Hop til indhold

min hanhund lugter


Thor isbjørn
 Share

Recommended Posts

min hanhund på et år er begyndt at lugte rigtig surt på midten af ryggen. foran og bagtil lugter han slet ikke grimt, men på den ene halvdel af ryggen lugter han surt.

han har en fin pels, han klør sig ikke, men hans hår er lidt "grovere" langs ryggen, hvor resten af hans pels er dejlig blød (han er blanding af golden, og samojede, derfor er hans pels også lidt forskellig).

jeg har tjekket hans pels og hud, og der er ikke noget at se. når han er ude markerer han rigtig meget, og han kan godt lide at køre kroppen langs buske osv, også uden at tisse. nu skal vi til dyrlæge på fredag og have vaccine og sundheds tjek, og jeg har naturligvis tænkt mig at spørge om der er noget noget galt, og hvad jeg kan gøre ved det. for lugten sidder på vores fingre når vi klør ham.

 

men er der nogle der har samme "problem"? og er der nogle der har nogle tips til hvad man kan gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hmm - lugten kunne være en form for udrensning - men det er blot en teori :vedikke:

 

Med hensyn til at gnide sig op af buske og hæk - det gør min Charlie også - Vi har en bestemt busk ude i haven - den tager han turen rundt om et par gange om dagen - hvilket man kan se på faconen :mrgreen:

Når vi går tur skal han da lige gnide sig op af hæk og buske - det er i sær dejligt når det lige har regnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

det var det jeg tænkte. om lugten kunne komme af hans gnidninger op af grene og buske.. jeg har prøvet med bad osv:D det hjælper umiddelbart ikke. det er ikke fordi vi er super generet af lugten, men har også overvejet om det kunne være noget begyndende hotspot eller svamp eller lignende. han ruller sig jævnligt i alt muligt lækkert, men han kommer altid i bad efter han har haft sine rulleture. det lugter heller ikke af lort, eller af død dyr f.eks. men sådan af sur gammel regnvand. vi tjekker det op med dyrlægen imorgen!:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm - lugten kunne være en form for udrensning - men det er blot en teori :vedikke:

 

Med hensyn til at gnide sig op af buske og hæk - det gør min Charlie også - Vi har en bestemt busk ude i haven - den tager han turen rundt om et par gange om dagen - hvilket man kan se på faconen :mrgreen:

Når vi går tur skal han da lige gnide sig op af hæk og buske - det er i sær dejligt når det lige har regnet.

 

udrensning. hmm.. nogle gange når jeg reder ham når han har været i bad prøver jeg at "løfte" hans hår, med at rede ham mod hårene. så at hans underuld får mest mulig luft. det kan nogle gange hjælpe lidt på lugten. så jeg tænkte også om det kunne være en form for sved? det er bare mærkeligt at det kun er centreret på den del af ryggen. men han er min første hanhund, så jeg ved ikke lige med hensyn til duftkirtler osv, om de kan afgive en sur lugt på den del af ryggen. han lugter ikke ud af røven, for at sige det som det er..hehe.. ps, vi er vilde med vores nye foder, og Thor fungerer rigtig godt på det. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
udrensning. hmm.. nogle gange når jeg reder ham når han har været i bad prøver jeg at "løfte" hans hår, med at rede ham mod hårene. så at hans underuld får mest mulig luft. det kan nogle gange hjælpe lidt på lugten. så jeg tænkte også om det kunne være en form for sved? det er bare mærkeligt at det kun er centreret på den del af ryggen. men han er min første hanhund, så jeg ved ikke lige med hensyn til duftkirtler osv, om de kan afgive en sur lugt på den del af ryggen. han lugter ikke ud af røven, for at sige det som det er..hehe.. ps, vi er vilde med vores nye foder, og Thor fungerer rigtig godt på det. :)

 

Måske kunne det hjælpe at fjerne noget af underulden? - Jeg ved ikke hvad du reder ham med - jeg bruger furminator til Oscar, da han har en meget kraftig pels af en beagle at være. Jeg har aldrig oplevet at mine lugtede nogen steder -

Når noget er skidt indefra skal det jo ud - og så er huden det sted noget af det dårlige vil trække ud. Det kunne være foder skiftet - at hans krop renser sig og at det forhåbentlig vil vende når udrensningen er ovre. Godt han kan lide foderet og det fungerer :5up:

 

Der sker ikke noget ved at snakke med dyrlægen - jeg tror bare ikke h*n er nok inde i den slags (det er min dyrlæge ikke)

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske kunne det hjælpe at fjerne noget af underulden? - Jeg ved ikke hvad du reder ham med - jeg bruger furminator til Oscar, da han har en meget kraftig pels af en beagle at være. Jeg har aldrig oplevet at mine lugtede nogen steder -

Når noget er skidt indefra skal det jo ud - og så er huden det sted noget af det dårlige vil trække ud. Det kunne være foder skiftet - at hans krop renser sig og at det forhåbentlig vil vende når udrensningen er ovre. Godt han kan lide foderet og det fungerer :5up:

 

Der sker ikke noget ved at snakke med dyrlægen - jeg tror bare ikke h*n er nok inde i den slags (det er min dyrlæge ikke)

 

måman gerne bruge furminator når han har så kraftig undeuld fra samojedspidsen? han døjer nemlig rigtig meget med varme.. nej det er ikke sikkert dyrlægen ved noget, det var også derfor jeg lige ville spørge herinde:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har vi været afsted. thor er i rigtig fin stand generelt. hans lugt kunne skyldes hans hale står meget op som samojedens hale, og derfor danner han et større fedt lag, og han sveder mere der hvor halen bevæger sig meget. derfor kunne det godt lugte. der var ingen tegn på allergi eller svamp. og han sagde at lugten ikke var unormal. men bare meget kraftig af "hund". så det var dejligt

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst siam-perle

Hej min veninde har haft samme problem han lugtede af gammel

hund,hendes dyrlæge anbefalede hende at skifte foder uden korn

så hun bestilte hos zooplus,uden farve ,konserveringsstof samt korn

nu har han fået det i en månede han lugter ikke mere,det er en blanding

af lhasa-apso og lidt større hund,hans pels er også bleve dejlig let og fin.:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har vi været afsted. thor er i rigtig fin stand generelt. hans lugt kunne skyldes hans hale står meget op som samojedens hale, og derfor danner han et større fedt lag, og han sveder mere der hvor halen bevæger sig meget. derfor kunne det godt lugte. der var ingen tegn på allergi eller svamp. og han sagde at lugten ikke var unormal. men bare meget kraftig af "hund". så det var dejligt

 

Skulle lige til at skrive det. Hvis han har været i bad eller været ude i vådt vejr, er det en god ide at sørge for at der ikke er for fugtigt der hvor halen ligger, kan f.eks. tørres grundigt med håndklæde eller med en koldlufts hårtørrer.

 

Men udover det, det andet jeg tænkte var nyt foder og det skriver du jo at han har fået - det kan også skyldes det, udrensning er som regel noget der sker når hundene skifter foder. Mine gjorde det begge da de flyttede hjem til os og kom på råt kød, den ene fik lidt hudkløe og den anden gentagne øjenbetændelser, det gik over efter et stykke tid.

 

Ps, og nu skal vi have et billede af banditten ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...