Hop til indhold

Löwchen eller bichon havanais - hvor stor er forskellen?


Jomiha
 Share

Recommended Posts

  • Svar 91
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lige pludselig er den der... Jeg tror snart jeg må besøge jer igen, så vi kan få overtalt ham :mrgreen:

 

Næste gang må du have en løve med, så er jeg sikker på at han er solgt! Jeg håber på at næste gang vi er i Danmark, så kan vi komme forbi! Meeeeeen aner ikke hvornår det bliver :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Næste gang må du have en løve med, så er jeg sikker på at han er solgt! Jeg håber på at næste gang vi er i Danmark, så kan vi komme forbi! Meeeeeen aner ikke hvornår det bliver :megaked:
Kig på den hollandske kennel klubs hjemmeside..Er der ikke en god udstilling dernede? Og tjek lige om der er certer (CAC) i alle klasser..Så kommer jeg med 12 :slem:..

Altså janni, du skulle jo slappe af med det udstillingshalløj, så vi ikke konstant lever på fallittens rand :evil: siger jeg!! Og ved at jeg ikke har en eneste weekend uden udstillinger før midt i november :roll: En af de weekenderne har jeg endda måtte sige til Oliver han må tage alene..Jeg kom jo til at booke 2 udstillinger den lørdag :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lone hansen
Aj jeg har da også nogle billeder af forskellige klip/hårlængder...

 

Her er Dexi taget igår da vi var ude at gå tur

 

[ATTACH=CONFIG]111808[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]111809[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]111810[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]111811[/ATTACH]

 

 

De første par år hvor jeg opdrættede, var 90 % af dem jeg solgte med fuld pels... Men så begyndte det at stige med løveklippede løver, der forlod matriklen. Og de sidste par år er det nok kun omkring 20 % der ikke er løveklippede når de rejser... Når folk har været her tilstrækkeligt mange gange så forelsker de sig alligevel i klipningen :mrgreen:

Han er så fiiiiiiin

 

ALtså, det der billede er fra i søndags :vedikke:
Han ser da også lidt løveklippet ud.. Han er ikke helt barberet, er han?

 

Han er en af mine favoritløver :lun:

 

Jeg har mødt to, som jeg gerne selv ville have. Resten er søde nok, men bestemt ikke hunde for mig. Victor var en af dem, jeg kunne have puttet i lommen og have taget med hjem :mrgreen:

Hvem er den anden :mrgreen:

 

Minibillens mor, er hun ikke herinde mere? havde hun ikke også 2 løwchener fra Janni?

Link til indlæg
Del på andre sites

Han er så fiiiiiiin

 

Han ser da også lidt løveklippet ud.. Han er ikke helt barberet, er han?

 

Hvem er den anden :mrgreen:

 

Minibillens mor, er hun ikke herinde mere? havde hun ikke også 2 løwchener fra Janni?

 

 

Hov tre faktisk, for jeg har også mødt Jessie, som Minibillens mor har. Hende stjal jeg gerne :hjerte: Min datter på 5 år er også solgt i hende

 

Men min favorit er Minibillens Charlie. Han er simpelthen den sødeste, dejligste hund :lun: De øjne kan man forsvinde i, og han er nem og ikke...."hysse vimset".

 

Det skal altså ikke forstås negativt om andre løver, men de er ikke helt mig - ligesom nogen er til labrador, andre ikke, nogen er til pudler, andre ikke. Jeg har brug for en anden ro, som jeg ikke møder så tit i løverne. Men det er jo netop det, som mange løveejere finder charmerende.

 

Ved ikke helt, hvordan jeg skal forklare det uden at fornærme nogen :lol: Men det er altså ikke det, der er meningen. Dejlige hunde, jeg ville bare ikke selv bo med dem - og sådan har jeg det med mange hunde/hundetyper. Jeg ved, hvad jeg gerne vil have i en hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Kig på den hollandske kennel klubs hjemmeside..Er der ikke en god udstilling dernede? Og tjek lige om der er certer (CAC) i alle klasser..Så kommer jeg med 12 :slem:..

Altså janni, du skulle jo slappe af med det udstillingshalløj, så vi ikke konstant lever på fallittens rand :evil: siger jeg!! Og ved at jeg ikke har en eneste weekend uden udstillinger før midt i november :roll: En af de weekenderne har jeg endda måtte sige til Oliver han må tage alene..Jeg kom jo til at booke 2 udstillinger den lørdag :stupid:

 

:hjerte: Jeg er meget benovet, over hvor meget det der løveværk har hele familien involveret, på alle leder og kanter:blink:....virkeligt fantastisk at opleve!

 

 

:bighug: til jer alle!

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er et par billeder af Oskar og Luffe. De bliver begge klippet ned hver 2. måned

Jeg kan se, at de fleste af mine billeder ikke viser hele kroppen - af en eller anden grund tager jeg mest billeder af deres hoveder.

Men de her billeder er fra sidste år.

 

Jeg fik Luffe som løveklippet, men hans pels var helt enorm tyk og voldsom, så der gik ikke så lang tid inden han blev klippet ned.

Oskar har altid været hvalpeklippet, og jeg kan slet ikke forestille mig ham med løveklip. Det ville være helt forkert.

IMG_0465.jpg

IMG_0511.jpg

15999.jpg

15998.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Her er et par billeder af Oskar og Luffe. De bliver begge klippet ned hver 2. måned

Jeg kan se, at de fleste af mine billeder ikke viser hele kroppen - af en eller anden grund tager jeg mest billeder af deres hoveder.

Men de her billeder er fra sidste år.

 

Jeg fik Luffe som løveklippet, men hans pels var helt enorm tyk og voldsom, så der gik ikke så lang tid inden han blev klippet ned.

Oskar har altid været hvalpeklippet, og jeg kan slet ikke forestille mig ham med løveklip. Det ville være helt forkert.

 

:stupid:Så er det fastslået,...... hyrdehund duer de ikke til, der vil ryge for meget på tabskontoen! :slem::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
:hjerte: Jeg er meget benovet, over hvor meget det der løveværk har hele familien involveret, på alle leder og kanter:blink:....virkeligt fantastisk at opleve!

 

 

:bighug: til jer alle!

:mrgreen: Ja det var sq egentlig meget godt du ikke blev hængende i ugevis, da du var på løvebesøg. Man bliver hurtigt indrullet i den Nordjyske løvelejr :slem:

Og jeg ved jo at du næsten er udlært løve-bus-kører :engel:

 

:stupid:Så er det fastslået,...... hyrdehund duer de ikke til, der vil ryge for meget på tabskontoen! :slem::mrgreen:
Jeg tror faktisk de ville være gode til at hyrde en flok frikadeller :slem:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Her er et par billeder af Oskar og Luffe. De bliver begge klippet ned hver 2. måned

Jeg kan se, at de fleste af mine billeder ikke viser hele kroppen - af en eller anden grund tager jeg mest billeder af deres hoveder.

Men de her billeder er fra sidste år.

 

Jeg fik Luffe som løveklippet, men hans pels var helt enorm tyk og voldsom, så der gik ikke så lang tid inden han blev klippet ned.

Oskar har altid været hvalpeklippet, og jeg kan slet ikke forestille mig ham med løveklip. Det ville være helt forkert.

Smukkeste Oskar og Luffe :lun: Er de kommet sig ovenpå miniferien :slem:?
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...