Hop til indhold

popup-telt, Quechua


korvis
 Share

Recommended Posts

Det blir ikke slået op før jeg har set nedtagningsvideoen 117 gange og kan den udenad... :lol: nej, det er faktisk noget jeg har spurgt mange om, der selv har teltet. Og de siger faktisk alle at det ikke er ret svært. Heldigvis...

 

Nej nej... men tag nu den video alligevel.... Min mor havde også set nedtagningsvideoen 117 gange.... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forestiller mig sådan et her, hvor der også er plads til, at man kan være lidt i ly for regnen uden at skulle gå helt ind i teltet. Hundene slapper også meget bedre af, når vi ikke skal dele telt med 4-5 andre hunde. De kunne nok godt bare få det lidt varmt indeni sådan et lidt lukket telt. Det her telt er dog lidt mere besværligt at slå op end base seconds, fordi der er bund i og lidt flere pløkker og sådan. Til gengæld er det vist billigere.

 

 

 

 

[ATTACH=CONFIG]110676[/ATTACH]

 

Det ser godt nok lækkert ud - ved du hvad det koster ??

Kan godt forstå at du ikke gider være i telt med så mange andre hunde :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser godt nok lækkert ud - ved du hvad det koster ??

Kan godt forstå at du ikke gider være i telt med så mange andre hunde :genert:

 

Har fundet det i Tyskland til omkring 1200-1300 kr. Er lige i gang med at se, om jeg kan finde det billigere. Har også fundet det i England til kun 855 kr., men de sender desværre ikke til Danmark.

 

Det hedder Quechua 2 Seconds XXL II, hvis du vil søge på det. Modellen findes også i to større størrelser, så hedder den bare III eller IIII i stedet for II.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg har lige hørt nyt om teltet igen. De får et tilbud fra producenten i næste uge, og er det et fair tilbud går de videre og kommer med pris etc.

 

Lille Louie - muligvis støder du ind i det samme problem som jeg gjort med "mit" telt. Quechua-teltene sælges kun fra Decathlonbutikkerne, som det ser ud. Og de sender ikke til udlandet. Man kan godt få dem til at gøre det, undtagelsesvis, men så koster det en bondegård. Der findes dog ingen dansk afdeling af Decathlon, og muligvis er det derfor "min kontakt" kan ta' dem hjem til DK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige hørt nyt om teltet igen. De får et tilbud fra producenten i næste uge, og er det et fair tilbud går de videre og kommer med pris etc.

 

Lille Louie - muligvis støder du ind i det samme problem som jeg gjort med "mit" telt. Quechua-teltene sælges kun fra Decathlonbutikkerne, som det ser ud. Og de sender ikke til udlandet. Man kan godt få dem til at gøre det, undtagelsesvis, men så koster det en bondegård. Der findes dog ingen dansk afdeling af Decathlon, og muligvis er det derfor "min kontakt" kan ta' dem hjem til DK.

 

Har fundet en ebay-sælger, hvor der står, at de kan sende til EU. Så tror ikke de der Decathlon som sådan har eneret på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har fundet en ebay-sælger, hvor der står, at de kan sende til EU. Så tror ikke de der Decathlon som sådan har eneret på det.

Sende til EU? Så er det noget HongKongnoget, eller hvad? :vedikke: Når man går ind på Quechuas egen hjemmeside, så står der at man kan købe online - og så bli'r man linket videre til Decathlon. Så jeg tror nu Decathlon har en eller anden form for eneret på dem, i det mindste indenfor EU.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sende til EU? Så er det noget HongKongnoget, eller hvad? :vedikke: Når man går ind på Quechuas egen hjemmeside, så står der at man kan købe online - og så bli'r man linket videre til Decathlon. Så jeg tror nu Decathlon har en eller anden form for eneret på dem, i det mindste indenfor EU.

 

Nej, det er en tysk sælger, ser det ud til. Det er den her: Wurfzelt Quechua 2 Seconds XXL II für 2 Personen mit Aufenthaltsraum | eBay

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Nå, har helt glemt at opdatere på denne tråd... :oops: Den kontakt jeg havde, kan ikke få Quechua hjem alligevel. Han var helt op til tops hos Quechua, og de meldte til sidst ud at de kun sælger til forhandlere indenfor den kæde de tilhører, dvs. Decathlon og en lille håndfuld andre butikker der heller ikke findes i DK. Så forsøget er nu opgivet, jeg selv får et hjem via en venindes kontakter i Frankrig. Hvis man vil ha' et Quechua er det nemmeste nok at få det fra Tyskland af. Ved at nogle er gået sammen og selv kører ned for at hente, andre har kontakter i Tyskland de kan få sendt til.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Opdaterer lige på den her igen! Jeg endte med at få mit Quechua til sidst, via en venindes venner som simpelthen hentede det i Frankrig. Og det var vist heller ikke helt nemt! Men billigt... :5up:

 

Jeg fik teltet for et godt stykke tid siden, men først nu er der tørt nok til at jeg har kunnet prøve at sætte det op - og det er så gjort i dag! Jeg har kigget instruktionsvideoer på youtube, så jeg var helt sikker på hvordan det skulle gøres, og så satte jeg en formiddag af til projektet. Som endte med at kun ta' ca. et kvarter..!! For det var faktisk rigtig nemt!

 

At få teltet op er ingen problemer, det plopper jo næsten op af sig selv. Der skal lige trækkes i det ene ben/hjørne, men det er ingen sag. Så op kom det hurtigt, og både Iso og jeg inspekterede det nøje.

telt1.jpg

 

Der er rigelig plads til Iso og mig, og der bli'r heller ingen problemer at sidde to personer og to bure i det. Hvis det regner er der selvfølgelig ikke det udhæng som de fleste andre telte har, men jeg tror at man sidder rimelig tørt hvis man lyner det nederste af døren op, der er jo også en lille skærm foroven. Den meget omtalte kant tænkte jeg faktisk slet ikke over, det er først nu hvor jeg skriver om teltet jeg kommer i tanke om at den jo er der. Så den bi'r nok ikke noget problem for mig. Jeg kan godt li' at man kan lyne døren "nedefra", så kan Iso få lov at gå løs inde i teltet, uden at hun kan gå ud - eller se ud over banerne, hvilket hun kan stresse en del over.

 

Så skulle teltet ned igen... Og søreme om ikke det gik som en dans, allerede i første hug fik jeg det sq ned og foldet sammen!

telt2.jpg

 

Det sværeste var nok at få formen nogenlunde rund igen, så det kom i posen igen. Det gik fint, men jeg måtte skubbe til lidt stof og så, og det var ikke fordi det var vildt svært.

 

Alt i alt tror jeg at jeg bli'r rigtig glad for teltet! Jeg er overbevist om at man smækker det op og ned som ingenting når man får lidt rutine. Det er ikke et stort telt, men der er rigelig plads til en person og 1-2 hunde. Kan man tåle at sidde lidt trangt kan man nok også være 2 personer/2 hunde - selvfølgelig afhængig af burstørrelser. Teltet vejer meget lidt, og er supernemt at bære i de "ryg-stropper" der sidder på posen, og der er også et alm. bærehåndtag. Formen er noget uhandy, det er temmelig stort i diameter - men alle de positive sider ved det opvejer det, synes jeg. Skal nok opdatere igen når jeg har brugt det til stævne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...