Hop til indhold

Tænder


Gæst S'eren
 Share

Recommended Posts

Gæst S'eren

Bryder mit lille hoved...

 

Robin har altid fået chappi og pedigree foder, aldrig fået børstet tænder og kun fået ben når han har været hos mig. (dog hudben hjemme)

Men han har de fineste hvide perler og er fire.

 

Nissan er to, har fra hvalp fået rå ben, børstet tænder og ordentligt foder. han er dog ikke fan af hudben.

Synes allerede at hans tænder så småt er begyndt at blive grimme og har brune plamager på kindtænderne.

 

Hvad går galt? eller varierer hundenes tandsundhed bare utrolig meget?

 

Tænker lidt at jeg skal til at børste tænder HVER dag på ham... men ja? hvad ellers? plaque off? er det vejen frem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lige som menneskers tænder. Det varierer også meget. Ved hunde er det også værst med tænderne på små hunde, fordi der er så lidt plads til dem. Vi børster tænder hver aften og renser tænder for det meste efter morgenmaden. Alligevel har Molly (7 år) fået fjernet 10 tænder sidste år og har lidt tendens til paradontose. Der er så ingen af vores der får tyggeting (pga. Silles allergi) eller interessere sig for tygge-legetøj. Jeg tror det hjælper hvis de har noget at tygge i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...