Hop til indhold

Når han selv tilbyder.........


Annette
 Share

Recommended Posts

skal han så have et fri?

 

Er gået massivt igang med at træne "at gå på plads/følge (følge brugte vi da vi gik til Rally, så det fortsætter jeg med).

 

Når vi går tur og jeg "kræver" at han skal gå følge giver jeg ham fri, når vi har gået den distance jeg mener han kan klare. Så har han fri til at snuse. MEN.....

 

Han er blevet supergod til selv at tilbyde at gå følge. Skal jeg i den situation give ham et fri? Jeg har jo ikke "krævet" af ham at han går følge. Eller har han lov til at gå følge så længe han selv vil? Er rigtig meget i tvivl.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis din hund selv tilbyder det kan du jo sige: "følge" og så give ham ros for det, indtil du siger fri. Jeg ville ikke sige fri hvis jeg ikke havde bedt om en bestemt adfærd, men måske slut hvis jeg ikke gad have ham klistret op ad mig. Men mens I træner at følget skal blive bedre (formoder jeg), synes jeg du skal lade dig træne til at sige ordet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvilken slags hund han er... Min den ene - Johna - stopper ret hurtigt med sin plads med kontakt når hun opdager der ikke vanker belønning. Den anden... Suk... Det har taget VIRKELIG lang tid at få hende vænnet af med adfærden igen...

 

Endte med at bruge Siris løsning på samme problemstilling. Gå tur uden nogen former for belønning på mig, stirre ud i luften og virkelig være røvkedelig... Det er blevet hundrede gange bedre, men hun kan stadig finde på det... Så pas på med at belønne frivillig adfærd i denne situation, hvis han er en hund der kan finde på at eskalere...

 

karla og jeg endte jo med, at hele gåturen var hende der gik og stirrede op på mig :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...