Hop til indhold

Navneændring...

Gæst Vict0657
 Share

Recommended Posts

Gæst Vict0657

Hej alle hunde elskere som jeg selv :-)

Jeg har fået en sød, lækker pomeranian-han på 5 år. Han hedder Dolph - hvilket ikke tiltaler mig det mindste..

Han er en rigtig dejlig og nem hund, men jeg vil rigtig gerne give ham et nyt navn. Faust. Jeg har prøvet og set, om han ville reagere hvis jeg kaldte ham, Faust, og han reagerer super fint! Selvfølgelig reagerer han en tand bedre ved Dolph, men jeg vil gerne lige høre jer om, om i synes det er ok jeg kalder ham Faust i stedet for Dolph. Normalt ville jeg selv sige, at det burde man ikke gøre, da det ville forvirre hunden, men han virker ikke forvirret overhovedet. Han kommer når jeg kalder ham Faust og slikker mig hele tiden selv ved kald af det nye navn. Vil i mene at det er ok, eller at jeg bør blive ved det oprindelige navn? - Folk snakker bare altid om den skide flodhest der, og det er virkelig ucharmerende at kalde på ham i hundeskoven.. der bliver altid grint en del.

Håber i kan komme med lidt positivt input!

Vh Sabrina S.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Vict0657

Tusinde tak for jeres svar! - Fik nemlig lidt dårlig samvittighed fordi jeg er bange for at forvirre ham. Jeg belønner ham og gør klart for både ham og familie/venner, at han hedder Faust nu, så de ikke stadig kalder ham Dolph og skaber mere forvirring end nødvendigt. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og reelt set, ender navnene jo ofte med ikke rigtig at have en betydning for vores kære hunde alligevel :roll:

De fleste af os bruger deres navne så ofte, og i så forskellige sammenhænge, så vi højest kan forvente, at de har en ide om, at det muligvis har noget med dem at gøre, når vi siger navnet :blink: Min Cintas kom-kommando er f.eks. "Cinta - kom!" (hvor "kom" vel egentlig er den reelle kommando) og "Cinta" er egentlig mest for at få hendes opmærksomhed... Jeg kunne sikkert lige så godt kalde "Banan - kom!" :stupid: Desuden har de fleste hunde jo så mange kælenavne alligevel, så jeg kan ikke tro, at en navneændring, kan have den helt store effekt på hunden... Så længe man selvfølgelig er bevidst, om at det er det, man gør, og derfor er lidt mere tålmodig i starten :-D

Link til indlæg
Del på andre sites