Hop til indhold

Tiggeri


Kessler
 Share

Recommended Posts

Så var der træning i "ikke at tigge" ved bordet til aftensmaden igen i aften :-) tæppet blev lagt frem og man skal blive på tæppet man må kigge men ikke tigge. Ikke en gang her til aften blev der lagt en savlende mund i skødet, ikke en eneste gang hoppede man op i min tallerken! Man blev på tæppet dog kom den pote lige udenfor tæppet men det er også kun anden aften vi træner, men sikke en dejlig aftensmad. Sådan! Er så stolt af ham :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er enig i at der er grænser og jeg tror også, at kender man sin hund, så ved man hvornår det er nok. Kessler er den type hund der stirrer på en, han kan sidde meget længe og han ligner en der forsøger at telepatere sine tanker til en " Gi mig en godbid......" "Kom vi skal ud til godbid skuffen " :slem:

 

Lige præcis.

 

Ninja kan også have en meget ... ehm .. insisterende stirren. Denne stirren er et typisk tegn på at hun er 'oppe i det røde felt' og faktisk ikke helt selv kan finde ud af at falde til ro igen, og dét synes jeg er synd. Men Ninja er generelt ret nem at 'tænde', og jeg ved da at der findes hunde som godt kan håndtere at 'mormor betyder godbidder'. Mollie, vores anden hund, er faktisk ret afslappet omkring mad - hun er da selvfølgelig interesseret, hun stresser bare ikke op over det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var der træning i "ikke at tigge" ved bordet til aftensmaden igen i aften :-) tæppet blev lagt frem og man skal blive på tæppet man må kigge men ikke tigge. Ikke en gang her til aften blev der lagt en savlende mund i skødet, ikke en eneste gang hoppede man op i min tallerken! Man blev på tæppet dog kom den pote lige udenfor tæppet men det er også kun anden aften vi træner, men sikke en dejlig aftensmad. Sådan! Er så stolt af ham :lun:

 

Jeg kan godt forstå du er stolt af ham tillykke :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige præcis.

 

Ninja kan også have en meget ... ehm .. insisterende stirren. Denne stirren er et typisk tegn på at hun er 'oppe i det røde felt' og faktisk ikke helt selv kan finde ud af at falde til ro igen, og dét synes jeg er synd. Men Ninja er generelt ret nem at 'tænde', og jeg ved da at der findes hunde som godt kan håndtere at 'mormor betyder godbidder'. Mollie, vores anden hund, er faktisk ret afslappet omkring mad - hun er da selvfølgelig interesseret, hun stresser bare ikke op over det :)

 

Hvilke andre situationer gør hun det, altså "er oppe i det røde felt" ? Jeg fornemmer slet ikke Kessler er andet end meget meget tålmodig og gerne venter uendeligt på at vi skal læse hans tegn, men måske tager jeg fejl :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej DorteDK

Tillykke hvor ser han super ud :-P det ser ud til at det var meget nemmere, end både du og jeg troede det ville være? Kessler er nu der hvor han selv hopper op i kurven så snart han kan se vi dækker bord, så det er bare rigtig dejligt.

 

Ja det var noget nemmere end jeg forventede :-) men hvor er det dejligt... han er ikke helt der endnu at han selv går på tæppet når vi skal spise. Det er da flot at Kessler selv hopper i kurven :klap:

 

Jeg skal bare sige "nu spiser vi - Zeus hen på tæppet" - så går han på tæppet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er i gode Dorte og Kessler! :klap: Det er sjovt med sådan nogle ting. Jeg husker ikke at have lært Karla at gå i kurven når vi spiste ved spisebordet, men det må jeg vel have gjort? :vedikke: for hun gør det ihevrtfald. Johna har aldrig lært det, men kopierer Karla... Desværre så gælder det ikke hos fremmede :roll: så de tigger som besatte især hos mine bedsteforældre. Men ok, min bedstefar stikker dem mad under bordet, så det er der måske ikke noget at sige til :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er i gode Dorte og Kessler! :klap: Det er sjovt med sådan nogle ting. Jeg husker ikke at have lært Karla at gå i kurven når vi spiste ved spisebordet, men det må jeg vel have gjort? :vedikke: for hun gør det ihevrtfald. Johna har aldrig lært det, men kopierer Karla... Desværre så gælder det ikke hos fremmede :roll: så de tigger som besatte især hos mine bedsteforældre. Men ok, min bedstefar stikker dem mad under bordet, så det er der måske ikke noget at sige til :lol:

 

Nu har vi ikke haft gæster mens dette her tiggeri-træning stod på så øhhh ved ikke lige hvordan Zeus så vil reagere - men har et håb om,:engel: han juleaften måske bliver på tæppet UDEN at tigge ved gæsterne :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har endnu heller ikke set hvad Kessler vil gøre hvis vi har gæster, men jeg håber at samme metode virker og at han bare gør som han plejer (modigt at bruge ordet plejer, allerede :pray:)

