Hop til indhold

Piver


pivpiv
 Share

Recommended Posts

Lille Luna, Labrador piver nogle gange.

Sådan som i dag da vi var ude og gå tur. Hun logrede og var fjollet, så satte hun sig ned og gav et par enkelte piv. Da jeg så spurgte hvad den var af hoppede og fjollede hun afsted igen.

Nu her til aften piver hun igen og kan ikke rigtig finde ro.

Hun virker ikke til at have ondt, jeg må røre hende over alt og hun spiser, drikker, pøller og tisser som hun plejer.

Lige nu hopper hun løs på den gamle som flittigt skælder hende ud og hun leger som hun plejer.

 

Kan det være fordi hun er træt men ikke kan finde ud af at ligge sig til at sove, altså som et overtræt barn?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Kara piber også meget. Men det er af mange forskellige grunde, som hvis Bono går for langt foran, hun er træt, sur over Bono ikke gider lege, sur over vi ikke tager hende op eller hvis hun ikke gider gå mere eller hvis hun bliver glad for at se en. Tror bare der er nogle hvalpe der hurtigere bliver "fornærmet"? Men ved selvfølgelig ikke om din Luna plejer at pibe, eller hvor længe du har haft hende? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun går ikke ret lange ture om dagen da vi er opmærksomme på det.

 

Hun plejer ikke pive, slet ikke. Men hun virker rastløs når hun piver. Hun har lige pebet og det tolker jeg som piv pga min mand lige er kørt. Så stod knægten op og vupti hun vil lege.

 

Vi hentede hende da hun var 8 uger

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Zeus piver også men kun når vi er ude og gå tur og jeg lige skal snakke med en der kommer forbi, han gider ikke vente han vil afsted og opleve verden.

Vi øver lidt det at vente - at han sitter sig ned og lige slår kold vand i blodet :-) han er meget aktiv og vil bare fremad... det har i hvert fald mindsket piveriet..

Men hvorfor Luna gør det hmmm det ved jeg ikke ?

Jeg har lagt mærke til at Zeus gør det når han er meget ivrig efter at komme afsted, når vi er ude at gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Morris piver hvis en går på lokum og lukker døren - vi vælger at ignorere det, for det er da for tåbeligt når den anden person ligger inde i sofaen, og jeg tænker lidt at hvis vi reagerer for meget på det så udvikler det sig til flere situationer.

 

Han piver også ind imellem hvis han har travlt på gåturen og jeg stopper hvis snoren bliver stram, så sætter han sig ned og nogle gange piver han, igen ignorerer jeg det bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Morris piver hvis en går på lokum og lukker døren - vi vælger at ignorere det, for det er da for tåbeligt når den anden person ligger inde i sofaen, og jeg tænker lidt at hvis vi reagerer for meget på det så udvikler det sig til flere situationer.

 

Han piver også ind imellem hvis han har travlt på gåturen og jeg stopper hvis snoren bliver stram, så sætter han sig ned og nogle gange piver han, igen ignorerer jeg det bare.

 

Akkurat som Zeus :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...