Hop til indhold

Vaccine?


Gæst Noanoa
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

 

Det siges, eller jeg har læst det er bedst at vente med vaccine til de er 12-14 uger..

 

Hvad er jeres erfaringer?

 

Er jeres vaccineret?

 

Er det nødvendigt, som vi selv bliver vaccineret?

 

Ingen tvivl, hvis det er noget den skal, gør vi det, som med vores børn, men ville bare hører jeres mening..

 

Det er noget med det er med 1 mdrs mellemrum?

 

Pris ville jeg også gerne hører, så vi kan lave lidt budget..:-)

 

Mange tak hvis I giver jer tid til at svare, eller evt. henvise til sider.

Link til indlæg
Del på andre sites

den skal vaccineres ved 8 og 12 uger ... og chippes ved samme lejlighed, hvis dette ikke er gjort fra opdrætters side, men eftersom det er en blandingshvalp er det næppe....

 

Vi gav 1300 kr for 2 gange vaccine, en ormekur, chipning og generelt sundhedseftersyn... men har ingen ide om det er i den dyre eller den billige ende.... det er hip som hap i min verden, så længe man har det godt med sin dyrlæge...

 

Herefter skal de vaccineres årligt så vidt jeg husker...

 

Ikke fordi det dækker vaccine, men har i overvejet at sygeforsikre?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundesyge, parvovirus, smitsom leverbetændelse, leptospirose, parainfluenza-virus............ selvfølgelig skal hunden vaccineres.......

 

Intervallerne slås de lærde om........spørg din dyrlæge - herunder også hvad han/hun finder relevant at vaccinere imod i dit område.

 

Hunden skal herefter revaccineres een gang årligt........

 

Skal vovse med til udlandet, er der helt specielle regler for rabiesvacc - ormekure m.v.

 

:eek:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Jeg mener det er meget vigtigt at man vaccinere sin hund ordenligt, for det er med til at holde de slemme og dødelige sygdomme nede. De kan jo ikke overleve, hvis de ikke kan smitte.

 

Din hvalp bør vaccineres når den er 8 uger og 12 uger. Den SKAL også mærkes enten med tatovering eller chip, det er vist et lovkrav nu til dags. Din hund SKAL også vaccineres, hvis du vil gå til hundetræning med den.

 

mht pris, så kan jeg give et eksempel fra min egen dyrelæge.

 

1 Basisvaccine - 543,00 kr.

+ sundhedsundersøgelse - 468,00 kr.

 

Chipning alene koster 730,00 kr. men i forbindelse med anden bahandling fåes den til 473,00 kr.

 

Så her ville du kunne få de 3 ting for 1484,00 kr. for første behandling (vaccine)

 

2 basisvaccine (2 gang 12 uger) koster 309,00 kr.

 

Priserne her er fra Odense Dyrehospital, og de kan være anderledes andre steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Hejsa.

 

Det siges, eller jeg har læst det er bedst at vente med vaccine til de er 12-14 uger..

 

Hvad er jeres erfaringer?

 

Er jeres vaccineret?

 

Er det nødvendigt, som vi selv bliver vaccineret?

 

Ingen tvivl, hvis det er noget den skal, gør vi det, som med vores børn, men ville bare hører jeres mening..

 

Det er noget med det er med 1 mdrs mellemrum?

 

Pris ville jeg også gerne hører, så vi kan lave lidt budget..:-)

 

Mange tak hvis I giver jer tid til at svare, eller evt. henvise til sider.

 

Jeg vaccinere mine hvalpe når de er 8 uger gamle, så kan hvalpekøberen tage dem på gaden med det samme. Den nye ejer skal så vaccinere dem igen når de er 12 uger gamle.

Hvis hvalpen ikke er vaccineret af opdrætteren skal den vaccineres som ca. 10-12 uger gammel også igen 4 uger senere.

Unghunden bliver vaccineret igen når den er 1 år gammel med den "store vaccine". Derefter vaccinere jeg kun hvert 3. år - hvis altså ikke hunden skal til udlandet pga. konkurrence, parring mv.

 

Jeg ved godt dyrlægerne anbefaler at hunden bliver vaccineret hvert år - men de skal jo leve af et eller andet og med mindre din hund bor i et særdeles "travlt" er der ingen grund til det (travlt = fremmede hunde ind og ud hele tiden); flere af sygdommende som vaccineres imod er tilmed meget sjældne i danmark. Mange opdrættere, især i udlandet, er derfor begyndt at indføre en nul-vaccinations-politik. Jeg vil dog gerne være sikker og vaccinere derfor hvert 3. år - det antal år som de fleste selvskaber bag vaccinationerne anbefaler. Dansk Kennel Klub har forøvrigt en 4 års vaccinations politik

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vaccinere mine hvalpe når de er 8 uger gamle, så kan hvalpekøberen tage dem på gaden med det samme. Den nye ejer skal så vaccinere dem igen når de er 12 uger gamle.

Hvis hvalpen ikke er vaccineret af opdrætteren skal den vaccineres som ca. 10-12 uger gammel også igen 4 uger senere.

Unghunden bliver vaccineret igen når den er 1 år gammel med den "store vaccine". Derefter vaccinere jeg kun hvert 3. år - hvis altså ikke hunden skal til udlandet pga. konkurrence, parring mv.

 

Jeg ved godt dyrlægerne anbefaler at hunden bliver vaccineret hvert år - men de skal jo leve af et eller andet og med mindre din hund bor i et særdeles "travlt" er der ingen grund til det (travlt = fremmede hunde ind og ud hele tiden); flere af sygdommende som vaccineres imod er tilmed meget sjældne i danmark. Mange opdrættere, især i udlandet, er derfor begyndt at indføre en nul-vaccinations-politik. Jeg vil dog gerne være sikker og vaccinere derfor hvert 3. år - det antal år som de fleste selvskaber bag vaccinationerne anbefaler. Dansk Kennel Klub har forøvrigt en 4 års vaccinations politik

 

Man skal jo så bare huske at hvis hunden skal med på rejse, er der lande der forlanger vaccination hvert år, rabies dog hver 3. år

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...