Hop til indhold

alt om din grand danois.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

hejsa det skal jo sies.

 

ja som der står i overskriften alt om din grand danois.

jeg kunne godt tenke mig at høre om jeres grand danois

gerne detaljeret men mindre kan saktens gøre det.

så bare skriv alt vad du kan komme i tanke om

skriv gerne let om aler opførsel vor han/hun kommer fra

også vidre.

 

kan af gode grunde ikke lekke ud som jeg ellers ville gøre.

VH GD

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Lidt om min lille pige...

Hun hedder Vinnie - også kaldet "Lillepigen", "Vinnie Vumse med den store numse" og meget andet :lol:

 

Jeg fik hende for to år siden da hun var 11 mdr. og det viste sig hurtigt at hun havde en del "lig i lasten", så i starten trænede jeg meget intensivt med hende, og fik da også dæmpet hende lidt ned.

Men det seneste år har hun bare fået lov til at være sofahund og have fred og ro, og det har faktisk hjulpet endnu mere.

Jeg kan dog stadig ikke have hende med til byen eller andre befærdede steder - så stresser hun helt vildt.

Link til indlæg
Del på andre sites

For det første tror jeg aldrig hun havde været udenfor sin ejers hus/have - hun fik et mindre hysterisk anfald bare hun så et blad falde til jorden :shock:

 

For det andet var hun blevet slået, og var meget håndsky. Hun er stadig bange for pludselige bevægelser :cry:

 

Hun tåler overhovedet ikke at møde en anden hund! Selv om jeg har fået trænet hende til at reagere mindre voldsomt, er det stadig meget generende, så vi går aldrig tur på befærdede steder. Heldigvis bor vi langt ude på landet!

 

Hendes reaktion på andre hunde er meget forvirrende - ikke mindst for hende selv. Det er en blanding af legesyge, angst og aggression, og hun kan slå over fra det ene til det andet på en brøkdel af et sekund.

På nuværende tidspunkt er den eneste hund, hun omgås regelmæssigt, min mors Dværg Pinscher/Yorkshire Terrier blanding på fire kilo... De to har det fint sammen.

 

Der er en vis risiko ved at overtage en voksen GD. Det er en meget følsom race, og er hunden først blevet dårligt præget, er den meget svær at rette op igen.

Desværre tror mange mennesker, at når det er en stor hund, skal den opdrages brutalt - og det er det værste man kan gøre ved en GD. Det er en kæle-, skøde- og sofahund - en lille hund i en stor krop.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er tet på at jeg dropper det med en voksen hund.

 

Tjah, jeg går jo ellers meget ind for at man skal give uønskede hunde en ny chance, men det er nok bedst at være lidt erfaren inden man prøver.

Med mindre man kan være heldig at finde en hund, der virkelig har haft det godt, og det sker da heldigvis :)

 

var der slet intet af bemerke da du købte hine.

 

Hun virkede meget stresset, men det syntes jeg ikke der var noget underligt i på det tidspunkt.

Det skal siges at jeg ikke så hende i hendes tidligere hjem, og det bør man ellers altid!

 

det må sempelhen vere nogle store id.oter. der har haft hine.

ja unskyl udtrygget men det er fanme søn.

 

Jeg er heller ikke ligefrem imponeret over dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

nu spør jeg bare men stod der noget om af hun var så spesjel i anonsen

vis der var sådan en.

 

Nej, tvært imod! Tidligere ejer påstod at hun var noget af det nemmeste - at deres 3-årige barn kunne gå tur med hende osv.

Jeg kunne sagtens høre at de smurte tykt på, og jeg havde også ventet at der ville komme problemer, da jeg har haft genbrugshunde før. Jeg havde bare ikke regnet med at hendes problemer ville være så store og så svære/umulige at slippe af med.

 

vis du undrer dig over vofer jeg spør så meget så er det fordi jeg godt vil kenne fare sinalerne ved et køb af en brugt GD/hund også vil jeg gerne vide så meget som muligt om Grand danois i det heletaget.

 

Desværre kan man sjældent regne med sælgers ord. Rent ud sagt så lyver de fleste for at komme af med hunden.

Jeg lavede den aftale med Vinnies ejer, at jeg havde hende på prøve i en uge. Men det er faktisk for kort tid til at se hvordan hunden virkelig er, for den bruger langt mere end en uge på at omstille sig til at være et nyt sted, og så vil det være synd at sende den tilbage igen.

 

Det jeg kan fortælle dig om racen generelt er at det er en familiehund med stort "F". Den knytter sig utroligt meget til sine mennesker. Den er sød og meget blid overfor børn. Den er kontaktsøgende og meget kælen, fjollet og klodset :) Den egner sig ikke til at være meget alene.

 

Af mindre gode ting kan nævnes at racen er svær at træne. De kan sagtens lære en masse, men man skal være meget tålmodig.

Og så er det en territorial vagthund, der er vagtsom og gøer forholdsvis meget.

 

Det ligger også til racen at nogle GD'er har svært ved at tolerere andre hunde. I starten troede jeg at jeg var den eneste med det problem, men der er faktisk mange.

 

En GD må ikke være nervøs eller aggressiv overfor mennesker. Hvis du møder en hund, der er sådan, er der noget galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...