Hop til indhold

Bedste sele

Gæst Aussien_Smokey
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussien_Smokey

Hej hundefolk.

Hvad er jeres erfaring, mht til den bedste hundesele?

Jeg har både en i nylon, som viste sig at være for stor. Så har jeg en i læder som jeg synes er alt for voldsom.

Også har jeg købt en ny i refleks, men der giver spænderne sig utrolig hurtigt, så den glider rundt.

Jeg har en australsk hyrdehund. Og er på kig efter en sele der ikke er så bastandig - hun trækker lidt engang i mellem hvis der er er noget der er meget spændende.

Hvilken sele vil i foreslå og hvorfor?

Vil helst have en sele der har en snor mellem forbenene også.

Mvh Aussien_Smokey

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en Hurtta T-sele, som jeg elsker! De laver også en Y-sele. Generelt synes jeg at man får ok kvalitet for pengene. Ellers er der Treponti selerne, som skulle være rigtig gode (når de er justeret ind). Bella er temmelig lette og kan holde til lidt af hvert:5up:

Jeg ved at både Hurtta T-selen og Trepontien ligger godt på de mere robuste hunde. Er din den slanke eller kraftige type? Altså, hunden:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har brugt forskellige typer sele blandt andet Hurrtas T sele og Julius K9 selen - jeg har også en svinedyr Kenjan sele som er meget voldsom - ligger tungt på hunden.

Nu har jeg anskaffet 3 ponti seler til alle mine beagler - og jeg har aldrig haft en bedre sele. Den sidder som støbt - intet strammer, ingen pels sætter sig fast - og jeg oplever mine hunde bevæger sig meget mere frit - de er simpel hen holdt op med at trække - men går helt normalt af sted.

Jeg bruger step in selerne - kan kun anbefales - men selen passer nok bedst til hunde med dybe brystkasser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har efter mange forsøg endt på en Julius K9, den sidder godt, men Luca kan godt komme ud af den hvis hun virkelig vil! Det er så ikke et problem, da det kun sker hvis hun er bange, og vi undgår de situationer.

3 Ponti selen, dur slet ikke her. Der er alt for meget foran brystet. Det er fordelen ved Julius K9, den kan justeres foran.

Link til indlæg
Del på andre sites

:hjerte: Beaglepack, du er den herinde, jeg lytter mest til - har derfor lige bestilt 2 TrePonti seler til mine vildbasser - fandt dem her, som er lidt anderledes end dine - sætter virkelig min lid til, at de vil virke lidt bedre end de mange andre vi har prøvet:

https://www.crtzoo.com/sele-rimini-p-3742.aspx. Lige nu har jeg 2 Halti næseseler, men min lille pige HADER den inderligt. De går faktisk pænt det meste af tiden - problemet opstår, når en kat, et egern eller en anden spændende hund kommer forbi - så er de VIRKELIG stærke og kan næsten hive mig omkuld. Og det er fy-fy for mine stakkels led, der er så ømme af slidgigt og jeg er ødelagt i flere dage efter.. GLÆDER mig, til de kommer med posten :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
:hjerte: Beaglepack, du er den herinde, jeg lytter mest til - har derfor lige bestilt 2 TrePonti seler til mine vildbasser - fandt dem her, som er lidt anderledes end dine - sætter virkelig min lid til, at de vil virke lidt bedre end de mange andre vi har prøvet:

https://www.crtzoo.com/sele-rimini-p-3742.aspx. Lige nu har jeg 2 Halti næseseler, men min lille pige HADER den inderligt. De går faktisk pænt det meste af tiden - problemet opstår, når en kat, et egern eller en anden spændende hund kommer forbi - så er de VIRKELIG stærke og kan næsten hive mig omkuld. Og det er fy-fy for mine stakkels led, der er så ømme af slidgigt og jeg er ødelagt i flere dage efter.. GLÆDER mig, til de kommer med posten :)

Ahh jeg bliver jo helt :oops: og samtidig rørt over at nogen herinde lytter til det jeg skriver:hjerte:

3 ponti selen har vist sig at være det helet rigtige her og det bedste af det er at ingen af mine hunde har nogen mulighed for at kunne trække sig ud af denne sele - det kan de med hurrta selen - så den tør jeg slet ikke bruge mere.

Jeg håber dine hunde og dig bliver rigtig glade for den nye sele :-D

Her Charlie i ført sin 3 ponti sele

DSC03565.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussien_Smokey

Okay tak for jeres svar. Jeg må nok hellere tage et sted hen hvor man kan prøve selen. Jeg ville ellers tro at den ville trække mere når der ikke er noget der går imellem forbenene.

Jeg tror smokey er den lette type, 50 over skuldrende og vejer omkring 20 kg.

250089_2152463930834_1190103_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites