Hop til indhold

Trækker når vi går tur..


Gæst susp
 Share

Recommended Posts

Vi har en FT springer spaniel på nu 7 mdr. Han er en meget aktiv og meget glad og nysgerrig lille fyr. Han er på tur ihvertfald 2-2½ time daglig så han får masser af motion. Vores problem er at han trækker så meget når vi går. Han 'lægger' sig nærmest ud til siden, så benene nærmest er i en grad af 45, hvilket jo betyder at man nærmest bærer ham i linen:???:. Jeg synes vi, siden vi fik ham, har forsøgt med halsbånd, sele, masser af godbidder, masser af tale og forsøg på kontakt, klikker, og skæld ud(!) men han er fuldstændig udenfor rækkevidde, lige på nær nogle få sekunder hvor han husker det, og derfor får en godbid(trækker igen mens han tygger den:blink:) - Og ja vi har også gået til hundetræning men de syntes bare vi sku være glade for at vi har sådan en glad hund:???:. Det er mig som er den han er mest lydig overfor.Er der nogle herinde som sidder med den trylleformular jeg søger, så vores børn også kan gå tur med ham? Det ska siges at når han er løs på engen er der ingen problemer med kontakt og lydighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har samme problem omend i mindre omfang efterhånden.

Her er nogle tråde du evt. kan få nogle tips i :-)

 

http://www.hunde-forum.dk/debat/3825-sidste-traening-sporgsmal-tanker.html

 

http://www.hunde-forum.dk/traening/3306-stoppe-med-traekke-i-snoren.html

 

http://www.hunde-forum.dk/traening/3365-ga-paent-traening-forvirret.html

 

http://www.hunde-forum.dk/traening/3614-ga-paent.html

 

Jeg har desværre ikke noget konkret at sige i dit tilfælde :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en FT springer spaniel på nu 7 mdr. Han er en meget aktiv og meget glad og nysgerrig lille fyr. Han er på tur ihvertfald 2-2½ time daglig så han får masser af motion. Vores problem er at han trækker så meget når vi går. Han 'lægger' sig nærmest ud til siden, så benene nærmest er i en grad af 45, hvilket jo betyder at man nærmest bærer ham i linen:???:. Jeg synes vi, siden vi fik ham, har forsøgt med halsbånd, sele, masser af godbidder, masser af tale og forsøg på kontakt, klikker, og skæld ud(!) men han er fuldstændig udenfor rækkevidde, lige på nær nogle få sekunder hvor han husker det, og derfor får en godbid(trækker igen mens han tygger den:blink:) - Og ja vi har også gået til hundetræning men de syntes bare vi sku være glade for at vi har sådan en glad hund:???:. Det er mig som er den han er mest lydig overfor.Er der nogle herinde som sidder med den trylleformular jeg søger, så vores børn også kan gå tur med ham? Det ska siges at når han er løs på engen er der ingen problemer med kontakt og lydighed.

 

Har selv samme problem som dig, men er nu gået fra flex linen og syntes måske det er blevet (lidt) :5up:bedre, prøver på at skifte lidt med hvad vej vi begynder at gå, når vi kommer ud af døren, samt prøver på at lade hunden komme sidst ud af døren, ja og ros godbider, og godbider, har prøvet mange af de forslag der kommer her, samt ved vore træning, men håber stadig på det vil blive bedre. eller et trylleformular :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en FT springer spaniel på nu 7 mdr. Han er en meget aktiv og meget glad og nysgerrig lille fyr. Han er på tur ihvertfald 2-2½ time daglig så han får masser af motion. Vores problem er at han trækker så meget når vi går. Han 'lægger' sig nærmest ud til siden, så benene nærmest er i en grad af 45, hvilket jo betyder at man nærmest bærer ham i linen:???:. Jeg synes vi, siden vi fik ham, har forsøgt med halsbånd, sele, masser af godbidder, masser af tale og forsøg på kontakt, klikker, og skæld ud(!) men han er fuldstændig udenfor rækkevidde, lige på nær nogle få sekunder hvor han husker det, og derfor får en godbid(trækker igen mens han tygger den:blink:) - Og ja vi har også gået til hundetræning men de syntes bare vi sku være glade for at vi har sådan en glad hund:???:. Det er mig som er den han er mest lydig overfor.Er der nogle herinde som sidder med den trylleformular jeg søger, så vores børn også kan gå tur med ham? Det ska siges at når han er løs på engen er der ingen problemer med kontakt og lydighed.

Desværre har jeg ingen trylleformular(hvisker lige lidt hokus pokus - hvis nu...:blink:)

 

Allerede inden I går ud er det en god idé at kigge lidt på scenariet - om I flyver ud af døren - måske er han allerede "væk" der?

Jeg tænker mest om der er ro inden I går ud af døren - at du laver nogle rolige øvelser med ham og belønner ham for at være rolig. Både for at skabe ro men også kontakt.

 

Måske har han bare så meget krudt at han intet hører udenfor - i så fald kunne du overveje at lave noget indendørs - som kræver lidt tænkearbejde. F.eks. søge efter godbidder/hans yndlingslegetøj eller lave små tricks/øvelser. Så han får brændt lidt af inden I bevæger jer udenfor.

 

Det kunne være rigtig spændende at høre hvad I laver - både på turene og indendøre:-) Det kan gøre det nemmere at forstå ham og nemmere at give nogle bud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...