv boligportalen.

 

Åh! Held. Det har jeg som regel ikke med mig. Er tilmeldt alle de der kollegie/ungdomsbolig ventelister i de byer jeg kigger i, men det føles efterhånden meget håbløst som hunde ejer...

Men kan da trøste mig med at det formentlig ikke er heelt så svært her som det er i Københavnsområdet. :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Akiboy

Nu ved jeg ikke, om du kun vil bo i Esbjerg eller Vejle, men i Jelling (10 km fra Vejle) må du have hund i stort set alle lejligheder - i hvert fald dem, der udlejes af Domea. Og mange af dem er til studievenlige priser fx Højagerkollegiet og familiekollegiet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville kigge studielejligheder det er tit man må have et enkelt eller to husdyr, men generelt har jeg oplevet at man tit kan få en aftale i stand med udlejer. Man kan eventuelt betale lidt mere om måneden for tilladelse til at have dyr eller give lidt mere i indskud for eventuelle skader et dyr kan forvolde. Men for guds skyld laver du sådan en aftale så få det på skrift. For ellers kan du virkelig ende i en øv situation.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender det alt for godt!

Det er næsten umuligt at finde en god og billig lejlighed MED husdyrs tilladelse!

 

Mit bedste råd til dig er, at tjekke boligportal HVER eneste dag både morgen og aften.. På et tidspunkt vil der dukke den perfekte lejlighed op, og der gælder det virkelig om at være hurtig med at få ringet og komme ud at kigge på den!

 

Jeg tror man skal passe lidt på med, at prøve at overtale udlejer til at give husdyrstilladelse.. Naboerne er måske ikke særlig tolerante og har måske selv fået afslag. Det kan give et vældigt drama.

 

Jeg tjekkede BP hver dag. Da den perfekte lejlighed så kom, ringede jeg tidlig morgen næste dag. Dagen efter så vi på lejligheden og takkede så pænt ja!

Udlejer kom ud og besøgte os. Hun så både slange, rotter, hamster og hund ;-) Det fede ved at bo et sted med tilladelse til at have husdyr er, at det er okay at hunden gør når der kommer gæster etc. Hvis naboerne selv har husdyr, så er de også mere tolerante..

 

Jeg synes min nuværende lejlighed er et kup! 89 kvm, meget billig (i forhold til andre lejligheder i samme størrelse), betaler ikke for vand. Og så må jeg have alle de dyr jeg vil, så længe de ikke lugter eller larmer! :mrsgreen:

 

Bliv ved med at lede! Pludselig dukker der noget op :-) Det skal nok komme, hvis du gør en stor indsats!

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes du skal kigge på det i Jelling der er blevet foreslået - det ligger meget tæt på Vejle, og ikke vanvittig langt fra Esbjerg. Og der er gode togforbindelser til Vejle, og alt hvad man skal bruge af indkøb osv. Og så er det nok alt andet lige lidt billigere når man kommer lidt ud på landet;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke, om du kun vil bo i Esbjerg eller Vejle, men i Jelling (10 km fra Vejle) må du have hund i stort set alle lejligheder - i hvert fald dem, der udlejes af Domea. Og mange af dem er til studievenlige priser fx Højagerkollegiet og familiekollegiet.

 

Havde godt nok kigget på noget i Jelling nu her... Vil egentlig helst være i Vejle eller Esbjerg, men er begyndt at kigge på andre områder også. Jelling er helt klart realistisk. Vil prøve at kigge på de ting du nævner. Tusind tak. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nok ikke nogle tricks, det værste du kan gøre er ihvertfald at snyde hunden ind. Jeg havde held med at finde etværelses i odense på kollegie.

Og hvor er han sød i øvrigt :-)

 

Du har nok ret. Har slet ikke turde overveje at forsøge at gemme ham... Bliver nødt til at få et sted hvor jeg må have ham.

Ja, er han ikke? :-D Han er så dejlig. Har haft ham i et år snart, men er stadig lidt i nyforelskelsesfasen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...