Hop til indhold

Hvalp alene hjemme


Garfield
 Share

Recommended Posts

Gæst Beaglepack
Nej du er da ikke dum jeg tænker at det er godt at høre jeres erfaringer fordi jeg altid vil kunne trække på noget af det. Men jeg synes bare ikke man behøver skrive det som om, at det man selv har gjort med sin hund det er lov. Dermed at vi alle har forskellige måder at gøre det på. Jeg vil have i baghovedet at mange af jer har skrevet, at 3 uger måske er mest optimalt, men nu har vi sat 14 dage af til at starte med, og så tager vi det stille og roligt, og der hvordan det går.

 

 

Okay

Men så vil jeg skrive om mine erfaringer.

 

I alle de år jeg har haft hunde - har jeg aldrig bekymret mig omkring alene hjemme delen. Jeg har overhovedet ikke skænket det en tanke, men gået på de tidspunkter jeg havde behovet for det. Jeg skal lige sige at jeg er hjemmegående - så det er begrænset hvor meget alene hjemme tid mine hunde har.

 

Det eneste jeg har gjort en del ud af er at mine hvalpe ikke blev efterladt alene før der var gået nogle uger og her taler vi om i hvert fald en måneds tid. Jeg har brugt denne indledende tid til at knytte min hvalp til mig og den øvrige familie, samt den almindelige hver dag. I første omgang handler mit hundehold om at vi går frem i små skridt og her er renligheden en del af forløbet, da jeg mener den er meget nødvendig at have fokus på. Derfor har jeg også allieret mig med hjælp i det omfang at jeg ikke kunne være hos mine hvalpe/hunde.

Man skal også huske at det at gå i bad, på toilet, ud med skraldespanden, ud efter post, lue/rive udenfor huset også er en del af det at være alene.

 

Mine beagler er ret trygge ved at være alene nu - de gider ofte ikke engang at tage i mod os når vi kommer hjem :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nej du er da ikke dum jeg tænker at det er godt at høre jeres erfaringer fordi jeg altid vil kunne trække på noget af det. Men jeg synes bare ikke man behøver skrive det som om, at det man selv har gjort med sin hund det er lov. Dermed at vi alle har forskellige måder at gøre det på. Jeg vil have i baghovedet at mange af jer har skrevet, at 3 uger måske er mest optimalt, men nu har vi sat 14 dage af til at starte med, og så tager vi det stille og roligt, og der hvordan det går.

 

Jeg synes du gør det rigtige Garfield. Vi tager alle sammen det vi kan bruge, og glemmer det vi ikke kan bruge. Altså, hvis man skulle følge alles råd, ville både hund og ejer da blive helt rundforvirret :mrgreen: Derfor kan man jo sagtens høre på hvad folk siger og have det i baghovedet, som du også skriver.

 

Faren ved selv at sortere kan bare være at ting ikke altid kan skilles ad, og samtidig komme til at virke. Hvis jeg f.eks. kun tager Beaglepacks: Jeg har aldrig skænket det en tanke, men gået når jeg havde behov for det,.. men glemmer at hun faktisk har gået en månedstid sammen med hvalpen for at den skulle blive tryg ved alle mulige ting, så er det ikke brugbart. (undskyld Beaglepack at jeg lige bruger dit indlæg som eksempel).

 

Rigeligt til at vænne hunden til at være alene. Men det jo så hendes erfaring. Og jeg vil så prøve at gøre det samme, men fornemmer jeg at hunden har brug for mere tid, så giver jeg den det.

Undskyld, så er der noget jeg har misset. Jeg har ikke læst noget om hvordan din opdrætter plejer at lære hvalpe at være alene. Men hvis det ikke er et problem at sikre mere ferie, så er vores diskussion jo fuldstændig ligegyldig. :-D

 

Nej det kan godt være du ikke ville nyde noget af det, men nu gør vi tingene forskelligt. Og lige som jeg respekterer din måde at gøre det på, må du jo også respektere min. Det jo ikke fordi vi er ude i mishandling her. Jeg kan godt finde ud af at aflæse en hunds signaler, og den får den tid den har behov for, også hvis det er mere end 14 dage.

Forskellen er måske at jeg faktisk har prøvet det 3 gange. Og jeg ved ikke hvad det er du mener jeg skal respektere, for jeg har ikke kunne læse at du har en plan, blot at du suger til dig (hvilket der bestemt ikke er noget galt i) og har bestemt dig for at 14 dage må være nok. Jeg synes så ikke du lytter til at det tager tid at lære en hvalp at være alene,.. men det kan jeg da godt respektere, hvis det er. Du spurgte, jeg svarede bare. :vedikke:

 

Se det kom til at lyde grimmere end jeg mener det, håber du kan bære over med min begrænsede måde at udtrykke mig på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Faren ved selv at sortere kan bare være at ting ikke altid kan skilles ad, og samtidig komme til at virke. Hvis jeg f.eks. kun tager Beaglepacks: Jeg har aldrig skænket det en tanke, men gået når jeg havde behov for det,.. men glemmer at hun faktisk har gået en månedstid sammen med hvalpen for at den skulle blive tryg ved alle mulige ting, så er det ikke brugbart. (undskyld Beaglepack at jeg lige bruger dit indlæg som eksempel).

 

 

Undskyld, så er der noget jeg har misset. Jeg har ikke læst noget om hvordan din opdrætter plejer at lære hvalpe at være alene. Men hvis det ikke er et problem at sikre mere ferie, så er vores diskussion jo fuldstændig ligegyldig. :-D

 

 

Forskellen er måske at jeg faktisk har prøvet det 3 gange. Og jeg ved ikke hvad det er du mener jeg skal respektere, for jeg har ikke kunne læse at du har en plan, blot at du suger til dig (hvilket der bestemt ikke er noget galt i) og har bestemt dig for at 14 dage må være nok. Jeg synes så ikke du lytter til at det tager tid at lære en hvalp at være alene,.. men det kan jeg da godt respektere, hvis det er. Du spurgte, jeg svarede bare. :vedikke:

 

Se det kom til at lyde grimmere end jeg mener det, håber du kan bære over med min begrænsede måde at udtrykke mig på.

 

Jeg tror desværre ofte man går skævt af hinanden generelt på debatsider, og det er den mørke side af at kommunikerer sådan et sted nogle gange.

Men i bund og grund er alle her vel egentlig bare interesseret i at gøre det bedste for sin hund, der er så forskellige måder at nå dertil på. Netop i forhold til bla race og hvordan man agerer ift den.

 

Og jeg kan ikke understrege tydeligt nok at jeg vil gøre alt for at min lille hvalp er tryg og glad. Men da det er første gang jeg skal have en hvalp, er jeg også nødt til at prøve mig frem. Det gør jeg ved at bruge min sunde fornuft, og samtidig trække på nogle af de erfaringer og historier i er kommet med, som jeg synes giver mening.

Men jeg skal jo starte et sted, og jeg kan ikke bruge alles erfaringer, så derfor startede jeg egentlig ud med at bruge min opdrættets forslag om 14 dages indkøring. Er den lille ikke klar der, jamen så må jeg bare forlænge det.

Og jeg håber herved, at jeg har gjort mig det klart nok hvad min hensigt har været ved, at få jeres historier. 😉

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...