Hop til indhold

Flåtbid - Byld


Lonny
 Share

Recommended Posts

Vi bor et sted med rigtig mange flåter, men heldigvis er Luna jo så korthåret at vi spotter dem næsten med det samme.

 

I år har vi mere eller mindre dagligt enten måtte pille nogen af der endu ikke havde sat sig, eller nogen som allerede havde bidt sig fast i hende.

 

Det har aldrig været et problem da vi jo som sagt ser dem med det samme.

 

Men i går oplevede jeg for først gang at hun havde dannet en rød byld på størrelse med valnød med flåten siddende ovenpå :shock:

 

Her til morgen var bylden heldigvis på størrelse med en ært, men jeg har aldrig før oplevet at hun sådan har fået en byld af at flåter har bidt hende, er det noget jeg skal være nervøs for?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var godt at høre at det er helt normalt :5up:

 

Nej, vi giver hende ikke noget imod flåterne. Jeg er ikke særlig begejstret for at sprøjte gift ind i hendes blodbaner, så jeg har i samråd med dyrlægen besluttet at da hun er så korthåret at vi finder flåterne med det samme, så er det ikke nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

øh, tror ikke du kan få noget, der går i blodbanerne uden recept :-) men al respekt for ikke at ville bruge gift!

 

Vi er enige om at du sprøjter noget i nakken på hunden, dette "noget" gør derefter at når flåten drikker af hundens blod så dør den?

 

Det vil jeg da kalde at sprøjte gift ind i hundens blod :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad gør du så med pebermynteolien, skal det også i nakken?
jeg dupper det omkring navlen + i lysken + bag ørerne .

der hvor de oftest har lopper - så hvis det er mod flåter ville jeg komme det på der hvor jeg oftest ser dem , men jeg ved ikke om det virker mod flåter - tror højest jeg har set 5 -10 flåter i de 30

år jeg har haft hunde.

Redigeret af anne-lise hansen
mangel
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg dupper det omkring navlen + i lysken + bag ørerne .

der hvor de oftest har lopper - så hvis det er mod flåter ville jeg komme det på der hvor jeg oftest ser dem , men jeg ved ikke om det virker mod flåter - tror højest jeg har set 5 -10 flåter i de 30

år jeg har haft hunde.

 

Orv, det antal ser jeg hver dag :shock:

 

 

Og flåter kan jo sidde alle steder, men søger gerne derhen hvor der er lunt, så det kunne jeg jo prøve :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...