Hop til indhold

popup-telt, Quechua


korvis
 Share

Recommended Posts

Er der flere end mig der er interesserede i at købe et Quechua popuptelt? I så fald er der lige nu gang i en "eftersøgning", hvor vi er nogle stykker der prøver at få sendt nogle telte til Danmark. Problemet med dem er, at der ikke er nogen forhandler i DK, og de forhandlere (Decathlon) der er rundt om i EU sender ikke til DK. Eller, det kan de godt overtales til at gøre nogle steder, men så koster fragten en krig... Men nu er der et par løsningsmodeller undervejs, så hvis nogen er interesseret så gi' lyd fra jer her i tråden!

 

Link til teltet: Base Seconds - Instant tents - Quechua

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop

Jeg har kigget meget på dem for nogle år siden, hvor de var til salg til show i Herning, men tror jeg ville brække en arm, med det hop man skal lave ind i telte, det er ikke noget for en fumletumler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uf det ser ellers lækkert ud!! :5up: Men nok desværre alt for dyrt for en fattigrøv som mig :megaked:

 

Der stod kolonorme mængder af dem til Fionia, også lige ved siden af dér hvor vi sad! Har ønsket mig et længe-længe, og nu hvor mit telt er begyndt at gå i stykker så skal jeg bare ha' mig sådan ét. Hvis man kigger på priserne hos de forskellige Decathlons, så er de faktisk ikke vildt dyre, de ligger et godt stykke under 2.000,-. Men så er det jo lige det med at få dem til DK...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke have nyt telt, men sådan af ren nysgerrighed: hvad er det smarte ved dem her i sammenligning med alm. popuptelte som Visent?

 

Det smarte er at Quechua rent faktisk ER et popuptelt! De andre ville jeg ikke kalde popup, men "paraplytelte" eller noget i den stil, hvor man selv folder det op. Et popup popper sig selv op.

 

zRzWjz47a&index=164
Link til indlæg
Del på andre sites

Det smarte er at Quechua rent faktisk ER et popuptelt! De andre ville jeg ikke kalde popup, men "paraplytelte" eller noget i den stil, hvor man selv folder det op. Et popup popper sig selv op.

 

zRzWjz47a&index=164

 

Ja, altså jeg ved godt at de bare folder sig op - men jeg forstår ikke helt det smarte ved dem ift. Visent, som tager 2 sekunder at slå op (ej måske 15)? Måske er det bare mig, der er lidt langsom :-D

 

Jeg kiggede godt på dem, da jeg købte Visent, men vurderede at jeg mindst ville få en forstuvet ankel - muligvis noget brækket. For det er garanteret, at jeg vil falde over kanten :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, altså jeg ved godt at de bare folder sig op - men jeg forstår ikke helt det smarte ved dem ift. Visent, som tager 2 sekunder at slå op (ej måske 15)? Måske er det bare mig, der er lidt langsom :-D

 

Jeg kiggede godt på dem, da jeg købte Visent, men vurderede at jeg mindst ville få en forstuvet ankel - muligvis noget brækket. For det er garanteret, at jeg vil falde over kanten :blink:

 

Jeg er ikke bange for at falde over kanten, så er jeg sq mere bange for at falde over mine egne ben på banen! :lol: Hvorfor jeg gerne vil ha' et er bl.a. fordi jeg vil slippe for stænger. Og nej, det er der sådan set heller ikke i paraplyteltene. Men de fleste paraplytelte har plast eller metalstænger - og det er jeg færdig med. Har haft begge dele, og er ikke glad for det. Det jeg har nu har kulfiberstænger, og det er meget bedre. Jeg har set ét paraplytelt der har kulfiber hele vejen igennem, og det har jeg også kigget meget på, det ville helt klart være mit nr. 2 valg. Og bli'r jeg ikke tilfreds med Quechua, så bli'r det kulfiber-paraply næste gang. Men jeg tror nu at Quechua er lige mig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke bange for at falde over kanten, så er jeg sq mere bange for at falde over mine egne ben på banen! :lol: Hvorfor jeg gerne vil ha' et er bl.a. fordi jeg vil slippe for stænger. Og nej, det er der sådan set heller ikke i paraplyteltene. Men de fleste paraplytelte har plast eller metalstænger - og det er jeg færdig med. Har haft begge dele, og er ikke glad for det. Det jeg har nu har kulfiberstænger, og det er meget bedre. Jeg har set ét paraplytelt der har kulfiber hele vejen igennem, og det har jeg også kigget meget på, det ville helt klart være mit nr. 2 valg. Og bli'r jeg ikke tilfreds med Quechua, så bli'r det kulfiber-paraply næste gang. Men jeg tror nu at Quechua er lige mig!

 

Jeg er i hvert fald meget glad for mit! Vejer ikke ret meget og er nemt at stille op/tage ned når man lige har lært det. Kanten synes jeg ikk gør noget....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg anmoder om en video optagelse af første gange du piller det ned ;-)

Det blir ikke slået op før jeg har set nedtagningsvideoen 117 gange og kan den udenad... :lol: nej, det er faktisk noget jeg har spurgt mange om, der selv har teltet. Og de siger faktisk alle at det ikke er ret svært. Heldigvis...

Link til indlæg
Del på andre sites

Forestiller mig sådan et her, hvor der også er plads til, at man kan være lidt i ly for regnen uden at skulle gå helt ind i teltet. Hundene slapper også meget bedre af, når vi ikke skal dele telt med 4-5 andre hunde. De kunne nok godt bare få det lidt varmt indeni sådan et lidt lukket telt. Det her telt er dog lidt mere besværligt at slå op end base seconds, fordi der er bund i og lidt flere pløkker og sådan. Til gengæld er det vist billigere.

 

big_800PX_70528071.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...