Hop til indhold

Hvad er egentlig forskellen på Turid Rugaas og Cesar Millan?


Lonny
 Share

Recommended Posts

Hvis det var her i DK, så tror jeg at jeg har hørt om det kursus... Hørte i hvert fald noget fra et kursus (flere år siden), hvor sympatien pludselig kunne ligge et meget lille sted.

 

Det var i DK og det er en del år siden

 

Turid Rugaas har præcis det, som mange andre intsruktører, som gør at jeg komplet vælger dem fra. Når nogen mener de har opfundet den dybe tallerken, så bliver de indimellem helt ensporede. Det er hverken konstruktivt for instruktør eller elev. Det har jeg altså også set et par eksempler på med danske instruktører.

 

Det er aldrig godt at tro, man ved det hele. Det skaber en kæmpe lukkethed for andres erfaringer og meninger og det er skidt for alle. Den der "ved alt" kommer aldrig videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altsaa forkert.... Han har jo arbejdet med hunde siden han var ganske ung... F.eks. i en hundesalon... Og han havd ejo allerede sit hunde center foer han blev beroemt...

 

det var så ikke lige det jeg mente. Jeg skrev ud fra hvad jeg opfattede dem som. Og har hørt dem sige. Jeg synes der er stor forskel på at have været funtionel hundeejer og træner i måske 30 - 40 år før man skriver en bog - og derved bliver kendt. Og så til at have øvet sig i barndommen på nogle hunde og så på flere hunde i en salon og så tænke hey, jeg kan få hunde til at lystre - jeg laver et center og så bliver jeg castet til et tv show og dermed blev han berømt.

Jeg tænkte på milans tidligste programmer, hvor han virkede temmelig blank på alt andet end at sætte en stram line på hunden og tvinge den til det. Idag virker han jo til at have opdaget almindelig hundetræning, aktivering og alt muligt andet inden for hund. Og det var det jeg mente at det først var nu han var ved at lære noget mere om hund.

 

Men egentlig har Korvis skrevet det jeg mener;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er aldrig godt at tro, man ved det hele. Det skaber en kæmpe lukkethed for andres erfaringer og meninger og det er skidt for alle. Den der "ved alt" kommer aldrig videre.

 

Måske er det én af de ting de har tilfældes og som gør at nogen ikke rigtig kan med nogen af dem, nemlig det at de mener de alene ved alt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er det én af de ting de har tilfældes og som gør at nogen ikke rigtig kan med nogen af dem, nemlig det at de mener de alene ved alt?

 

En anden hundeadfærdsperson (Freddy W Christiansen) har engang udtalt noget i retning af at det eneste to hundeadfærdsfolk nogensinde kan blive enige om er at alle de andre tager fuldstændigt fejl.

 

Hans tese ser ud til at holde langt hen ad vejen.

Link til indlæg
Del på andre sites

En anden hundeadfærdsperson (Freddy W Christiansen) har engang udtalt noget i retning af at det eneste to hundeadfærdsfolk nogensinde kan blive enige om er at alle de andre tager fuldstændigt fejl.

 

Hans tese ser ud til at holde langt hen ad vejen.

 

Han sagde nu "trænere" ;-)

 

Vil du uddybe?

Jeg kan nemlig ikke se at du har ret i din påstand

Link til indlæg
Del på andre sites

En anden hundeadfærdsperson (Freddy W Christiansen) har engang udtalt noget i retning af at det eneste to hundeadfærdsfolk nogensinde kan blive enige om er at alle de andre tager fuldstændigt fejl.

 

Hans tese ser ud til at holde langt hen ad vejen.

 

Jeg syntes nu at jeg har mødt rigtig mange hundeadfærdsfolk som er villige til at indrømme at de ikke ved alt, og at andre måske ved bedre end de gør på lige ntop dette område. Og den slags folk har jeg langt større respekt for end de folk der påstår at vide alt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes nu at jeg har mødt rigtig mange hundeadfærdsfolk som er villige til at indrømme at de ikke ved alt, og at andre måske ved bedre end de gør på lige ntop dette område. Og den slags folk har jeg langt større respekt for end de folk der påstår at vide alt...

 

Det er også min oplevelse.

 

Naturligvis kan man som helt ung og grøn tro, man har alle svarene, det ligger i alderen, men med tiden opdager man, at man tog grueligt fejl.

Jo mere man lærer des mere opdager man, hvor lidt man egentligt ved, en floskel, men ikke desto mindre sandt. Det skal så ikke forveksles med den viden praktiske erfaring giver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, du er vel uenig med Freddy på det punkt...

 

Tro hvad du vil..

 

Desuden har i lige brugt kræfter på også at være uenige med Turid Rugaas. Og naturligvis er i også uenige med Cesar...

 

Jeg har fortalt om en episode med Turid, hvor jeg var uenig omkring min hund, som jeg trods alt kendte bedst og at Turid var uenig med alle os andre om det meste og det var det.

Jeg har intet nævnt om CM i denne tråd, men plej du bare dine fordomme

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har intet nævnt om CM i denne tråd, men plej du bare dine fordomme

 

Nå, jeg havde ellers håbet du var uenig med Cesar..

Den tese med hundetrænerne er ikke noget jeg har fremsat, det er Freddy W. du bør være uenig med der.

Men mine fordomme går i retning af at tesen ikke er hevet ud af den tynde luft..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, du er vel uenig med Freddy på det punkt... Desuden har i lige brugt kræfter på også at være uenige med Turid Rugaas. Og naturligvis er i også uenige med Cesar... ;)

 

Hvis i inkluderer mig, så vil jeg da takke for æren af at blive udnævnt til adfærdsterapeut (eller træner), men tror måske at det er lidt skudt over målet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...