Hop til indhold

Min hund er jaloux?


NickiA
 Share

Recommended Posts

Jo altså jeg har prøvet, og nogle gange accepterer hun det men andre gange så bliver hun jaloux og begynder at gø af den anden hund. Og hun er egentlig ikke en gøende hund og gør egentlig kun i nogle situationer som bla. er når jeg giver en anden hund opmærksomhed og det ikke passer hende.

Hun prøver også at jage dem lidt væk, og der ligger min bekymring mest, for selvom hun ikke napper/bider så kan det være at hun fremprovokerer en reaktion hos den hund, hun ser sig sur på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg vil frem til er måske bare at det at hunden bliver "jaloux" når ts vil klappe andre hunde er en helt naturlig adfærd som ikke betyder at hendes hund er sær! Det er ikke en adfærd man med vold og magt skal bekæmpe, hvis det er et stort behov for ts at kunne klappe andre hunde når hendes egen hund er med så må det trænes, men jeg er i den grad træt af at hunde bare skal kunne med alle og at man bare skal kunne have sin hund med til alt;)

og at gå ture hvor det er nødvendigt at fremmede hunde skal komme så tæt at mine hunde bliver utilfredse er bare så langt fra hvad jeg gør i min dagligdag, vi er forskellige og må vælge den form vi ønsker, når bare man husker at det ikke er naturlig hundeadfærd at være venlig over for fremmede voksne hunde der "tager" ens resurse ;) og det er ikke hunden der er sær ;)

Men du snakker også om fremmede hunde. Jeg snakker om hunde, som han møder jævnligt i en sammenhæng, hvor jeg finder det naturligt at klappe dem. Og derfor er hunde i mit hjem bare nødt til at vænne sig til, at jeg kæler med andre hunde nogle gange og at der ikke sker noget ved det.
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde i en overgang lidt bøvl med Thor, som blev jaloux når andre hunde ville i nærheden af mig.. Så skyndte han sig hen og maste alt han kunne for at komme mellem den anden hund og mig, og det var lige meget om det var en helt ny hund, eller en legekammerat han havde haft helt fra lille hvalp.

Det vi har gjort, er at have nogle Thor-bidder med. Altså godbidder som det kun er ham der må få.

Når så vi var i en situation hvor der var andre hunde henne og blive nusset af mig, så fik han en af dem, og lærte ret hurtigt at ''hey, når ''mor'' nusser med andre hunde så får jeg mad'', og derved lærte han let at forholde sig roligt. I vores tilfælde brugte vi cocktailpølser (Thors all-time favoritsnack), så måske det ville være en mulighed for dig også, hvis din hund reagerer godt på godbidder?

Vi kommer tit i hundegårde og skove, og møder ofte folk hvor deres hunde vil hen og hilse, så vi satte ret hurtigt ind over den form for opførsel, da vi mener at vi skal have lov til at kunne hilse på de hunde der kommer hen og vil hilse på os.

I dag har han det helt fint når der kommer andre hunde hen til os. De må endda gerne sidde på skødet. Han har lært at det er hans ''forældre'' og vi efterlader ham altså ikke bare fordi vi nusser en anden hund kortvarigt. Han får selvfølgelig speciel opmærksomhed hvis han bagefter kommer hen og vil nusses, da han er vigtigere end de andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var skam så lidt :)

Man kan jo ikke med sikkerhed sige at det vil virke, men det er i hvert fald et forsøg værd. Kender en del der har benyttet sig af samme trick, som også har haft gode resultater...

Håber i hvert fald dine problemer snart er ovre, eller i hvert fald er faldet lidt.. Det kan være virkelig frustrerende at have en hund der ikke vil acceptere at man hilser på andre..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...