Hop til indhold

Har I et hjemmeapotek?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Jeg har sådan en førstehjælps-dims, og har også selv købt lidt ekstra så jeg vist har ALT til sår og forbindning. Derudover har jeg aloe vera planter, som jeg tit bruger til sår og rifter, både til mig selv og til dyrene. Stalosansalve er en ny ting i husapoteket, jeg fik det til Iso's potesår for noget tid siden, og det fungerede fantastisk. Så har jeg vistnok også nogle forskellige salver, som fleks. zinksalve og B-vitaminsalve. Har også altid zoolac hjemme. Og selvfølgelig termometer, klotang, klip-stop, flåttang og sådan nogle dimser. Smertestillende har jeg vistnok kun hjemme til kattene, og ellers ingen mediciner. Kort sagt har jeg de ting hjemme som jeg vil kunne bruge ved "mindre ting", hvor jeg vurderer at et dyrlægebesøg er unødvendigt (typisk sår og alm. mavesyge) - større ting end det vil jeg alligevel altid gå til dyrlægen med... Hvad jeg ikke har, som jeg skal se at få i kassen er rescuedråber.

Link til indlæg
Del på andre sites

i øvrigt min hund blev også stukket i poten af en bi for en måned siden, nej hvor han skreg og hylede. Lagde en ispose på hans pote med et viskestykke, men det ville han slet ikke accaptere, så gav ham isterninger i en skål og så lå han længede og slikkede på isterningerne og på poten skiftevis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ikke det helt store, men i hvert fald har vi de vigtige ting (ifølge dr. dyr blandt andet):

Termometer

Vat (både i rondel og løs form)

Forbinding + små sokker (lærer man at have på lager efter 2 knækkede negle)

Zoolac

Tægetang

Små saltvands ampuller til at rense øjne og små sår med

Loppemiddel

 

Og så har vi altid isterninger i fryseren i tilfælde af at han bliver stukket af en bi, eller kommer til at spise chili :stupid:(der var røget noget på gulvet en dag, hvilket resulterede i en hund der lå og slikkede på isterninger i 20 minutter)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ikke det helt store, men i hvert fald har vi de vigtige ting (ifølge dr. dyr blandt andet):

Termometer

Vat (både i rondel og løs form)

Forbinding + små sokker (lærer man at have på lager efter 2 knækkede negle)

Zoolac

Tægetang

Små saltvands ampuller til at rense øjne og små sår med

Loppemiddel

 

Og så har vi altid isterninger i fryseren i tilfælde af at han bliver stukket af en bi, eller kommer til at spise chili :stupid:(der var røget noget på gulvet en dag, hvilket resulterede i en hund der lå og slikkede på isterninger i 20 minutter)

 

Til det med chili, der kan en sjat mælk anbefales :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til det med chili, der kan en sjat mælk anbefales :cool:

Tak for tippet :-)

Dog må jeg sige, at det var en effektiv måde at lære hunden at han ikke skal spise alt der falder ned fra køkkenbordet... Nu venter han pænt på at få lov, om så det er et stykke kød der falder ned... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for tippet :-)

Dog må jeg sige, at det var en effektiv måde at lære hunden at han ikke skal spise alt der falder ned fra køkkenbordet... Nu venter han pænt på at få lov, om så det er et stykke kød der falder ned... :genert:

 

Haha, så er han squ kvikkere end mine, hvis jeg ikke direkte forbyder dem det, så tager de squ alt hvad der ryger ned, også Chivas, efter han spiste et chilifrø.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...