qqkanin Skrevet Juli 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2013 Jeg har hentet min hvalp på 10 uger i dag. Han har ikke lært at gå i snor så jeg skulle bære ham hele vejen hjem fra stationen, og har hellere ikke kunnet vise ham den park, som ligger tæt på hvor jeg bor. Er der nogle som kan give nogle gode råd til hvordan jeg kan lære ham at gå med snor? Han følger efter mig når han ikke har snor på, men så længe man sætter snor på sætter han ned eller bakker tilbage... Jeg er i gang med at kigge efter en god hundeskole, men vi må gerne kunne gå til stationen i det mindste. Håber at nogle kan hjælpe. Mange tak! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chevy Besvaret Juli 18, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2013 Kunne godt lyde til at han bare lige skal vænne sig til snoren.. Prøv at sætte snoren på ham, indendørs, og lad ham gå og vænne sig til den nogle dage.. Vores lille fis på snart 12 uger, er nu heller ikke pjattet med at gå tur i snor.. Men det går stille og roligt fremad.. ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
qqkanin Besvaret Juli 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2013 #2 Mange tak for svaret. Jeg har vist en urealistisk forventning til sådan en lille hvalp. Heldigvis har jeg 3 ugers ferie og vi tager det stille og roligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 18, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 18, 2013 Som Chevy skriver, giv en snor på derhjemme, masser af ros og godbidder. En hvalp bør efter min mening ikke "gå tur". Den første tid bør den have tid til at falde til og blive tryg. Langsomt kan hunden tages ud på SMÅ ture, hvor den får lov at sætte sig og stirre på den store verden. Og i takt med at hunden bliver tryg ved verden udenfor, kan turene gøres længere. Min schæfer var kun i haven de første par dage. Derefter gik vi 3-5 gange om dagen "ture" (2 forskellige ruter) på ca. 100 meter. Og langsomt skruede vi op derfra. Sideløbende kørte vi op i skoven og gik få hundrede meter. Efter nogle uger kunne vi gå op til skoven, og hun var helt tryg ved at være der, for vi havde jo kørt hende derop. Samtidig var køreturene en god måde at vænne hende til bilen. Hvis i ikke har bil, er det samme koncept, bare på cykel eller i en taske (hvis det er en lille hund). Tag tingene i hvalpens tempo og lad den få tid til at se verden an. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
qqkanin Besvaret Juli 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2013 #4 Tak for svaret. Min hvalp har faktisk lært at gå med snor i dag!!! Den går i sin egen tempo og nogle gange sætter den ned og kigger rundt. Det er et stort fremskridt så vi øver os de næste par dage Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chevy Besvaret Juli 19, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2013 Dejligt for jer.. Ja vores han smider sig gerne lige så lang han er.. Men vi købte så en trækvogn til ham inden vi fik ham hjem, for vi har haft ham med mange steder allerede.. Bl.a. gåtur mod hundeloven, amerikanerbil træf, Egeskov slot.. Og da han jo heller ikke må gå ret meget (hvis han nu selv gad) så har vi trækvognen han sidder i, og det fungerer bare rigtig fint.. Og så kan han jo også ta' en lur, når han er træt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
qqkanin Besvaret Juli 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2013 #6 Hehe jeg har en cykel hvis det absolut er nødvendigt. Hvis jeg ikke havde min cykel ved stationen i går ville jeg aldrig have kommet hjem med hvalpen. Hvilken race er din hvalp? Eller er den blandet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juli 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2013 Tillykke med ham og Velkommen til ! Det skal nok komme - Ollie var også i " bakgear " de første par uger , indtil han havde vænnet sig til snor og halsbånd , du kan evt bære ham det første stykke og så lade ham gå lidt også MASSER af ros og godbidder . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chevy Besvaret Juli 20, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2013 #6 Hehe jeg har en cykel hvis det absolut er nødvendigt. Hvis jeg ikke havde min cykel ved stationen i går ville jeg aldrig have kommet hjem med hvalpen. Hvilken race er din hvalp? Eller er den blandet? Han er en Rottweiler.. ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
qqkanin Besvaret Juli 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2013 #8 Tak! Min hund kan faktisk gå med snor uden problemer nu. Han lærer godt nok stærkt. Det er imponerende hvor meget en lille hvalp kan lære på så kort tid #9 Fedt. Kan se at du har tilføjet et billede Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chevy Besvaret Juli 23, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 23, 2013 #8 Tak! Min hund kan faktisk gå med snor uden problemer nu. Han lærer godt nok stærkt. Det er imponerende hvor meget en lille hvalp kan lære på så kort tid #9 Fedt. Kan se at du har tilføjet et billede Der er et album på min side os.. Deeejligt at han nu kan gå med snor.. ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts