Hop til indhold

Easybarf BARF / Tør BARF


Gittemus
 Share

Recommended Posts

Jeg har tit overvejet at jeg ville BARFE Rosa, og så var jeg jo på hundeudstilling i dag og fik talt om Easybarf.;-)

er der nogle der er faringer med dette?

er det for tidligt at overveje tør BARF til Rosa på 10 måneder ?

hvilke mærker ville i evt. Anbefale ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen erfaring med det produkt. Hvad er det du kalder tør barf?

Er det kornfrit foder eller?

Min erfaring er at rigtig mange grand danois har det svært med det kornfrie foder, alt efter mærke, for jeg har set et par enkelte der virker.

Jeg barfer mine hunde når de er færdige med at vokse i højden, indtil da får de det foder de vokser rigtigt på, og så går jeg på kompromis med indholdet, for det er endnu ikke lykkedes mig at finde et foder med super ingrediensliste, som hvalpe og unghunde vokser korrekt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Easybarf BARF skulle være BARF hvor det er tørret og der er suget 80% af vandet fra. Der skal stadig fodres med ben x 1 ugt og en sulte dag.

har fulgt dit råd med foder med korn samt et voksen foder påtrods af at hun er hvalp af gigant racen. Hun har vokset perfekt og ikke i ryg og klarede tjekket af Frigast til UG. Hendes pels er glat og skindende. Dyrlægerne kigger lidt skeptisk når jeg fortæller hva hun bliver fodret på, men erkender at hun ser flot ud :lun:

Begynder at tænke BARF tanker når hun er færdig med at vokse. PT er hun ca 80 høj og 54 kg.Mors lille pus :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville springe direkte ud i det rå. ;)

Har set easy barf hos min forhandler, men synes ærligt talt det er dyrt, og det virker lidt som noget snask at have med at gøre :)

Min forhandler sælger det mest som "ferie-barf", da det er praktisk at tage med på tur.

 

Jeg har dog aldrig prøvet det, så mine meninger er udelukkende baseret på billeder og Info på pakken. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker også om det er ZiwiPeak du tænker på??

 

Jeg har kigget på det, men det er virkelig dyrt. Mine hunde spiser kød (og hvalpen supplerer med tørfoder til måltid nr. 2) og synes ærlig talt at det er meget nemt at fodre med rigtigt kød.

Den første måned skulle vi selvfølgelig lige have det hele kørt ind, men nu kører den bare på rutinen. Det sværeste er at vælge hvilke spændende varianter de skal have den næste måned når jeg handler :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis din hund trives rigtig godt på det du giver nu (og det lyder det som om), hvorfor vil du så skifte til råt?

 

Læste den her artikel om BARF forleden: http://bagsvaerd-dyreklinik.dk/faktaombarf.html

min oprinelige ide var at det skulle mindske risikoen for mavevendinger markant.

tak for linket. Spændende læsning :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker også om det er ZiwiPeak du tænker på??

 

Jeg har kigget på det, men det er virkelig dyrt. Mine hunde spiser kød (og hvalpen supplerer med tørfoder til måltid nr. 2) og synes ærlig talt at det er meget nemt at fodre med rigtigt kød.

Den første måned skulle vi selvfølgelig lige have det hele kørt ind, men nu kører den bare på rutinen. Det sværeste er at vælge hvilke spændende varianter de skal have den næste måned når jeg handler :5up:

Nu er min hund en anelse større end dine;-) så er ikke sikker på min fryser ville kunne klare. Presset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ziggys mor

Jeg har barfet i 4-5 mdr og syntes min hund trives godt der på. Men efter den artikel der også kommer op i den her tråd, så ved jeg ikke om jeg tør. Syntes det er så svært at finde rundt i. Forhandleren siger jo self at det er det bedste, dyrlægerne siger det er noget værre noget, men begge kan jo have en bagtanke med det. Og jeg har ikke viden nok til, at vide hvad en hund har brug for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har barfet i 4-5 mdr og syntes min hund trives godt der på. Men efter den artikel der også kommer op i den her tråd, så ved jeg ikke om jeg tør. Syntes det er så svært at finde rundt i. Forhandleren siger jo self at det er det bedste, dyrlægerne siger det er noget værre noget, men begge kan jo have en bagtanke med det. Og jeg har ikke viden nok til, at vide hvad en hund har brug for.

ja, lige præcis. BARF er et meget kontroversielt emne i hundeverdenen...... Syntes det er svært, for der er en masse gode argumenter som taler både for og imod :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg besøgte også Easybarf på Ballerup udstillingen og har selv tænkt at skifte til det. Min hund på ca. 23 kilo skal have lidt over 100 g om dagen ialt, det er pladsbesparende. vi fik 2 prøver med hjem som han hurtigt har tømt.

Jeg vil læse lidt mere om det og følge med her.

Kh. M-B

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...