Hop til indhold

Min hund stresser hos andre.


NickiA
 Share

Recommended Posts

Vil lige starte med at sige at jeg har snakket med dyrlægen, og næste skridt bliver også en adfærdterapeut men nu ville jeg lige høre herinde om der er nogle der har samme erfaring og eventuelt ville kunne hjælpe.

 

Jeg har et problem når jeg har skulle haft passet Aya, det er ikke alle steder, hun har været passet hos flere af mine venner uden problemer, men den røde tråd der har været at det har været steder hun har besøgt meget med mig før de passede hende der. (nogle steder med hunde og nogen uden)

 

Men andre steder, bla. hos opdrætter eller andre cavalier ejere som både hun og jeg kender, så er det resulteret i at hun har stresset fuldstændig op, hun har ikke kunne finde ro, har ikke kunne finde sin plads i forhold til den/de andre hunde. Hun bliver urenlig også selvom hun har fri adgang til have. Hun gør hele tiden og er generelt en meget sørgelig hund de dage.

 

Lige nu snakker vi om at jeg tager ud og besøger eventuelle pasnings steder sammen med hende, og lærer hende stedet at kende sammen med mig før hun bliver passet der. Men f.eks. hos opdrætter som hun jo kender godt der er også problemer og det er self. dybt frustrerende at jeg har en hund der er rigtig ked af det, og folk der får en dårlig oplevelse ved at passe min hund.

 

En mulighed kan være at hun ikke kan fungere med flere hunde som hun ikke er vokset op med ligesom mine venner og forældres hunde. En anden kan bunde i ren og skær usikkerhed. Men det vigtigste er bare at finde en metode som kan hjælpe hende til at falde til ro.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun bliver ikke passet ude så ofte, altså i denne måned skal hun passes to gange hvilket er udover det sædvanlige men hun er måske blevet passet ude 8-10 gange i løbet af året.

Hos nogle af mine veninder der har hund er der ingen problemer og hun falder ikke ned igen efter et par dage, hun har været passet ude en uge uden nogen form for fremskridt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...