Hop til indhold

Hudproblemer - små sår og tør hud


Gæst Crone
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg håber der nogle der har noget erfaring at trække på og kan hjælpe mig.

 

Jeg har en græsk gadehund jeg har haft i 6 år (han er 6 år gammel).

 

Han har altid haft loppeallergi og går med et loppe halsbånd vi købte på apoteket i august. Det hjalp rigtig meget på hans kløe og udslæt.

 

Han Begyndte dog at klø rigtig meget igen og fik små sår og tør flageagtig hud flere steder. Især i lysken men også forskellige andre steder. Vi gik til dyrlægen og han fik noget kløestillende (prednisolon). Vi tænkte at han jo nok var blevet bidt af lopper. Det hjalp rimeligt på kløen, men hans udslæt er der stadig uden bedring. Vi tog til dyrelægen igen som sagde han bare har tør hud, og jeg skulle begynde at give ham meget varieret kost og olie. (Fik han i forvejen. Dog er jeg begyndt at lave hans mad selv til om aftenen så han kun får kingsmoore pure kylling om morgenen. Han får koldpresset rapsolie til hvert måltid). Hans pels er fin og hans ører ser fine ud.

 

Det er 14 dages tid siden vi var til dyrlægen, men udslettet er der stadig og nu har han fået øjenbetændelse i det ene øje. Jeg kan blive nervøs for om tingene hænger sammen, og i så fald om han har noget allergi. Jeg vasker hans øje med kamille the.

 

Er der nogen derude der har et godt råd eller en anelse om hvad det kan være? Tager ham til en dyrlæge mere så snart jeg kan for at få flere øjne på det.

 

Hjælp!

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er pollen i kamillete, så det fraråder man nu om dage at man ikke bruger til øjenvask. Det kan jo i værste fald fremkallen en allergisk reaktion, hvis man ikke tåler det?

 

Køb noget saltvand i stedet?

 

Jeg ville nok få dyrlægen til at tage et skrab af udslettet. Prednisolon dæmper immunforsvarets evne til at reagere og derfor klør det mindre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg stopper med kamille the :) Selvom jeg nu ikke tror han har pollenallergi..

 

Ja det ville måske være en mulighed. Vil egentligt også bare gerne snart have taget noget test. Ja han har også fået prednisolon før, sommetider sammen med antibiotika fordi hans loppeallergi slog ud med sår :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han er fra græske hunde, så skriv til deres dyrlægekontakt Linda. Hun står under kontaktpersoner. Hvis han er fra DFAS, så skriv hans sygehistorie til Kristina fra Frederikssund dyrlægeklinik.???

Men første skridt er, at sikre at han ikke har ræveskab og i samme dyrlægekontrol burde du få taget en blodprøve til undersøgelse for leismaniainfektion. Denne infektion giver ofte hudproblemer og så læs om den, evt. på Græske hundes side. Prøven skal sendes til tysk laboratorium. Og svaret kommer meget hurtigt. Denne sygdom kan dukke op efter mange år og hvis de behandles hurtigt, kan de leve fint som andre hunde, men hvis infektionstallet er højt, så er behandlingen dyr og kan være livstruende.

Græskfødte hunde får desværre som vore danske også allergi,så skift evt til kornfri foder for at se om der hjælper.

hvilke type vovse er han???

Har selv 2 græske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lucky Luna:

Jeg kan evt. prøve at skifte til lakseolie ogen :) Han har det halsbånd på som virker i flere måneder mod lopper :)

 

Ulla h:

Jeg vil helt sikkert prøve at skrive til dem!

Jeg synes ikke umiddelbart det lyder som nogen af dele :/ Men jeg vil lige prøve at høre dyrelægen når han skal derind (igen) :)

Hans foder er kornfri, han får kingsmoore pure kylling med olie om morgenen og hjemmelavet mad om aftenen med olie :/ Så ved snart ikke hvad jeg mere skal gøre på madfronten andet end helt droppe færdiglavet foder.. : (

Han er en lidt udefinerbar type :P Cirka 13 kg og ligner for evigt lidt en hvalp ;P Hvad har du for nogle ? :D og hvor gamle er de?

 

Hvis han er fra græske hunde, så skriv til deres dyrlægekontakt Linda. Hun står under kontaktpersoner. Hvis han er fra DFAS, så skriv hans sygehistorie til Kristina fra Frederikssund dyrlægeklinik.???

Men første skridt er, at sikre at han ikke har ræveskab og i samme dyrlægekontrol burde du få taget en blodprøve til undersøgelse for leismaniainfektion. Denne infektion giver ofte hudproblemer og så læs om den, evt. på Græske hundes side. Prøven skal sendes til tysk laboratorium. Og svaret kommer meget hurtigt. Denne sygdom kan dukke op efter mange år og hvis de behandles hurtigt, kan de leve fint som andre hunde, men hvis infektionstallet er højt, så er behandlingen dyr og kan være livstruende.

Græskfødte hunde får desværre som vore danske også allergi,så skift evt til kornfri foder for at se om der hjælper.

hvilke type vovse er han???

Har selv 2 græske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lucky Luna:

Jeg kan evt. prøve at skifte til lakseolie ogen :) Han har det halsbånd på som virker i flere måneder mod lopper :)

 

Ulla h:

Jeg vil helt sikkert prøve at skrive til dem!

Jeg synes ikke umiddelbart det lyder som nogen af dele :/ Men jeg vil lige prøve at høre dyrelægen når han skal derind (igen) :)

Hans foder er kornfri, han får kingsmoore pure kylling med olie om morgenen og hjemmelavet mad om aftenen med olie :/ Så ved snart ikke hvad jeg mere skal gøre på madfronten andet end helt droppe færdiglavet foder.. : (

Han er en lidt udefinerbar type :P Cirka 13 kg og ligner for evigt lidt en hvalp ;P Hvad har du for nogle ? :D og hvor gamle er de?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...