Kessler tigger stadig hvis vi er ude hos andre og jeg har ikke helt besluttet om jeg vil gøre et stor nummer ud af træne det væk, bla. fordi det som regel er nogen der selv har lært ham det og at det nu er noget de har sammen. Selvfølgelig siger jeg stop når jeg syntes han har fået nok, der er jo også lige en vægt der skal passes på :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæster her i huset no problem, det var når vi var ude hos andre jeg mente :oops: hvilket nok i virkeligheden er mere pinligt end hvis det var herhjemme

 

Ja det kan godt være ret pinligt, det er jeg enig i :oops:

Hvad er dine hunde en blanding af? de er simpelthen så skønne :lun: Hvor høje er de? De ligner lidt DSG men så alligevel ikke :vedikke: Ja jeg er lidt nysgerig

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kan godt være ret pinligt, det er jeg enig i :oops:

Hvad er dine hunde en blanding af? de er simpelthen så skønne :lun: Hvor høje er de? De ligner lidt DSG men så alligevel ikke :vedikke: Ja jeg er lidt nysgerig

 

De er DSG blandinger ;-) Så ja, de ligner lidt DSG'er. Karla - den sorte - er DSG mor blandet med lab/cocker far, hun er 37,5 cm over ryggen og vejer 9 kg. Johna - den brogede - er dsg mor blandet med dsg/jrt/ukendt (måske beagle?) far, hun er ca. 38 over ryggen og vejer 8 kg.

hunde_haven.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

De er DSG blandinger ;-) Så ja, de ligner lidt DSG'er. Karla - den sorte - er DSG mor blandet med lab/cocker far, hun er 37,5 cm over ryggen og vejer 9 kg. Johna - den brogede - er dsg mor blandet med dsg/jrt/ukendt (måske beagle?) far, hun er ca. 38 over ryggen og vejer 8 kg.

[ATTACH=CONFIG]114501[/ATTACH]

 

De er så søde ;-) hende Karla der er bare så lækker :lun: Johna er også sød men er bare forelsket i Karla ;-) (måske fordi hun lidt har en lab´s hoved, lidt måske :engel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

De er så søde ;-) hende Karla der er bare så lækker :lun: Johna er også sød men er bare forelsket i Karla ;-) (måske fordi hun lidt har en lab´s hoved, lidt måske :engel:)

 

Taak :genert: jeg er også selv ret vild med hende :mrgreen: Ikke-hunde mennesker mener bestemt at hun er en labbe-hvalp. Men når hun står ved siden af en labbehvalp, er det ret tydeligt, at det er hun på ingen måde :lol:

 

1463056_10151877446852054_1717354784_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

De er DSG blandinger ;-) Så ja, de ligner lidt DSG'er. Karla - den sorte - er DSG mor blandet med lab/cocker far, hun er 37,5 cm over ryggen og vejer 9 kg. Johna - den brogede - er dsg mor blandet med dsg/jrt/ukendt (måske beagle?) far, hun er ca. 38 over ryggen og vejer 8 kg.

[ATTACH=CONFIG]114501[/ATTACH]

 

Jeg turde ikke sige om der var JRT i Johna, men hendes ører ligner meget :-P Måske far var Parson Jack Russel blanding....

De er rigtig dejlige.... tak for svar

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Ja det var noget nemmere end jeg forventede :-) men hvor er det dejligt... han er ikke helt der endnu at han selv går på tæppet når vi skal spise. Det er da flot at Kessler selv hopper i kurven :klap:

 

Jeg skal bare sige "nu spiser vi - Zeus hen på tæppet" - så går han på tæppet ;-)

 

 

 

Hej DorteDK

Hvordan går det med projekt tigge fri : )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Kessler, det går bare så fint - i går aftes lå begge hunde under spisebordet mens vi spiste, den lille har jo været ret streng med at tigge - men nu er det blevet en rutine - når vi er færdige med at spise os mennesker ;-) så falder der et stykke af til dem hver.

Det kan være et lille stykke frikadelle - et lille stykke pølse, et stykke gulerod eller hvad vi lige får den pågældende aften :-) så jo jeg tænker tit - det kan vi takke Kessler for ;-) hvad med Jer - bliver han stadigvæk i kurven ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kessler, det går bare så fint - i går aftes lå begge hunde under spisebordet mens vi spiste, den lille har jo været ret streng med at tigge - men nu er det blevet en rutine - når vi er færdige med at spise os mennesker ;-) så falder der et stykke af til dem hver.

Det kan være et lille stykke frikadelle - et lille stykke pølse, et stykke gulerod eller hvad vi lige får den pågældende aften :-) så jo jeg tænker tit - det kan vi takke Kessler for ;-) hvad med Jer - bliver han stadigvæk i kurven ?

 

 

Godmorgen :vinken:

Ja Kessler har virkelig forstået budskabet og jeg oplever tit at han ligger sig i kurven så snart han kan se jeg begynder at lave mad, det har jo så den bonus at jeg heller ikke har en hund til at rende rundt om mig i køkkenet når der laves mad, så alt i alt JUBIII det går bare så godt, er mega stolt af ham :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...